Hoiatus! Tegemist on blogiga, mille postitused on sügavalt subjektiivsed, kohati ilukirjanduslikud ning absoluutselt ebaloogilised, vastukäivad ja teaduslikult põhjendamata. See ongi eesmärk.

reede, 10. märts 2023

Veider


Tahan juua. Keeran kraani lahti ja lasen tassi vett. Joon sealt mitu sõõmu,  tassi põhjas on vett, aga mingil põhjusel tundub, et sellest ei jagu ning lasen vett juurde. 

Joon janu täis ja .. vett jääb üle, kallan selle ära.

Nii absoluutselt iga kord.

22 kommentaari :

  1. see on otsapidi see viimase tüki teooria, kui juurde ei pane, siis seda keegi ära ei võta. sinna see jääbki.
    Olen ka alati mõelnud, et: mis toimub?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. ma julgeks lahjat mürki võtta, et kusagil on " sveitsi sõltumatud teadlased", kes on selle müsteeriumi tegelikult lahendanud. Peaks guugeldama. Ilmselt on mingi väga loogiline vastus?

      Kustuta
  2. Mul on täpselt samamoodi. Aga mitte veega, vaid veiniga. Absoluutselt iga kord. Kusjuures ma ei tee nalja praegu, täitsa tõsiselt räägin. Ja imestan nagu sinagi.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. no eksole, mis me rikastest räägime :) jala ka ei käi :) :)

      Kustuta
    2. Meil siin liiga pikad vahemaad jala käimiseks :)
      Aga tõsisemalt - joogivett saan oma praeguses kodus küll kraanist, jah. Õnnega koos, sest mitte igal pool pole säärast puhta vee luksust, januseil tuleb pudeliveega leppida.

      Kustuta
    3. "Pudelivee tööstus ei müü mitte vett, vaid pudeleid".

      Kui palju on USA-s päriselt kohti, kus kraanivesi juua ei kõlba...?

      Kustuta
    4. Epp sul sattus typo sisse, mõtlesid ikka pudeliveini mitte pudeliveega😁

      Kustuta
    5. Jaa, ma tean, et müüb pudeleid :)
      Kuigi pudelite all ei pidanud ma silmas neid pisikesi, vaid suuri, 5 ja 10 liitriseid, või mis nad iganes on. Taaskasutatavad. Lähed maksed mõned sendid, ja täidad oma anumad - paikades, kus kraanivee omadused kahtlased, on joogiveeautomaadid paigaldatud. Me kasutasime Las Cruceses elades samuti automaadivett joomiseks.

      Kustuta
    6. TT, 10 punkti!! Väga asine märkus :)

      Kustuta
    7. Epp, tundub väga mõistlik süsteem olema. Kes seda käigus hoiab?

      Kustuta
    8. Kes käigus hoiab? Issake, ma pole selle peale mõelnudki. Ilmselt see konkreetne supermarket või bensiinijaam vms, kelle kraanist vesi tuleb. Paigaldab tolle veeautomaadi ja müüb filtritest läbi lastud kraanivett. Aga nood Las Cruceseses, mida nimetasin, ja ka mujal kõrbepiirkondades, nood on üleüldse sihukesed väikesed eraldi putkad tänavanurkadel. Neid me kasutame camperi veepaagi täitmiseks ka, seal on kraanile lisaks ka pikk voolik - oot, mul on sellest kusagil postituski... näe:
      https://viistuhatviissada.blogspot.com/2022/07/vesi-on-korbes-puha.html
      Kes neid putkasid käigus hoiab, seda ma ei tea. Äkki kohalik omavalitsus?

      Kustuta
    9. No tore igal juhul!! Mul on selle veeäri asjus üldine arvamine, et see on ebaeetilisus ja nõmedus kuubis. Hea, et on selliseid kohti, kus see päriselt vajalik ja samas siis ka odav on.

      Kustuta
  3. Vee joomisega on mul hoopis isemoodi veidrus, mis täitsa vee raiskamine. Lasen kraanist vett joosta, kuniks vesi on on piisavalt külm. Lasen klaasi veidi vett ning võtan lonksu ja hoolimata saavutatud tulemusest, isegi kui vesi on piisavalt jahe, valan vee välja ning seejärel täidan klaasi. Täitsa kohutav mõelda, kuivõrd priiskavalt käitun. Aga olen nii terve elu teinud- teadmata miks (vb mingil hetkel oli vaja tegelikult ka klaasi loputada, aga see on praegu väljamõeldud põhjus).

