Hoiatus! Tegemist on blogiga, mille postitused on sügavalt subjektiivsed, kohati ilukirjanduslikud ning absoluutselt ebaloogilised, vastukäivad ja teaduslikult põhjendamata. See ongi eesmärk.

teisipäev, 20. detsember 2022

2022 raamatud

Oi, kui närb lugemisaasta oli. Poole vähem, kui eelmisel aastal. Ja õigustuseks polegi midagi öelda. Lihtsalt nii oli.
Keskmine hinne oli 3,7 ja vaid 7 loetust olid eestikeelsed. 

Piisavalt mõtlemisainet, et teha ka postitus, pakkusid Piper Kerman "Orange is The New Black"
ja Waal "Different"., mis rääkis ahvidest ning sellest, kas ja kuidas me saame nende käitumismustreid üle kanda inimestele. "Different" oli ka üks raamatutest, mis vääris 5 punkti.

Kui ma vaatan loetut, siis mis meeles on ja mida ma soovitaksin.
Loomulikult on meeles viimased- 
Mytting- The 16 Trees of The Somme" Mingil põhjusel oli mul tunne, et ma olen seda varem lugenud, aga pole. Ju siis midagi varasemalt loetust oli ka selles raamatus.
Flecheri Poiss ja tema koer maailma lõpus. See raamat oleks saanud 5 punkti, kui toimetajad oleks maha tõmmanud laused ,,, ja siis ma veel ei teadnud, et tunni pärast..." Milleks sellised tulevikuvihjed??? Muidu, kuigi nunnu ja natuke naiivne, tõeline page-turner . Põnev ja lõpus oli hea pööre ka.

Huvitava kolmiku- unest ja leinast, moodustasid järjest juhuslikult loetud raamatud, mis kokku moodustasid kummalise terviku- Bohjalian " Uneskõndija", Stewart " The Goodbye Storm" ja Erskine " Sleeperś Castle". Kõik moel või teisel rääkimas nn unes kõndimisest või unes liikumisest teise aega, teise kohta. Kuidas tõelisus ja uni võivad minna segamini.

Russell Mu Dark Vanessa " Lolita lugu tüdruku vaatenurgast. Hea raamat. Ladus ja loogiline ning ilma selgete vastusteta. Mind pole õnneks ahistatud, aga kogu teismelise tundemaailm tuli väga tuttav ette.

Mehe manipuleerimine oli äratuntav, aga kõik muu seal kõrval võttis must-valgsuse ära.

Huvitav oli ka nüanss, kuidas ahistamise mõiste ajas on muutunud. Ja/või siis see, kuidas erinevad inimesed tajuvad seda väga erinevalt.

Kahju on tegelikult sellest, et õigeid lahendusi, kuidas sellistes olukordades käituda, nagu polegi. Avalikustamine järgmiste kaitseks ning süüdlase hukkamõistmiseks on ju õige. Aga ohver? Tema saab kogu selle kraami topelt kaela ( eriti veel, kui tegemist on lastega).

7,444
pages read
Indigoaalane
25
books read


The Anomaly by Hervé Le Tellier

My first review of the year

it was amazing
Negatiivne kõigepealt. Mulle ei meeldinud selle raamatu struktuur. 37% oli sissejuhatus!! Ma kaalusin mitu korda poolelijätmist ning guugeldasin, et kas tegemist on ikka õige, selle auhinnatud, raamatuga. Oli.
Aga siis hakkas juhtuma ja väga hea lugemine oli. Hullult hea, lausa geniaalne, idee ja mõnusalt vaimukas.
Usklikest inimestest ei hakka ma ilmselt mitte kunagi aru saama. Sa usud, et Jumal lõi inimese ning maailma ning kui ta sulle seda tõest
 ...more

MY 2022 BOOKS
The Anomaly by Hervé Le Tellier
it was amazing
Punase märkmikuga naine by Antoine LaurainMinu Horvaatia. Varjupaik kotkasaarel by Sigrid Suu-Peica
The Puppet Show by M.W. CravenVanavara kogumisretkelt. 4. Gustav Matto by Gustav Matto
The Arbella Stuart Conspiracy by Alexandra WalshForbidden the Stars by Valmore DanielsMinu Bali. Oma väe otsingul by Jesper ParveMinu mehe naine by Darya Dontsova
Mõrv šokolaadiste muffinitega by Joanne FlukeSleeper's Castle by Barbara ErskineThe Goodbye Storm by Danielle StewartUneskõndija by Chris Bohjalian
Sparring Partners by John GrishamThe Vineyard Sisters by Grace PalmerDifferent by Frans de Waal
it was amazing
A Girl Returned by Donatella Di PietrantonioThe Lost Sister by M.L.  Rose
One Last Step by Sarah    SuttonThe Guest List by Lucy FoleyMy Dark Vanessa by Kate Elizabeth RussellDanielle Collins' Face Yoga by Danielle    Collins
Orange Is the New Black by Piper KermanA Boy and His Dog at the End of the World by C.A. FletcherThe Sixteen Trees of the Somme by Lars Mytting
it was amazing

The Sixteen Trees of the Somme by Lars Mytting

My last review of the year

it was amazing
Väga hea raamat. Mingil põhjusel oli mul tunne, et ma olen seda varem lugenud, aga pole. Ju siis midagi varasemalt loetust oli ka selles raamatus.
Naiste teema- Gwen ja Hanne jäid natuke segaseks.
Aga mis mind kõnetas, oli lugu ise. Ma ei saa peast mõtet, et kas ma ehk liiga lihtsalt ei lasknud minna oma elu lugudel, oleks pidanud olema järjekindlam ja leidma vastused, mis mind huvitasid? Samas, ka selles raamatus, oli rohkem peategelase enda inte
 
...more

3 kommentaari :

  1. Mytting on hea! Mu esimene oli "Küttepuud", mis on mulle, inimesele, kes on suure osa oma elust elanud ahiküttega majapidamistes, justkui pühakiri. Teine oli "Uju koos uppujatega", mis ka väga meeldis. Võõrkeelseid ei ole lugenud, loodetavasti ikka tõlgitakse...

    VastaKustuta
  2. Aastat on kümmekond päeva veel :)

    VastaKustuta
  3. Ja päriselt pole lugenud ÜHTEGI Tsaar Gorohhi lugu? Ehh, naerda peab ju ka saama. Jumal tänatud, minu jaoks on olemas see Elisa e raamat, ma loen ca 3 raamatut nädalas, kui ma peaks köik need ostma- oohho, pole ju reaalne

    VastaKustuta

Palun ära pahanda, kui ma Su kommentaarile ei reageeri/vasta:) Ma olen väga tänulik kõikide mõtteavalduste eest, aga kui olen Sinuga nõus, pole ju põhjust midagi lisada, ning kui oleme eriarvamusel- siis, minu oma on juba kirjas:)
Tänan Sind kaasamõtlemise eest!