neljapäev, 4. juuni 2009

Läbi klikkide eesmärgi poole?

„Premia Foods ......ütles, et nii suur huvi veebimängu vastu tuli neile üllatusena - üksnes nädala jooksul tehti veebisaidil 150 000 mängu.“
”Grandiosa pizzakampaania positiivseks näiteks oli ligi 60 000 vahetut kontakti sihtrühmast.“
„Reformierakonna kampaania: Teisipäevase ehk 2. juuni seisuga on klippe käinud vaatamas 95 161 unikaalset külastajat ja 45 840 inimest on endale valimisreklaami teinud, korduvkülastustega kokku on käidud lehel 316 000 korda.“

Ja mina naiivne arvasin, et nende ettevõtete eesmärgiks on (vastavalt) müüa jäätist, pizzat ja leida juurde uusi hääletajaid....
Paar aastat tagasi esines Pärnu Turunduskonverentsil äärmiselt karismaatiline Mark Lutšin. See oli ettekanne, mida peaks kohustuslikus korras saatma kuulama kõik turundusjuhid ning agentuuride tegelased. On lihtsalt hämmastav, kui tihti me kaotame silmist eesmärgi, MIKS me tegutseme ning armume vahenditesse.
Mulle meeletult meeldib prof. John Branchi „turunduse“ definitsioon. Vana inglise sõnaraamatu põhjal tähendavat sõna „marketing“- „go to (the) market“ ehk siis „minna turule.“
Me leidsime umbes 12 viisi, kuidas on võimalik saada raha (sest eluks püsimiseks on see paraku esmatähtis)- a la „ on võimalik varastada, saada pärandus jn jne“ ning üks, legaalne võimalus ongi „minna oma kaubaga turule“. Et teenida raha. Turunduse eesmärk on teenida (omanikule) raha ja samal ajal rahuldada ja ületada kliendi ootusi.
Miskipärast kipub meil see eesmärk taas-ja taas meelest minema. Kõlab ju väga veenvalt- vaja on tegutseda pikaajaliste eesmärkide nimel. Tuleb suurendada ettevõtte tuntust. Jah, see on õige- aga paraku tuleb töötajatele maksta palka ka täna. Ka täna on vaja tekitada rahavood.
Kas Väikese Tomi jäätis ja Reformierakond (vabandust, et just need brandid sattusid näideteks) on kaubamärgid, mis vaevlevad tuntuse puuduse käes? Tõele au andes oli reformi nimetatud kampaania üliandekas- ka mina tegin kõigist oma tuttavatest lastest plakatid ja valimisfilmid... Üks naljakas seik: kolleeg, kes on veendunud Keskerakonna valija, saatis peale sõbra „nalja“ kogu kollektiivile teate a la „tegemist oli naljaga, ma pole oma veendumusi muutnud“ Ka mina pole kunagi oma elus RE valinud, ja hoolimata klippide tegemisest ei vali ka edaspidi. Jah- kampaania täitis oma eesmärgi: sellest räägitakse, agentuur saadab tellijale klikkide arvu ning positiivse meediamonitooringu ... Aga mis on ühe partei tegutsemise TEGELIK eesmärk? Kas see sai kampaaniaga täidetud?
Paar aastat tagasi olin ma veendunud Premia toodete fänn. Ja ma olen väga suur jäätisetarbija. Täna on mu külmutuskapp täis Balbiino tooteid. Sest nende tootearendus on olnud muljetavaldav: pakendid on atraktiivsed, tooted maitsvad. Kui aega saan, võtan ehk isegi Väikese Tomi mängust osa, aga seda toodet poest ma ikkagi ei osta. Miks? Sest uued turuletoodud sordid ei kutsu isegi prooviostu tegema.
Veelkord vabandan RE ja Premia ees- ma tõesti südamest loodan, et minu „mina“ on erand ning tegelikult läheb teil nende kampaaniatega superhästi. Tõsiselt.

Off Topic: tegelikult saan ma muidugi aru, miks selliseid pressiteateid on vaja avaldada. Eks ma teen seda ju ise samuti.
Ja mõne aja möödudes lasen ma agentuuril end taaskord „pehmeks“ rääkida, et lolli järjekindlusega saada tõestus veebikampaania „mittetöötamisest“ minu toodetele. Viimasel kampaanial oli üle 50 000 unikaalse külastuse. Arvake, palju müük tõusis? Õige vastus: müük kampaaniaperioodil langes.

Kommentaare ei ole :

Postita kommentaar

Palun ära pahanda, kui ma Su kommentaarile ei reageeri/vasta:) Ma olen väga tänulik kõikide mõtteavalduste eest, aga kui olen Sinuga nõus, pole ju põhjust midagi lisada, ning kui oleme eriarvamusel- siis, minu oma on juba kirjas:)
Tänan Sind kaasamõtlemise eest!