Hoiatus! Tegemist on blogiga, mille postitused on sügavalt subjektiivsed, kohati ilukirjanduslikud ning absoluutselt ebaloogilised, vastukäivad ja teaduslikult põhjendamata. See ongi eesmärk.

esmaspäev, 21. detsember 2020

2020 raamatud

Jee! see aasta on rekord 29 raamatut, ja kes teab, ehk lisandub veel mõni. Ja siin pole kirjas neid, mida ma üle lugesin.  Tekkis selline tahtmine ( ja sain aru, et ma endiselt neelan raamatuid, mitte halligi ei mäletanud).
No eks koroona ka soosis seda, istu kodus ja loe. Mida aasta edasi, seda kergemaks mu raamatud lähevad. 
5 punkti vääriliseks olen ma hinnaud vaid 2 raamatut, ja mitte seepärast, et nad oleks olnud ekstra
väga head, aga sel konkreetsel momendil lihtsalt väga sobisid. 
Towles Härrasmees Moskvas, olen ma kirjutanud pikemalt siin.
Siis lugesin Atwoodi "Testament" ja peale seda lugesin uuesti üle "Teenijanna loo", sest ma ei mäletanud tõepoolest mitte midagi. Ja arvasin nii:
Mis ma siis olen rääkinud. Naised on kavalad ja targad. Sa võid nad sõna otseses mõttes peadpidi sita sisse pista, aga nad ujuvad välja, jäävad ellu ja muudavad maailma.
Ma Teenijanna lugu väga ei mäleta. Vaatan et olen pannud keskmise hinde ja nentinud et tegelik elu on huvitavam. Nüüd sama. Kui Houellebecq on õudne ja loogiline, siis Margaret on ainult õudne. Lugedes, aga, sain aru et see loogika polegi eesmärk.
Raamat peaks olema kirjutatud 2019. Kui võimul on populistid ja düstoopia on muutumas tegelikkuseks. Ja mulle tundub, et Margaret lõbutseb sajaga. 
Mulle meeldis see raamat. Oli õudne, naljakas ja põnev.Ja mulle meeldivad õnnelikud lõpud.
Hiljem
Lugesin uuesti üle Teenijanna loo. Täna annaks parema hinde.
Kõige suurema metamorfoosi tegi läbi tädi Lydia. Aga seda on ajaloos varemgi ette tulnud.
Kas Offred võib olla Agnese ja Nicole ema. Kindlat vastust esimene raamat ei anna. Teoreetiliselt miks mitte, et Nicki ja Offred saidki lapse ja see lavastati poliitiliseks etenduseks.

Mis mind mõlema raamatu puhul üllatas, olid nn järelsõnad. Autor laseb oma tegelastel öelda et tegemist ei ole originaalse asjaga, et Gilead on laenanud siit ja sealt. Et siis kulla Margaret, miks üldse kirjutada ?

Väga palju lugesin sel aastal populaarteadust. Soovitaksin Outliers, mis pani mõtlema sellele, kuidas sünniaeg mõjutab saatust ja A nne Sverdrup-Thygesoni Putukate planeeti Niimoodi peaks lastele õpetama loodusõpetust. Kohustuslik kirjandus kõikidele, kes loodusega kokku puutuvad.

Kuna ma lasin sel aastal endale lausa kahel raamatuklubil raamatuid pakkuda, siis  on palju krimkasid ( kas keegi teab, miks eeldatakse, et krimkad on masside lemmikud?). Ja nende hulgas oli ka üllatavalt häid. Näiteks Hendricki Nimetu tüdruk:
Ma unustasin enne lugemist vaadata, mis zanriga on tegemist. On see halb naistekas, amatöörlik psühoanalüüs, krimka... ?
Kas see on väga halb või väga hea raamat? Ja ilmselt see teadmatus andis juurde plusspunkte ja põnevust. Oli küll kohati amatöörlik, aga põnev ka, kuhu see kõik lõpuks välja tūürib :)
Meeldis. Väga hea meelelahutus.
Või Mackintoshi Ma näen sind 
Hea idee eest 10 punkti. Ja hoiatuseks kõikidele naistele: rutiin võib tappa ka otseselt. Väldi rutiini.
Põnev lugemine, kuigi ühe pahareti mõtlesin välja juba 75 % peal (e raamatu võlud :)) 
ja samalt autorilt "Ma lasen sul minna
Esimene osa oli nagu whaat... mingi lääge armastuslugu. Aga teine osa võttis hoo sisse ja üks pööre teise järel.. Hea raamat.

