Hoiatus! Tegemist on blogiga, mille postitused on sügavalt subjektiivsed, kohati ilukirjanduslikud ning absoluutselt ebaloogilised, vastukäivad ja teaduslikult põhjendamata. See ongi eesmärk.

neljapäev, 2. märts 2023

Kuidas pakendada ideid

Mul vahel ei lase jalavalu öösel magada. Guugeldasin rahutute jalgade sündroomi ja leidsin soovituse tarbida magneesiumi. Tundus ohutu ja otsustasin katsetada. Mul seisab Mg kodus kapi serval, mees sööb seda nn spordivitamiinina-  jalgade krambitamise vastu. Reklaami ohver. Mul oli kunagi kolleeg, kes tuli apteegiärist. Mg/B6 olevat olnud müügihitt.

Võtsin siis õhtul tabletikese sisse. Ja magasin nagu karu. Sügavalt, unenägudeta, hommikul ärkasin väljapuhanuna.  Vau. Mõtlesin. Aga üks kord võib olla juhus. Ikka ju vahel magad hästi ja vahel mitte nii hästi. Katsetasin veel ja õnnitlesin ennast- geniaalne, ma leidsin praegu imelise unerohu!
Ning hetk hiljem sain aru. Päriselt. See on ju magneesium!! Rahusti. Juba vanad eestlased teadsid seda (joo sooja piima meega). 
spordivitamiin wtf.

Kõrvalt vaadates ei saa sageli aru, kuidas nad ei saa aru. Mina näiteks ei saa aru, miks ei jagata debatis osalejatele kelli. Tänapäeval on igas mobiilis taimer. Sul on teada summaarne aeg, palju võid rääkida. Alustad, aeg käima, lõpetad- kinni.  Kui etteantud aeg otsas, siis nii ongi. Äkki jääks siis ära saatejuhtide poolsed ülbed ja patroneerivad vahelesegamised  ala kes meist siin saatejuht on, rääkige kiiremini, teie aeg on läbi..

Ja teine,  võiks ju teha kokkuleppe, et ei räägitaks teistest vaid endast. Praegu- aga tema tegi nii ja nii. Ja siis teine- ma pean selle ümber lükkama, tegelikult  oli hoopis nii ja naa.

Mõelge, kui palju jääks siis aega. Ning ehk oleks siis lootust vältida primitiivset lihtsustamist.

Näide. Oli debatt, üks teema raiemahud.

Kas raiemahtusid peaks tõstma või langetama?
Kuulge, vastab kandidaat- see pole ju point. Oluline on, kuidas ja mida raiutakse.
Lõpuks ometi, rõõmustan mina, räägib keegi ka asjast.
Ei! Karjatab saatejuht. Rääkige asjast. Kas te ei taha sellele küsimusele vastata?! Kas te pole siis oma erakonna programmi ise lugenud?! Vastake kas ei või jah blablabla.
Mis kandidaadil üle jäi. Vastas siis jah, eks siis ikka vähendame. Aga... novot

Teine näide. 
Kas me peaksime ehitama lõpuni neljarealised teed?
Kandidaaat: me peaksime eemaldama hoopis innovatsioonitõkke, et hankes ei osaleks ja neid ei korraldataks mingite vanade arusaamiste järgi, vaid kaasataks ka uusi innovatiivseid lahendusi..
Just, rõõmustan kaasa. Ja mitte ainult teedeehituses. Igal pool. Kõik valdkonnad rõõmustaksid ning riik säästaks päris mitme lasteaia- jagu raha, kui hankeid ei korraldataks konkreetsetele (vanadele)kaubamärkidele, vaid otsitaks riigile parima hinna-kvaliteedi suhtega lahendust..
Samal ajal saatejuht. Miks te põiklete vastusest. See pole vastus minu küsimusele...blablabla.


Ma kohtun viimasel ajal järjest inimestega, kes tunnistavad, et valivad siiski parempoolsed. Hoolimata kartusest a la hääl läheb raisku. Või siis olid nad mõttes otsustanud eesti200 poolt, aga Hussari ja Reinaasa nõrk esinemine on pannud kõhklema. Lavly Perling on kui sõõm värsket õhku ja minu meelest on konservatiivse maailmavaatega inimesed saanud suurepärase alternatiivi. Mulle meeldiks valitsus, kus Perling oleks minister.
Loomulikult pole minu tutvusringkond representatiivne,  aga midagi see näitab. 
See oleks sajandi saavutus, kui Isamaa asemel saaks parlamenti hoopis parempoolsed. Loota ju võib :)




 PS. tõsiselt ka Kuulamissoovitus. Kuulan ja nutan. Väga hästi esitatud ka
https://jupiter.err.ee/1608892922/jarjejutt-ukraina-lood


1 kommentaar :

  1. Momendi parteide populaarsuse seisu vaadates tekib hirm, et parempoolsed ja ka mõned muud on hammustanud Reformilt nii palju toetust, et kaabud kannule jõudnud. See oleks küll nii otseses kui kaudses mõttes "karuteene" kui häälte laialijagunemine tõstaks Martini peaministriks! Irooniline, et muutust soovides võidakse saada nii suur muutus, mis ei mahu kõrist alla.

    VastaKustuta

Palun ära pahanda, kui ma Su kommentaarile ei reageeri/vasta:) Ma olen väga tänulik kõikide mõtteavalduste eest, aga kui olen Sinuga nõus, pole ju põhjust midagi lisada, ning kui oleme eriarvamusel- siis, minu oma on juba kirjas:)
Tänan Sind kaasamõtlemise eest!