Hoiatus! Tegemist on blogiga, mille postitused on sügavalt subjektiivsed, kohati ilukirjanduslikud ning absoluutselt ebaloogilised, vastukäivad ja teaduslikult põhjendamata. See ongi eesmärk.

reede, 8. jaanuar 2010

Reklaamiklubi 2. Turundustigud

Reklaamimaailm valib taaskord eelmise aasta parimaid tegijaid. Kummalisel kombel meenuvad mulle tüüpilise eestlasena (?) esimeses järjekorras möödunud aastast hoopis väga palju selliseid nö eetilise piiri peal olevaid turunduskampaaniaid. Kus algne idee ja mõte on olnud head, aga teostus ja/või tulemus tekitab mõrudaid küsimärke.
Näiteks Solarise keskus. Uue kino tulek on super. Arvatavasti vajas Tallinn ka uut kontserdisaali. Loomulikult pole Solarise tänane turundusmeeskond selles süüdi, et hoone on kuidagi... odav, läbimõtlemata ja nagu hiljem selgus ka ebakvaliteetne. Et kogu see hoone oli rajatud valega, valesti ja valedele. Punase rätikuna mõjub mulle ERR otsesaates pidevalt kaadris olevad logod. Väga nutikad, kes sinna stuudio rajasid, aga...see ei tundu mulle õige ja eetiline.
Või siis Evelini transrasvade teema. Taaskord- idee ja eesmärk on väga õiged. Aga see, kuidas kirpu tapma minnes löödi maha ka koer. Ajal, kus meie ekspordivõime on kriitilise tähtsusega, tampida oma autoriteediga seadusi ja reegleid mitte välja töötav ning antud rasvade teema kontekstis täiesti marginaalne tootja mutta... See polnud aus. Ja minu meelest taaskord mitte eetiline.
Lähinaabrite juurest meenub Tele2 meteoriidikampaania. Vahva idee, eks? Kindlasti saavad nad Lätis mingi reklaamiauhinna. Aga raisata kriisiperioodil riigi ressursse lolli mängimiseks. Natuke läbimõtlemata ja alatu.
Eesti Piima projektist olen ma varem pikemalt juba kirjutanud .
Ja siis muidugi valimised. Kuidas linna rahaga viidi läbi ühe erakonna populistlik valimiskampaania. Kas võitjate üle on ilus kohut mõista?
Kahjuks pole toodud näiteid erandid- nendega võiks lõputult jätkata. Ja kindlasti polnud 2009 mingi eriaasta- selliseid eetika piiril olevaid reklaamikampaaniaid on olnud alati, ja tuleb ka tulevikus.
Tundub, et lihtsalt mina olen muutunud. Või hakanud väsima. Liiga palju on sel alal manipuleerimist ning eetika piiril turnimist...

1 kommentaar :

  1. Oled välja toonud väga õiged märkused. Jagan su hinnangut nende reklaamide osas.

    VastaKustuta

Palun ära pahanda, kui ma Su kommentaarile ei reageeri/vasta:) Ma olen väga tänulik kõikide mõtteavalduste eest, aga kui olen Sinuga nõus, pole ju põhjust midagi lisada, ning kui oleme eriarvamusel- siis, minu oma on juba kirjas:)
Tänan Sind kaasamõtlemise eest!