    VastaKustuta
    Vastused
    1. ma veel hullem, mul on sama kalduvus (keeduspiraaliga keetmiseks) tassi kohvivett valades, umbes nagu enne poleks piisavalt puhas, et kohviks kõlvata.

      Kustuta
  4. Kuna ma olen üle poole oma elust elanud niimoodi, et vesi tuleb kõigepealt kaevust välja vinnata ja siis pangega tuppa tassida, siis üldiselt ma olen väga tubli vee mitteraiskaja - niisama kraanist kunagi joosta ei lase ja ma olen alati ülimalt üllatunud, kui kuulen, kuidas keegi räägib, et hammaste pesemise ajalkogu aeg vesi kraanist jookseb. Nii arusaamatu mu jaoks.

    Ja vist seetõttu mul tilgubki süda verd igal hommikul tööl, kui ma lähen kraanist oma veepudelit täitma ja pean kõigepealt laskma veel joosta mitu minutit, et see külmaks läheks (ma ei tea, miks meil hommikul esimese asjana kraanist sooja vett tuleb) ja ma seda juua saaks. Ma olen püüdnud küll välja mõelda, mida selle leige veega teha saaks, mis niisama jookseb, aga ei suuda midagi leiutada.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. No just, see ju ka veel. Ma teen sama.

      Kustuta
    2. Veeraiskamise vältimiseks saaks pudeli õhtul täita ja külmkappi panna, siis on hommikul hea võtta. Sama nippi, veepudel külmkapis, saab tegelikult kodus ka kasutada.
      Ja igasugused oodates jooksvad veed ning klaasi jäävad veed saab ära kasutada taimede kastmiseks, nii toas kui aias/rõdul. Töö juures see säästunipp muidugi väga ei toimi.

      Kustuta
    3. Aga ühel hetkel tuleb kontori köögis ikkagi ju kraan lahti keerata ja lasta see soe vesi sealt ära joosta. Ma teen hommikuti kohvi ka, seda ju samamoodi sooja veega ei tee, külma on vaja, ikkagi lasen joosta. Ja see jookseb ikka tükk aega, enne kui külmaks läheb, mitu liitrit igal hommikul. Õudne.

      Ma tegelikult külma vett ei joogi, mul seisab veepudel laua peal (kodus niisama igal pool läheduses), aga kraanist soe vesi on teise maitsega isegi siis, kui see seistes toatemperatuurile läheb. Väga kolmanda maailma probleem - mida teha sooja veega? :D

      Kustuta
    4. Mul on kah vee kokkuhoiu harjumus kogemusest tekkinud – lapsepõlve veetsin ehitusjärgus majas, kus vesi tuli küll kraanist, aga kanalisatsioon, st. äravool, puudus. Kraanikausi all oli ämber. Hambaid pestes vett joosta lasta? Pühaduseteotus!!

      Kui New Mexicosse kolisin, harjusin sealgi vett kokku hoidma, sest kõrb, noh. Linnaelanikke kehutati näiteks ööseti pissil käies vett mitte peale tõmbama, pluss igasugu muud vee kokkuhoiu kampaaniad, haljastuse osas jne. California osariigik näiteks maksab majaomanikele kena kopika peo peale iga eemaldatud mururuutmeetri eest. (Kruus vms asemele, et kastma ei peaks.)

      Kustuta
  5. Organismi seisukohalt oleks aga parem leiget vett juua. Minul läks seda trada saades kohe külm vesi mängust välja, tegelikult tundlike hammaste tõttu ka.
    Ja kogun vett samuti lillede jaoks, kui kusagil teist mingi tegevuse käigus ohtralt üle kipub jääma.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma joon tegelikult toatemperatuuril vett (mul on veepudel kogu aeg läheduses), aga kraanist sooja vett on ju võimatu juua, see maitseb hoopis teistmoodi.

      Kustuta
    2. Siin võiks nüüd küll olla mingi evolutsiooniline põhjus ? .Seisev/ seisnud vesi võibki olla ohtlik , ju.
      Ja meie ürgmälu mäletab seda

      Kustuta

Palun ära pahanda, kui ma Su kommentaarile ei reageeri/vasta:) Ma olen väga tänulik kõikide mõtteavalduste eest, aga kui olen Sinuga nõus, pole ju põhjust midagi lisada, ning kui oleme eriarvamusel- siis, minu oma on juba kirjas:)
Tänan Sind kaasamõtlemise eest!