Hoiatus! Tegemist on blogiga, mille postitused on sügavalt subjektiivsed, kohati ilukirjanduslikud ning absoluutselt ebaloogilised, vastukäivad ja teaduslikult põhjendamata. See ongi eesmärk.

teisipäev, 16. august 2022

Punasega ühel pool ?


Epp kirjutas sellest, kuidas Lääne maailm üritab mitte kedagi solvata ning  igaks juhuks võtavad inimesed enesetsentsuuri korras ennetavalt ette vabandamise. 
Meil, eestlastel, on samuti üks kompleks. Me kardame solvata venelasi. Täpsemalt. Eesti riigis elavaid inimesi, kelle emakeeleks on vene keel.

Mul on äraütlemata hea meel, et lõpuks ometi on Eesti riik võtnud end kokku.
Kuulan praegu raadiost " otseülekannet".
Palun, palun.. anub reporter Nikolajevilt ja Aleksejevilt, onju, et seal on mingi konflikt õhus. Onjut, et  tegelt on kõik narvakad meeleheitel..

Ma olen oma blogis ja erinevates kommentaarides korduvalt kirjutanud "oma näidetest". Mu lapse klassis õppis 5 mitte eesti emakeelega peredest pärit last. Väga hästi õppisid. Üks tüdrukutest oli lennu parim. Selles koolis oli pea igas klassis mõni mitte-eestlane. Novikovi, Kovalenkot  ja Netšajevat  teate? Ka nemad on selle kooli vilistlased.
Ma olen töötanud kollektiivis, kus meid, eestlasi oli 5-10%.
Mu point on- on võimalik. Venelased ei solvu. Ei pea neid patroneerima. Ei pea nende pärast muretsema. 
Nad saavad hakkama.
Rõhuv enamik neist ( ja seda kinnitavad ka uuringud) on valmis integreeruma. Antagu vaid võimalus.

Ma kopeerin siia ühe oma varasema lõigu uuesti. 


Milleks muretseda ühe keele pärast mida räägivad vaid miljon inimest. Milleks muretseda ühe riigi, mille suurus on väiksem kui mõnel linnal, majanduse pärast.

Äkki ongi. Ükskõik.

Mina ja sina oleme andnud iga nelja aasta tagant oma mandaadi kellelegi, kes on sinu ja minu raha eest aidanud üles ehitada paralleelmaailma, kust väljuvad järjest kibestunumad inimesed, kes hakkavad saama eestlastest väiksemat palka ja kes pole tööturul konkurentsivõimelised.

Meie andsime neile võimaluse saada omakeelne haridus. Meie laseme neil suhelda, rääkida oma emakeeles. Sest me oleme head, avatud.

Tegelikult me saame seda olukorda muuta.  

Juba täna alusta sellega, et alustad vestlust naabritega, Harku metsas jalutades, poes, coopi ja wolti kulleri, elisa tehniku, taksojuhi ja remondimehega alati eesti keeles. Nad tahavad seda õppida.

Ja kui sa oled tööandja, siis saada Cvsid lappama 45+ vanuses personalitöötaja.  Kehtesta mitte sookvoodid, vaid rahvuskvoodid. Võta igasse osakonda, kus töötab vähemalt 10 eestlast,  tööle üks venelane. Ja integratsioon oleks tehtud. 

Eesti riik on täna olnud 30 aastat iseseisev. Jah, lumehelbekeste põlvkond, aga aeg on nüüd täiskasvanuks saada. End kehtestada. Oma mängureeglid kõva häälega välja öelda.  Anda soovijatele võimalus eesti keel õppida ja soovijatele võimalus eesti keelt õpetada. Anda võimalus tarbida eestikeelset meediaruumi, kaasata kasvõi kvootide alusel, et sport-keskerakond-kaitsevägi ei jääks ainsateks kokkupuutekohtadeks kahe kogukonna vahel. EPL oli eile väga hea artikkel sellest, et vene koolidele pole jagatud nende aastate jooksul mitte ühtegi materjali " meie ajalookäsitluse" kohta.  Probleem on meil, eks? Meie peame seega selle lahendama. selgitama. Aitama. Veenma. Kaasama. 
Mitte jätta Narvat homme üksi. Mitte kedagi ei tohiks jätta üksi. Kõik peavad olema kaasas. Meie.

