Hoiatus! Tegemist on blogiga, mille postitused on sügavalt subjektiivsed, kohati ilukirjanduslikud ning absoluutselt ebaloogilised, vastukäivad ja teaduslikult põhjendamata. See ongi eesmärk.

neljapäev, 22. juuni 2023

Kõnerobot Annika ja teised asjad mis mulle ei meeldi

Kuna ma koostan praegu koolitusprogrammi, siis karjuv vahe tegeliku elu ja teooria vahel lihtsalt kriibib.

Klienditeenindus, näiteks.

Mees maadleb Elisa "puuduvad pikad kõnejärjekorrad"kõnerobot Annikaga. Robot on seadistatud nii, et küsib  valikvariantidega kas- küsimusi, ja kui sa oled mingi X korda vastanud " muu", siis annab alla ja vastab "suunan teie kõne edasi- teiega võetakse ühendust". Mida ei tehta. St ei võeta ühendust. Annika valetab. Või ei saa robotit valetamises süüdistada? Meil on järelvaatamisprobleem, st sa ei saa teatud saateid  järele vaadata, olnud juba... mm maeimäleta kui kaua. Küll on olnud vastuseks tarkvaraparendus, küll on vahetatud välja digiboks. Me oleme need inimesed, kes suurima rõõmuga tahavad kaubanduskeskuse vahekäikudes Elisa esindajatega oma kliendikogemusest rääkida, paraku, nemad ei taha .. :)
Päevapealt võtaks uue teenusepakkuja, kui väljumisbarjäär poleks nii kõrge.

Nüüd pole üle nädala mulle postkasti tulnud ajalehed. Mul on tellitud Päevaleht, Ekspress ja Teleleht. Reklaam tuleb, seega postiljon ei ole haige.
Kuna olin reisil, siis kuulsin poole kõrvaga, et ajakirjandusväljaanded pole mingi asjaga rahul. Seega alguses ei muretsenud, äkki streigivad vms. Aga kui mu postkasti tuli teade hinnatõusust ning hansapank informeeris rahaülekandest väljaannetele, siis hakkasin uurima. Lehed ilmuvad. Minu postkasti ei jõua. Täna sain siis küsimise peale paki vanapaberit. Või kuidas ma nimetan mitu päeva vanu ajalehti? Täna uus leht jälle ei tulnud. Kirjutasin uuesti ja nõudsin vanade lehtede asemel arve alandamist. Te naerate??
Mina nutan. Lõpetaks tellimuse, kui väljumisbarjäär poleks nii kõrge. Mida ma siis asemele tellin? Postimehe???? Õhtulehe ( ja ka nende toode ei jõua postkasti)???
Lõpetan paberlehe lugemise ja ajakirjandus saab väita, et näe- tõstsite makse ja inimesed enam ei loe paberlehte....

Laadisin alla ühe rakenduse, mis lubas mind peenikeseks teha. Ja harjutused on väga head. Siis aga selgus, et sammude regamiseks pean ma selle siduma mõne teise rakendusega. Ja toitu saab lisada, aga... ilmselgelt ei loe see äpp meie Eesti EAN koode, toitudena saab lisada ainult nende enda valikut, mille hulgas pole näiteks isegi kohvi või maasikaid... Seega kalorite arvestamiseks on mul vaja kolmandat rakendust... Oehh.

Teen selle kuu aega, tasuta prooviperioodi, ära. Aga miksmiksmiks me päris elus ei arvesta oma klientide vajaduste ning ootuste ning eeldustega?...



Mingi aeg tagasi kirjutasin oma väga heast tagasisidestamise kogemusest. Ma ei jaksa üle kümne minuti riigikogu ülekandeid ( ja Hõbemägi ja Anvar Samostit ) kuulata. Sest see on lihtsalt. Uskumatu. Masendav.
Ei kritiseerita tegusid. Vaid personaalselt, Isiklikult.
" Kas te olete idioot?", " tegin analüüsi ja selgus, et te olete psühhopaat", " millal te hakkate käituma nagu peaminister"
Ma ei tahaks seda teemat seksistlikule tasemele viia. Väga võimalik, et kui ekre oleks leiutatud Ansipi ajal, oleks kõik samuti.
Kunagi me naersime, kui näidati erinevate riikide parlamente, kus saadikud läksid üksteisele käsitsi kallale. Ma usun, et näeme seda lähitulevikus ka Eesti parlamendis .

Kõige hullem on, et pretsedent on loodud. me suhtlemegi tulevikus ja edaspidi nii. 
Lootus. Ehk jõuab varsti võimule põlvkond, kes oskab normaalset tagasisidet anda. Normaalselt väidelda. Või olen ma naiivne.



