Hoiatus! Tegemist on blogiga, mille postitused on sügavalt subjektiivsed, kohati ilukirjanduslikud ning absoluutselt ebaloogilised, vastukäivad ja teaduslikult põhjendamata. See ongi eesmärk.

reede, 30. juuli 2010

Nännifännid ja pärisfännid

Tahad süüa täna õhtul Egoistis? Aga 5000 kroonist kella? Äkki turismireisi Türki?
Aga palun- veeda iga päev veerand tundi Facebookis ja see kõik võib olla sinu!
Erinevalt tavalistest tarbijamängudest, kus vaja osta toode, täita kupong või saata SMS- on siin vaja klikata "meeldib". Kirjutada sisutühi kommentaar või üles laadida moblaga klõpsatud pilt. Ning võiduvõimalus on päris suur- fänne on tegijatel firmadel ainult ca 5000, paljudel  vähem. Ning tegelikult ei peagi sa olema kõigi fimade fänn- loodud on lausa lehekülg Auhinnamängud, kus "paremad palad" kokku nopitud. Vaatad hommikul lehe üle ning sinust saab sobiva auhinnaga firma fänn. Võiduvõimalus suureneb seda enam, mida rohkem sõpru sul on- ehk siis- sa loodetavasti taastoodad uusi fänne ja teed firmale reklaami.

Miks ma seda kõike kirjutan? Mõlemad pooled on ju rahul- inimesed saavad vähese vaevaga nänni ja firmad fänne?
Kas ikka saavad? Kui vaadata erinevate firmade fänne- siis hakkavad silma ühed ja samad nimed. Pole ka võimatu, et sama foto on üles laaditud lausa konkurentide- näiteks Tere ja Farmi fännilehtedel. Enamik liitujatest on tegelikult prostituudid (see pole etteheide fännidele), mitte sinu firma ja toodete tegelikud eelistajad.
Mida arvata võitjast, kes küsib võiduteate järel- a mida ma üldse saan? Või et- ups, aga see teenus mind küll ei huvita...?
Kui selleks, et sinu lehega liituksid uued fännid, pole sinu toode enam piisavalt hea ning õlle asemel  peab pakkuma kõlareid ning kinopiletite asemel Pariisi-reisi. Juba praegused "motivatsioonipaketid" on jahmatamapanevad. Ootan huviga, kas paari kuu pärast keegi alla auto üldse julgeb võiduklikkimist algatada.

Tõsiselt huvitav oleks näha mõnd tasuvusarvestust. Kas tõesti tasub ära? Jagada infot 10 000 krooni väljaloosimisest 5000-le inimesele? Kui mitmed neist tegelikkuses neid  tooteid ostavad ja kui paljud neist firma "müügiagentidena" toimivad?
Ei tea, ei tea... Ja mis see minu asi on. Inimesed ju rahul.

3 kommentaari :

  1. Minu jaoks on positiivne olnud see, et olen aru saanud, et ma ei olegi nii ahne. Ma tõepoolest ei viitsigi osaleda "võistlustes", mille auhinnad mulle huvi ei paku. Mida ma teen selle teleka või autoga kui mul 1 juba olemas on? Kinopiletitega filmile, mida ma vaadata ei viitsi? Aga suur osa inimesi ilmselt alati krahmab kui on lootust miskit tasuta saada.

    VastaKustuta
  2. Hmmm. Aga võrrelgem.
    Lähed poodi: Osta seda toodet ja võida reis Kanaaridele ja osta toda toodet ja võida piknikukorv või vihmavari. Parimal juhul auto. Põnevamal juhul lend Tallinna kohal õhupalliga. Või mida iganes.
    St. meie turundajad teame, et inimesi tuleb motiveerida just nii ja seda me ka teeme. Mis saab edasi? Kui kodanikule meeldib su toode, jätkab ta selle ostmist ka siis kui reisi- või muu kampaania läbi saab. Ning kui kodanikule meeldib su newsfeed Facebookis jätkab ta seal olemist ja arutelu sinuga ka peale FB kampaania läbi saamist. Simple.

    VastaKustuta
  3. Evelin, asi ei ole nii simple, just sellest ma eile kirjutasin siin: http://thara.ee/facebooki-turundamine-on-tegelikult-nannijagamine/

    Inimesed on muutunud laisemaks ja valivamaks, samas teevad jube paljud "turundajad" kampaaniaid võõraste sulgedega, ehk siis pakuvad enda teenuste või kaupadega mitte-kokkku-sobivaid auhindu. iPad ja iPhone näituseks. Sellised nö. turusolkijad ei turunda midagi, samas aga rikuvad turgu just nimelt sellega, et ei tekita uusi väärtuseid ja tüütavad inimesed lõputult ära oma 1:1 kopeeritud loosimistega.

    VastaKustuta

Palun ära pahanda, kui ma Su kommentaarile ei reageeri/vasta:) Ma olen väga tänulik kõikide mõtteavalduste eest, aga kui olen Sinuga nõus, pole ju põhjust midagi lisada, ning kui oleme eriarvamusel- siis, minu oma on juba kirjas:)
Tänan Sind kaasamõtlemise eest!