Hoiatus! Tegemist on blogiga, mille postitused on sügavalt subjektiivsed, kohati ilukirjanduslikud ning absoluutselt ebaloogilised, vastukäivad ja teaduslikult põhjendamata. See ongi eesmärk.

esmaspäev, 20. juuli 2009

Head mõtted ajakirja teemadel

Ma olen (millegipärast kõik mu tuttavad hämmastuvad seda kuuldes) suur ajakirja [digi] fänn. Seal avaldatud Google õpetus on mul senini väljatrükituna töölaua kohal, arvuti täis eelmise hooaja plaatidest saadud programmijupikesi. Eriti meeldib mulle rubriik "Kuidas...", mille ma võimaluse korral alati läbi proovin. Ühtki tehnikaasja ei osta ma enam ilma edetabelit lappamata, tehikauudised on alati huvitavad, fotokoolist oli meeletult abi jne.
Viimasel ajal on mul aga hirm, et ühel päeval on postkastis kiri, mis teatab, et ajakiri on lõpetanud ilmumise... Selge on see, et Eesti on liiga väike, et niššiajakirju (ja ka muid teenuseid) ära toita. Kui juba ülihea turunduse ja selge positsioneeringuga Stiina pidi pillid kokku pakkima, siis tundub sellise friigiajakirja saatus veelgi ebakindlam.

Rannas peesitades mõtlesin, mida saaks teha. Kindlasti peaks olema eesmärk nr.1 püsitellijate arvu hüppeline suurendamine. Mis paneks inimesed praeguses majandussituatsioonis ühe ajakirja tellimust vormistama... Kõige lihtsam võimalus oleks end muidugi maha müüa a la Ekspress Grupile ning igasugu pseudoajakirjade a la Homme jms asemel võiks kord kvartalis olla Ekspressi vahel korralik [digi].Selle variandi teostamine on keeruline ja ilmselt ei õnnestu ka.

Alustaks sellest, et tellimine oleks ülimugav. Kodulehelt puuduv otsekorralduse vormistamise ja proovieksemplari tellimise võimaluse puudumine on lausa häbiasi. Et nagu IT-gurud...:(
Tegijatelt tasub kopeerida. [digi] tiim võiks maha istuda ja analüüsida Äripäeva müügimeetode/strateegiat ning Ekspressi-EPL püsikliendiprogramme. On mida üle võtta ja mida veel paremini teha.
Unikaalse koodi loomine ja edastamine kõigile püsiklientidele ligipääsuks kodulehel olevatele lisavidinatele ning boonuste allalaadimiseks ei tohiks küll olla üle mõistuse keeruline. See muudaks ehk nii mõnegi juhuostja püsitellijaks?

Raske oleks ka uskuda, et maaletoojad loobuksid kleepsust või wobblerist "[digi] testi võitja"- töö selle paigaldamiseks kettides müügilolevatele toodetele teevad nad juba ise ära.
defli.woman. foorumis on rubriik (ja neid on ka mujal foorumites) "arvutiabi"- igahommikune tegevus peaks olema selliste foorumite küsimused läbi kammida, [digi]nimel vastused kirjutada ning vastuste jaoks lingid oma kodulehele tekitada.

Tulu tuleb muidugi ainult/peamiselt reklaamimüügist. Kindlasti peaks vältima muutumist sedeliuudisteks , aga tänase seisuga on veel ruumi küll. Kui [digi]s on reklaami umbes 10% mahust (ma tahaksin uskuda, et mängude tutvustused ja testid pole maaletoojate poolt kinni makstud) siis Eesti loetumas ajakirjas Eesti Naine ca 16 % mahust. Reklaampinnad tulevad muidugi koos tiraazi kasvuga, nii et suletud ring.
Samas, kui eesmärk on püsitellijate arv, siis reklaamima peaks iseend, et suurendada tuntust. Kui aga vahendeid pole, siis lihtsam tee enesereklaamiks on tegelikult bartertehingud. Eriti praegusel ajal, kui kõik loevad oma reklaamkulutusi väga hoolega. Bartertehingute eest töötajatele muidugi palka ei maksa, aga alustada võiks sellest.
Kollane IT buss, mis kaubanduskeskuste parklates seisab, peaks kiiremas korras saama külge Digi reklaamid. Bartertehinguga peaks olema see tehtav.
Hiljuti ostsin uue läpaka. Ma poleks olnud üldse kurb, kui ostuga oleks kaasnenud [digi] kolme kuu tasuta proovitellimus- või mulle, kui püsitellijale ale. Müüja oleks saanud vastutasuks reklaampinda. Mõlemad rahul.
EN on ka koht, kus mõelda, miks nad on olnud siiani edukad. Edu (kahjuks) ei põhine ainult ühel faktoril, aga kindlasti on 2 asja, mis on teinud EN edukaks: professionaalsed ajakirjanikud ja vaheldusrikkus- seal on kõigile midagi. Nagu öeldud, Eesti on liiga väike. Kahjuks tuleb meeldida nii paljudele kui võimalik. Jättes kõrvale kõik demograafilised piirangud ning keskendudes "arvutikasutajatele" ei olegi potentsiaalne lugejate arv enam nii väike. Huvilised on ajakirja ilmselt enda jaoks juba leidnud. Nüüd tuleks mõelda, kuidas jõuda ülejäänuteni- kontoritöötajad, igapäevakasutajad, eakad, venelased.... Väike küsitlus lugejate seas ei teeks paha. Näitaks ära praeguste lugejate profiili, loetumad teemad, soovid ning sealt saaks juba mõelda millist külge edasi arendada.
Seesama EN on ka tegelikult väga hea reklaamikanal püsiklientide numbri suurendamiseks. Eesti Naises puudub täna oluline osa tänapäeva naise maailmast- arvuti. Artiklisari arvuti kasutamisest ja reklaampinnad ning inserditud tellimuskupongid oleksid honorari asemel samuti aus tehing.
Nagu öeldud, tuleks lugejate profiili maksimaalselt laiendada. Lapsed on üks võimalus. Kindlasti on olemas EL vm fondid laste arvutihariduse parendamiseks- arvutiõppe (suve)koolid ja koolitused. Kui raha tuleb mujalt on koolid kindlasti rõõmsad professionaali poolt läbi viidud tunni üle. Tasuta ajakirjad ning reklaam on lisaboonus.
Kiiresti oleks vaja tekitada rubriik "lastekas". Meie lapsed on küll osavad kõiges mis meelelahutuse ja suhtlemisega seotud, aga office programmidega jäävad kahjuks hätta. MS maaletooja peaks ju olema samuti huvitatud legaalsete programmide propageerimisest ning tutvustamisest ja paarist reklaampinnast- [digi] tellimuskupongi lisamine müüdavatele programmikarpidele peaks olema väga aus ja mõlemale poolele kasulik tehing.

Kommentaare ei ole :

Postita kommentaar

Palun ära pahanda, kui ma Su kommentaarile ei reageeri/vasta:) Ma olen väga tänulik kõikide mõtteavalduste eest, aga kui olen Sinuga nõus, pole ju põhjust midagi lisada, ning kui oleme eriarvamusel- siis, minu oma on juba kirjas:)
Tänan Sind kaasamõtlemise eest!