Hoiatus! Tegemist on blogiga, mille postitused on sügavalt subjektiivsed, kohati ilukirjanduslikud ning absoluutselt ebaloogilised, vastukäivad ja teaduslikult põhjendamata. See ongi eesmärk.

teisipäev, 4. august 2009

Milline on õige Eesti laul

Ühes rahvusvahelises seltskonnas korraldati loterii-võitja pidi auhinna kätte saamiseks esitama laulu või tantsu. Võitjate etteasteid jälgides mõtlesin paratamatult, et kui nüüd siis äkki peaksin võitma, mida ma siis esitaksin...
Kuna seltskond oli rahvusvaheline, siis vene või idamaist tantsu tantsida oleks mage. Ikkagi mingi eesti asi võiks ju olla. Kaera-Jaan üksinda esitades väga äge vist ei tundu, jäi laul.
Aga milline peaks olema see laul, mis kõige paremini iseloomustaks Eestit? Inglise keeles laulmise jätsin kohe kõrvale- suurepärane võimalus ju tutvustada meie "salaklubisse kuulujate haldjakeelt" nagu Kerli Kõiv väga nummilt ütles.
Kindlasti peaks see laul olema lihtne, et a capella üksinda lauldes väga piinlik pole. Sõnad midagi publikule ei ütle, seega meloodia peab olema väga hea.
Kas midagi rahvusvahelist- Kas tunned maad... Õllepruulija... et sakslased-prantslased kaasa saaks ümiseda?
Või äkki mõne tore lastelaul, näiteks Kerli poolt kuulsaks lauldud Põdral maja metsa sees..?
Või midagi isamaalist- Eestlane olen... Väga veniv pole vist ka hea. Või hoopis mõni meie eurolaul- mingi äratundmisrõõm ehk mõnes inimeses oleks?
No vot. Ja siis leidsin õige laulu. Ärkamiseaeg, refrään. Ilus meloodia, sõna "eestimaa" on sees, piisavalt tempokas.

Õnneks ma siiski esinema ei pidanud..:)

2 kommentaari :

  1. "Põdral maja metsa sees" on prantsuse lastelaul ...

    VastaKustuta
  2. Just, selles oligi point. Et rahvusvahelise taustaga (osatakse kaasa laulda, ehk)...

    VastaKustuta

Palun ära pahanda, kui ma Su kommentaarile ei reageeri/vasta:) Ma olen väga tänulik kõikide mõtteavalduste eest, aga kui olen Sinuga nõus, pole ju põhjust midagi lisada, ning kui oleme eriarvamusel- siis, minu oma on juba kirjas:)
Tänan Sind kaasamõtlemise eest!