Ma olen täna Eesti üle uhke.


Igaks juhuks oleks vist tark kirja panna tänane seis. Sest äkki on homme homme. Ma olen varasemalt kirjutanud, et mul puudub maailmavaade. Aga tundub, et mul siiski on maailmavaade. Ma olen tsentrist. Mulle väga meeldib, et valitsuses on edevad valimisteks valmistuvad konservatiivid, kes enne tegutsevad ja siis mõtlevad. (kui tohiks paluda, siis kõikide religioonide pühad võiks nüüd ikkagi vabadeks päevadeks kuulutada. Aitäh!) Mulle meeldib, et valitsuses on  kaasaegsema maailmavaatega erakond, kes ei lase loodetavasti kooliprogrammi ja seksuaalkasvatusse sekkuda keskaegsete arusaamadega ning vähemusi ahistada. Ja mulle meeldib, et on olemas tasakaal riigikapitalismi ja edasipüüdlikkuse soodustamise vahel.
Kerstist on natuke kahju.  Siis oleks minu jaoks olnud ideaal. Igatahes pikka iga sellele valitsusele. 

Kuidas selle Medvedjev vs Kallas vastaseisu kohta öeldigi.
Et kuked kirevad, aga ainult kanadel on munad. 

PS. Kas olete märganud, et meil on nüüd 4 -kallaspoliitikut. Ehk siis, me peame alati lisama eesnime. Aga te ju saite aru, kellest jutt. 


PPS. väga hea tsitaat
Harri Tiido: " Venemaal valitseb rändhõimude mentaliteet: selle asemel, et oma kodu arendada, eelistatakse hõivata võõraid alasid ja kasutada sealseid rikkusi".

Hiljem:
lisan ka selle FBst siia. Ajakohane



В Естонії, на моїй Батьківщині, у місті, що найближче до російського кордону стоїть на постаменті радянський танк. Він стоїть дулом спрямованим на Таллінн, стоїть як нагадування не лише про другу світову війну, а й про окупацію. Влада Естонії вирішила його знести, російськомовні в Естонії загрожують протестами та заворушеннями, але влада налаштована рішуче.

" Росіянами " в Естонії називають себе російськомовні, майже всі, незалежно від національності. Вплив росії на них величезний, через телевізор та інші медіа, більша частина з них народилася саме в Естонії, при цьому душею вони з росією, але переїжджати зі справжньої європейської країни на свою "історичну" звичайно не хочуть, тут вони згадують, що Естонія їхня батьківщина!

Я народився в Естонії, але прожив в Україні більшу частину життя, тут я відбувся як особистість і людина, тут у 14 році зрозумів, що я Українець, бо їм бути, це вибір і я його для себе зробив.
Саме тому зробив такий плакат, це моє звернення до моїх родичів, однокласників, знайомих, всім, хто говорить в Естонії російською мовою. Естонія ваша країна, то станьте ж нарешті Естонцями, робіть свій вибір! Бо якщо росія втрутиться в життя вашої країни, такою, якою ви її знаєте більше не побачите, буде біль, кров, смерть і руйнування! 

11 kommentaari :

  1. Mul on hea meel, et see lõpuks tehtud on. Väga hea meel.
    Nii optimistlik kui sina ma pole, "tõ menja uvažaješ?" - episoode hakkab tulema nagu rahet niikuinii.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. see on nüüd see koht, kus Eesti peaks õppima Ukrainalt ja proaktiivselt ise küsima. rodinu nad uvazat , sevodja vremja võbirat, tö snami ili c merttsavtsami
      loodame parimat.

      Kustuta
  2. Algul mõtlesin, et tanki (ja ka ülejäänud punamonumentide) teisaldamise ajastus pole ehk kõige parem aga tegelt millal siis veel. Kui näiteks jääme Ukraina sõja lõppu ootama siis võimegi jääda ootama. Momendil on venemaal (taotluslikult väikese tähega) nii palju muid probleeme, et ühe Narva tankiga ei jaksata tõsiselt tegeleda. Krimmi lennubaaside ja moonaladude õhku lendamise kõrval on see tühiasi. Tahaks veel rõhutada tõsiasja, mis enamusel kahe silma vahele jäänud: tegu on totalitaarse Nõukogude Liidu, mitte venemaa mälestusmärkidega. Et tänapäeva venemaa end NL'ga samastada üritab on nende probleem.