Viimase aja üllatus on seriaalist Versailles. Louis XIV aegsed musketärid on kohe eriliselt saamatud. Aramisest ja teistest on jäänud varasemalt  kuidagi oluliselt parem mulje.  Või on siin taas tegemist põlvkondade teemaga? Ja Athos ongi parem, kui tema eelkäijad.



Hea uudis on see, et väljas sajab natuke vihma. Homme on vaba päev. Eestis võeti vastu abieluvõrdsuse seadus. Varsti, loodetavasti,  korrigeeritakse ka lastetoetusi ning tulumaksupiiri.
Head jaani.

11 kommentaari :

  1. Kas mingi kandeteema just ei muutunud ja paluti anda aega sisseelamiseks? Kuskilt jäi kõrvu, äkki meie valla foorumist. Omniva võttis vist ExpressPostilt üle , võin eksida.
    Mul on juba paar aastat digipakett, ema ainult tellib veel Telelehte (ristsõnad ja näeb sisukokkuvõtteid).

    Linnas ei tohiks olla probleem ka postkastide tähistamistega.
    Maal sugulane tegi lehekandes proovitöö, see ikka hullumaja. Talle anti eelmise postiljoni märkmed, mis olid käsikirjalised ja klades. Piirkond oli endine suvilarajoon kuskil mere ääres, talle täiesti võõras. Postkastid olid tähistamata, sest isikuandmete kaitse. Kui inimene ei taha, siis nime ja aadressi ei pane. Sisuliselt orienteerud "seal nuka peal punane kast" stiilis. Ta katsetas paar päeva ja saatis pikalt. Oleks veel oma kodupiirkond, siis tunned inimesi ja tellijate nimekirja alusel jagad, aga täiesti võõras piirkonnas kellegi klademärkmete alusel orienteeruda oli täielik mõttetus.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mu emal sama jama. Kolmkümmend aastat on Postimees (vanasti oli Edasi) ilusti ja pausideta postkasti tulnud, peale postifirma vahetumist oli mitu päeva postkast tühi ja küsimise peale saadeti siis pakk vanapaberit. Ja ta elab väikelinnas, kus tänavatel on nimed ja majadel numbrid, postkast on täpselt väravas ja aadress ka peale kirjutatud. No ei ole võimalik, et postiljon ei leia tänavat üles.

      Külavahel on teine asi, sellest saan ma aru. Ja suvilakooperatiivid on kindlasti üks segane ala. Me siin maal olime ka sunnitud hiljuti uue postkasti panema, sest maja kaasomaniku käest ei saa teist postkastivõtit ja sisu jagab meile ka jaokaupa, kui tahab. Postkast sai teederisti küla teiste kastide juurde, algul maalisin sinna peale ainult eesnimetähe ja perenime ning firmanime. Teavitasin ka Omnivat, et meil sel ja sel põhjusel uus kast. Ja nad palusid maalida peale ka talu nime, et näiteks puhkuseasendaja ei peaks ennast katki mõtlema. Maalisin. Töötab. Ja andmekaitse taha ei saa tegelikult pugeda, sest Omnival on postkastide tähistamisel omad reeglid. Ei ole nii, et "seal nurga peal punane ja ilma kirjadeta" ja andmekaitseseadus ei luba talu nime peale panna. Omniva lehel on toodud riiklikus postiseaduses määratud tähistamise juhend: MILLINE ON ÕIGESTI MÄRGISTATUD POSTKAST?

      Kortermajas on postkastil korteri number
      Eramaja postkastile on märgitud maja number, kui tänav on juba korralikult märgistatud
      Maapiirkonnas tähista postkast talu nime ja postkasti kasutaja nimega
      Oma grupipostkastile lisa enda nimi, talu nimi või ettevõtte nimi koos maja või korteri numbriga

      Kustuta
    2. Ma sellest andmekaitse asjast ei saa aru - "Kibuvitsa 8" pole ju isikuanne? Ja miks on vaja nime? Post käib ikka aadressi, mitte inimese nime järgi?

      Aga kõikides sihukestes süsteemides on aastakümnete jagu kunagisi kombeid ja kokkuleppeid.

      Me ise tellime paberil "Sirpi" - soovitan - ja muud asjad on netis. Hästi töötav skeem on. See tähendab, et päevalehti loengi ma ainult siis, kui keegi viitab konkreetset artiklit või analüüsi. Ma ei kujuta, et mu kodus oleks paberkujul iga päev uus räuse "poliitik X ütles poliitiku Y kohta nii" või "loe, mida tegi susanna hunt eile öösel". Paberleht tundub olema lihtsalt visuaalne reostus.