Pikema postituse vääriliseks olen veel pidanud Louvi Our Wild Calling . P. Wohlleben Puude salapärane elu, mis oli täis toortõlkeid ja kirjavigu, aga muidu tark ja tore lugemine. B. Bryson Inimkeha kasutusjuhend asukale, oli taas vajalik raamat, mis oli äraütlemata halvasti kirjutatud.
Ning A.Ivanov Isevärki kalmistu asukad, rahulik kulgemine, mis pani mõtlema saatuse keerdkäikude ja saatuste kohta üldisemalt. 

 


10,259
pages read
Indigoaalane
29
books read
This is my journey in books for 2020!

South of the Border, West of the Sun by Haruki Murakami
Shortest Book
190
pages
Surnud tüdrukute klubi by Gudule
Longest Book
560
pages

Average book length in 2020
 
353
pages

Kus laulavad langustid by Delia Owens
Most Popular
1,836,945
people also shelved
Isevärki kalmistu asukad by Andrei Ivanov
Least Popular
56
people also shelved

My average rating for 2020 3,6
Ka naabrid nutavad by Susan Luitsalu

My first review of the year

it was ok
Armas lihtne jutukas, mida näiteks juuksuris lugeda.
Kahju tegelikult, et autor oma potentsiaali ei rakenda

MY 2020 BOOKS
Ka naabrid nutavad by Susan LuitsaluIsevärki kalmistu asukad by Andrei Ivanov
really liked it
Putukate planeet by Anne Sverdrup-Thygeson
Eestlase käsiraamat. 100 asja, mida õige eestlane teeb by Mihkel RaudInimkeha by Bill Bryson
Teekond urust templisse ehk Märk on vaataja silmades by Aleksei TurovskiOhvrite ohver by Bo SvernströmKatharina kood by Jørn Lier HorstMa lasen sul minna by Clare Mackintosh
Outliers by Malcolm Gladwell
really liked it
Kus laulavad langustid by Delia OwensMa näen sind by Clare Mackintosh
Moskva ja moskvalased by Vladimir GilyarovskyNaine aknal by A.J. Finn
Puude salapärane elu by Peter WohllebenSurnud tüdrukute klubi by GuduleSina, mina ja kõik muu by Catherine IsaacSouth of the Border, West of the Sun by Haruki Murakami
Nimetu tüdruk by Greer HendricksPuudutuse kaugusel by Colleen OakleyHärrasmees Moskvas by Amor Towles
it was amazing
Ärevil inimesed by Fredrik BackmanMaikuu lumi by Antonio Manzini
Death's Disciple by James WhitworthLeap by Michael C. GrumleyA Trace of Death by Blake PierceOur Wild Calling by Richard Louv
The Testaments by Margaret Atwood
it was amazing
Darkness Peering by Alice Blanchard

Darkness Peering by Alice Blanchard

My last review of the year

liked it
Iseenesest ei olnud halb krimka. Kolm punkti . Ja saab selle pärast, et 2 mõrva jäi lahendamata. St vihjeid anti, aga selgelt välja ei öeldud.
Üks viimase aja julmemaid raamatuid. Kassid ja puudega lapsed ei tohiks olla ohvrid...

Kommentaare ei ole :

Postita kommentaar

Palun ära pahanda, kui ma Su kommentaarile ei reageeri/vasta:) Ma olen väga tänulik kõikide mõtteavalduste eest, aga kui olen Sinuga nõus, pole ju põhjust midagi lisada, ning kui oleme eriarvamusel- siis, minu oma on juba kirjas:)
Tänan Sind kaasamõtlemise eest!