Hoiatus! Tegemist on blogiga, mille postitused on sügavalt subjektiivsed, kohati ilukirjanduslikud ning absoluutselt ebaloogilised, vastukäivad ja teaduslikult põhjendamata. See ongi eesmärk.

reede, 15. november 2024

Tühi sajand?

Paljud inimesed kes tegelevad koolitamistega, õpetamistega mainivad, et koosolemine noortega muudab neid ka nooremaks, Mul on vastupidi. Ma tunnen end erakordselt vanana.

Mingil hetkel avastasin, et raamatud- materjalid, millele ma tuginen on kõige värskemad aastast 2000. Plussmiinus. Aga. Aga, see on ju 24 aastat. Ei guugeldamine, ega ka Ai pole osanud mind aidata, Tundub kuidagi uskumatu, et viimase veerandsajandi jooksul pole tehtud mitte ühtegi revolutsioonilist uut avastust majanduses, psühholoogias, turunduses...

Ja teine teema on mu näited. Kui eelmisel aastal oli veel mõni, kes Mauruse peale teadvalt noogutas, siis Z ja millieeniumilapsed ei tea mitte ühtegi filmi, mida ma neile näitan.

Ehk oskate aidata? Ma panen kirja teema ja näitefilmi. Oskate soovitada midagi, mis on filmitud viimase 10 aasta jooksul?


  • eelarvamused klientide suhtes  - Pretty Woman (1990) Julia Robertsi poestseenid
  • lojaalsus ei tähenda midagi, kui kõrval pakutakse allahindlusi You Got Mail (1998) Meg Ryani raamatupood läheb pankrotti
  • "hea" klienditeenindus You Got Mail (1998) Cash Only stseen
  • "hea" klienditeenindus Love Actually (2003) mr Bean pakib kingitusi
  • "hea" klienditeenindus + vajadused Sügis (1990) pagaripoe saia ostmise stseen
  • vajadustest arusaamine  What Women Want (2000) Nike  kampaania
  • product placement Cast Away ( 2000), The Devil Wears Prada ( 2006)
  • sinu andmeid kasutatakse sinu vastu- üks sotsiaalreklaam aastast 2012 (!)
  • mänguteooria - A Beutiful Mind (2001) illustratsioon Nashi tasakaalust
  • nõudlus ja avalikkuse surve Wall-E (2008)
  • kuidas tekib nõudlus The Devil Wears Prada ( 2006) sinise kampsuni lugu

7 kommentaari :

  1. mul tuleb ette sketšikomöödiaid, kus on mh klienditeenindusstseene. Foil, Arms & Hog näiteks, aga nende materjali hulgast peab otsima. Mitchellil ja Webbil on sel teemal muidugi rohkem, aga nad on vanemad, samuti nullindatest - kuigi mulle tundub, et sketšiformaat kui selline on noortepärasem ja nende kahe sketšid figureerivad meemimaastikul praegugi tugevalt.

    Vahepeal viskas nett mulle ette telefoniformaadis filmitud lühisketše (ei oska öelda, kas insta või tiktok) teemal "Euroopa vs. USA klienditeenindus", kui jälle viskab, saadan sulle lingi.

    VastaKustuta
  2. "raamatud- materjalid, millele ma tuginen on kõige värskemad aastast 2000" ajas mind muidugi muigama, sest kui ma õpetan, siis kogu allikmaterejal, millele ma tuginen, on kõige hiljem 18. sajandi keskelt ja sellest perspektiivist oleme kõik ühesugused tatikad.

    VastaKustuta
  3. Aga mis selles halba on, et su viited varasemast pärinevad? Tegelikult on ju see hea võimalus neile seda perioodi filminduses tutvustada.
    Ma saan aru murest küll. Mu esimene äratundmine teemas "appi, ma olen vana vist" oli siis kui lastega otsustasime jala jalutada meremuuseumist vanalinna ning ma tegin nalja stiilis "veel kolm hobusepikkust" ja "kas preili Agnes on ikka tervise juures". Samas kui mõni aeg hiljem sundisin neist ühte vaatama "Noort pensionäri", siis üürgasime mõlemad naerda. Nii et kasuta juhust :)
    Kahjuks kaasaegsega aidata vist ei saa, mul hetkel ei löö midagi pähe. Kui vanad nad on ja mida üldse vaatavad?

    VastaKustuta
  4. ma ei suuda praegu üldse konkreetsetele näidetele mõelda, sest ma tavaliselt ei keskendu filmi vaadates turundusele, aga pmst on pisut hilisemast ajast selline müügiteemaline film nagu "Ameerika suvi" ja äriteemaline film "Ükssarvik" ja automüügifirmas toimuv seriaal "Alo".

    VastaKustuta
  5. Puust ja punaseks näited ju. Ja head filmid ning super näitlejad.
    Run, Forrest, Run:)

    VastaKustuta
  6. Ma hoopis küsiks, et mis selles valdkonnas viimase veerand sajandiga drastiliselt muutunud on, majanduses, psühholoogias, turunduses?
    Või muutuma peaks?

    * Jaekaubanduses on iseteenindus tekkinud, üleüldse personalita müügipindade poole liigutakse
    * Müük ja sageli pseuduvajaduse tekitamine on liikunud nn mõjuisikute kätte e sotsmeedia kanalitesse, mille edu on suhteliselt võimatu prognoosida; keegi kusagil järsku on "kõikjal" ja poole miljoni jälgijaga...
    ... aga see tundub nii kiires muutumises, et keegi põhjaliku uurimisega mõne teose tahaks üllitada, võib see juba enne ilmumist hapnenud olla.

    VastaKustuta
  7. ja suht hiljutine Kanada komöödiasari (2015-2020) "Schitt's Creek", kus rikas perekond peab äkitselt vähesega hakkama saama ja sarja jooksul panevad ka oma ärisid püsti ja üritavad turundada. Ainult et see teema jaguneb ühtlaselt sarja peale laiali nende peresuhetega vaheldumisi, konkreetsete näidete jaoks peaks üle vaatama - aga kui sa pole vaadanud, siis soovitan enivei.

    ma eeldan, et see ütleb midagi ka noortele, sest see sari on uskumatult palju meemipõhjasid andnud. ma olen selle meeme näinud vist rohkem kui "Good Place'i" omi.

    VastaKustuta

Palun ära pahanda, kui ma Su kommentaarile ei reageeri/vasta:) Ma olen väga tänulik kõikide mõtteavalduste eest, aga kui olen Sinuga nõus, pole ju põhjust midagi lisada, ning kui oleme eriarvamusel- siis, minu oma on juba kirjas:)
Tänan Sind kaasamõtlemise eest!