      Kustuta
  2. Mina pole sel aastatuhandel paberist lehte tellinud ja väga harva lugenud. Seega minu poolest oleks kogu ajakirjandus ammu juba netti võinud kolida. Traditsioonilist telekat pole 13 aastat vaadanud, mida tahan vaadata (seda pole palju) tuleb otse või järelvaadatavana metist. Kuna info ja meelelahutuse jaoks on vaja ainult kiiret netiühendust ja elektrienergiat on mu kohtade valik kuhu võiks penskarina juurduda laienenud üle maakera, starlink satinetiühendus väga laialdaselt saadaval.

    Parlament on tänu mõnedele erakondadele (nii opositsioonist kui koalitsioonist) kohati kujunenud laadapalaganiks või viletsaks teatrietenduseks. Lisaks eluliselt olulistele küsimustele nagu eelarve või kaitse raisatakse aega viiendajärguliste peale, mis puudutavad marginaalseid ühiskonnagruppe ja võimendavad polariseerumist.

    VastaKustuta
  3. Mina olen see meeskodanik, kes sirvib mõnuga paberlehte. Poeg tellib siiani "Postimeest" - loen seda päeval tema pool parasiteerides ja kodus käib "Ekspress", see võiks küll olemata olla.Olen sellest põlvkonnast, kes hommikul loengusse uimerdades ostis kioskist ajalehe "Rahva Hääl" - sest muud polnud ja luges selle esimeses loengus servast servani läbi (kõik neli lehekülge)

    VastaKustuta
  4. Kui ajalehte ei tooda õigeks ajaks, soovitan kirjutada ettevõttele, kelle käest leht tellitud ja nõuda näiteks tellimuse pikendamist tasuta. Elisaga võiks suhelda e-posti teel. Kui teenuse kvaliteet ei vasta lubatule ja ettevõte mõistliku aja jooksul vigu kõrvaldada ei suuda, siis võib nõuda lepingu lõpetamist ilma lisakuludeta.

    VastaKustuta
  5. riigikogu ülekannetest - mis neil tagasisidestamise teemaga üldse pistmist on? see ei ole päriselt kriitika, see on esinemine oma (soovitavale) elektoraadile.

    VastaKustuta
  6. Ma lõpetasin kevadel Ekspressi paberlehe tellimuse kuna neljast järjestikusest nädalast kolmel mul lehte postkastis ei olnud. E-maili teel kaeblemise peale sain siis tagantjärgi lehe. Aga loobusin siiski kuna sisuliselt iga tellitud lehe jaoks e-maili saatmine muutus tüütuks. Kui tellimiskeskuse inimene mulle oma kontrollkõnet tegi ja küsis, et miks tellimuse tühistan ning talle sama loo esitasin siis ta ei üritanudki mind ümber veenda.

    VastaKustuta
  7. Olles õige pisut näinud Omniva elu seest, ei imesta. Mul on tellitud mõned teadus- ja ajaloo ajakirjad ... kui Express Post kandega tegeles - olid õigel ajal postkastis. Nüüd, kus Omniva toimetab - siis hea kui saab üldse. Lõpetasin tellimused. Ajalehti/ajakirju loen netist või ostan poest.

    Annikad, Villud ja teised kõnerobotid - ei küündi veel sellele tasemele, kus inimene ka tegelikult oma murele lahenduse saab. (Eriliselt meeldib mulle lennufirmade kõnerobot, kui lend on tühistatud teadmata põhjusel ja kõnerobotiga pead vestlema). Aitab küll tööjõukulusid kokku hoida, ent kokkuvõttes kliendi mure jääb lahendamata, häid valikuid kliendil ei ole, sest ahtal turul on tegijaid vähe ning tekib tunne - võta või jäta. Jätta ka ei saa, sest teenust on vaja.

    VastaKustuta
  8. Mis selle väljumisbarjääriga on?
    Kiri sellele, kellelt tellisid ja lõpetad tellimuse.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Alternatiiv puudub. Konkurentsi pole. Variant b ei sobi maailmavaateliselt ja ka Teliaga pole häid kogemusi. Kunagi sai just sp Elisa valitud.

      Kustuta

Palun ära pahanda, kui ma Su kommentaarile ei reageeri/vasta:) Ma olen väga tänulik kõikide mõtteavalduste eest, aga kui olen Sinuga nõus, pole ju põhjust midagi lisada, ning kui oleme eriarvamusel- siis, minu oma on juba kirjas:)
Tänan Sind kaasamõtlemise eest!