    Praegune valitsus on teoreetiliselt pea ideaalne võimalik: nii majanduslik realism, sotsiaalse tasakaalu otsimine kui rahvuslus esindatud. Eesti ärksa kääbusena paistab rahvusvahelisel areenil rohkem silma kui hulk Euroopa demetseid suurriikidest hiiglasi.

    VastaKustuta
  3. Tank on sovokkide/tiblade mentaliteedi alustala ja kohaloleku õigustus. Kui sellised sümbolid kaovad, siis hakkab muidugi kohutav hala ülekohtust jmt. Sovokid jäävad veel kaua taga igatsema n liitu, isegi kui nad teavad, et põgenesid Eestisse sealt, kus leiva ostmiseks pidi 3 tundi sabas seisma. Ja nendesse on sajandite vältel kodeeritud käitumismudel, mille järgi alati peab inimeste vahel olevas suhtes olema selge, kes on ülemisel redeli pulgal ja kes peab teisele alt üles vaatama. Kui sellest pole aru saadud, siis pole lootustki sovokkidega asju klaariks saada.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Pole kuulnud, et vankasid sovokkideks ka kutsutakse. Millest selline nimi? Kaasa peab neile tundma, empaatiatunne on kõige tähtsam kogu asja juures. Isegi neie PM teab seda.

      Kustuta
    2. Sovok on sisult sama, mis homo sovieticus, üsna tihedalt kasutusel, aga kui teemaga kursis pole, siis pole ka kuulnud. Kaasa tundma neile ei pea, ma ütleks, et isegi ei tohi.

      Kustuta
  4. Tavaliselt kui tahetakse sitta keerata, siis pööritatakse silmi ja muututakse eriti lahkeks ja heaks. See on reeturi käitumine tegelikult. Need ukrainlased avastavad end samast paadist kus venkud ja see hala on kõik lõppeb kohe kui poliitika muutub. Valitsus võitleb lambist mingi vanarauaga ja eesti minevikuga hinnatõus olevikus on ikka mega. See viib mingitsorti rahareformini, sest kui pensoni eest pole võimalik elada ei ole ka võimalik äri ajada ja oleme naturaalmajanduses ja sööme kartulikoori. :)

    VastaKustuta
  5. Minu arust oli selle tankiga tegelemine viga, vähemalt nüüd ja praegu. Ma ei saa aru, miks pidi selle konflikti praegu üles võtma, või mida see andis ja kellele.

    Head arusaamist kogu teemast mul ei ole, süveneda ma sellesse ei taha, kellegagi vaielda ka mitte. Vaatan vaid artiklite autoreid ja pealkirju.

    VastaKustuta
  6. "Rõhuv enamik neist ( ja seda kinnitavad ka uuringud) on valmis integreeruma" Aga venelasi on siin sedavõrd palju, et nende edukas integreerimine ei ole võimalik. Toimub kvantiteedi üleminek kvaliteediks.

    VastaKustuta
  7. "Meie andsime neile võimaluse saada omakeelne haridus." Aga meile eestlastele on ju ka vene koole tarvis. Sest et vastasel korral poleks ka eesti koole, oleks mingid segakoolid, mis kujutaksid endast väga suurt probleemi.

    VastaKustuta
  8. Vaatan Rahvastikuregistri andmeid Tallinna elanikkonna jaotumise kohta emakeele järgi 2022. aasta alguses. Kokku elanikke 445002. Eesti keel 218807 (49,17%), vene keel 195008 (43,82%), ukraina keel 7188 (1,62%), soome keel 2700 (0,61%), inglise keel 2550 (0,57%), valgevene keel 1410 (0,32%) jne. Tekib küsimus, et kuidas saab ühe vähemuse teise vähemusega ära integreerida.

    VastaKustuta

Palun ära pahanda, kui ma Su kommentaarile ei reageeri/vasta:) Ma olen väga tänulik kõikide mõtteavalduste eest, aga kui olen Sinuga nõus, pole ju põhjust midagi lisada, ning kui oleme eriarvamusel- siis, minu oma on juba kirjas:)
Tänan Sind kaasamõtlemise eest!