Hoiatus! Tegemist on blogiga, mille postitused on sügavalt subjektiivsed, kohati ilukirjanduslikud ning absoluutselt ebaloogilised, vastukäivad ja teaduslikult põhjendamata. See ongi eesmärk.

teisipäev, 13. september 2022

Tegelikult on hästi


 Jah, sul on õigus. Ma olen üks vingupill. Headest asjadest ei saa kirjutada, liiga isiklikud. Halbadest ka mitte, liiga isiklikud. Tundub, et mu ümbert on puudu need, kes viitsiks kuulata virisemist, seega ma olen tõesti tänulik, et on blogi.

Ma olen haige. Või mis, haige. Tugevas nohus. Ja stsenaarium on sama, mis kevadel. Kevadel hankis mees " 50% kiirtestidest positiivne, vist koroona", nüüd ka mingi külmetus. Nädal poputad meest " ma-kohe-suren-37,1 kraadi", desod, õhutad, vahetad, isoleerid. Ja ikka lõppeb see sellega, et ma saan selle omale. Ja just nagu kevadel, on ka nüüd täpselt see üks nädal aastast, mil ma lihtsalt ei saa haige olla  ja pean olema IRL Ma olen nii vihane. Kolleegide ja koostööpartnerite osas on natuke suva, aga ma pidin ka vanematele külla minema.
Miks mehed ei pese käsi? Või kui haigused tulevad valest mõtlemsiest, siis miks nad mõtlevad valesti? Jah. Kõik maailma mehed on momendil süüdi.
Tabletid ja tahtejõud. 

Ma nüüd tean, kelleks ma tahan saada, kui suureks saan. Ma tahan saada oligarhiks. Ma tahan seadusi osta. 
Keskkonnaminister: me peame raiemahtu suurendama, sest meil on kuuse-kooreürask.
Telepilt: inimesed istutamas tuhandeid kuuseistikuid ühele platsile, ehk siis rajamas monokultuurset puudepõldu.
Keskkonnaminister aastal 2070: me peame raiemahtu suurendama, sest meil on kuuse-kooreürask.

Mul on CNG gaasiga auto. Eelmise aasta septembris maksis gaas 0,89 euri. Nüüd 4,99 euri. st et eelmisel aastal maksis 1 km sõitu ca 0,037 euri, nüüd 0,2 euri. Lennukiga on odavam.

Kes ei tea, siis see süsteem töötab nii: alguses võetakse gaasipaagist gaasi ja kui see otsa saab, siis tuleb kütus bensiinipaagist. Põhimõtteliselt  saan sõita ka ainult bensiiniga, aga siis peab gaasipaak olema tühi. Ja kuna bensiiniga saab sõita ca 150 km, siis seda on natuke napilt.
Naiivne Naine minus arvas. See pole ju ometi mehhaaniline. Kindlasti on see tarkvara, mis vaatab. Alustan vasakult. kaal =X, annan hoiatuse. Kaal =0, lülitan küttesüsteemi ümber.  Miks ei peaks saama seda ümber programmeerida? Alustab bensiinist ja kui see lõppeb, hakkab gaasi tarbima.
Helistasin teenindusse. Poiss oli väga sõbralik ning abivalmis ja valmis minuga kaasa mõtlema, aga põhimõtteliselt naeris mu välja. Nii ei saa. 
Minu sisemine insener on nüüd segaduses. Ma lihtsalt keeldun seda uskumast. On vajadus, on nõudlus ja sellele pole lahendust? Inimesed lendavad kuule ja panevad moosi kommi sisse ja pole võimalik kütuse võtmise järjekorda muuta?

Tegelikult on siiski ka üks positiivne sõnum. Mu paprika on kollane!!! Elu esimene paprika. Kui külmaks läks, tõin tuppa. Ausalt öeldes ma ei tea, kas valmis vili peaks olema punane või ongi nüüd kollane ja valmis? Aga ikkagi nii armas.





14 kommentaari :

  1. Mina natuke arvan, et haigused tulevad mitte valest mõtlemisest, vaid ülepingest. (Ja olen ise jube hea halb näide, kuidas ma end hoida ei oska.) Ja tõbesid võiks võtta hoiatusena või võimalusena teha elus paus. Selgub, et tegelikult ei olnud sind tööl IRL vaja. Või et õunad vanemate aias mädanesidki ilma sinuta sama hästi kui koos sinuga.

    Keskkonnaminister peaks hoolitsema keskkonna, mitte selle keskkonna abil tehtava äri eest. Aga kapitalistliku riigikorra ja poliitika koostöö hoolitseb, et võimule saavad vaid need inimesed, kes hoolivad ärist esimesena ja muust teisena (kui üldse).

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mis mõttes ei tule haigus valesti mõtlemisest ?! ,;) Ütle nüüd veel, et jõuluvana pole olemas ja maa on ümmargune ;)
      Aga tõsiselt.Järgmisel nädalal algab puhkus.Natuke veel pingutada.

      Kustuta
  2. Haigused - tean, mida tunned...koolis käivad lapsed...ja terve klass on nohused + köhased. Eilne sõnum: kui keegi veel koolis köhib siis ma lähen endast välja, no ei või siis koju jääda!!!

    Gaasiautosid pakutakse hetkel väga odavalt müügiks, just sinu välja toodud põhjusel. Aru - ma - ei - saa - miks ei saa gaasi lihtsalt välja lülitada ja bensiiniga edasi vurada?

    Raiemahtudest...ja puiduküttest, üks tonn (pelletid) maksab juba 600 eurot!!! Hinnad on taevastes kõrgustes ja kõik ostavad ning kütavad paanikat juurde, et kohe saab otsa. Kui meil on nii suur puudus puidust, millest kütet teha - siis toetan ebaharilike meetmeid, kehtestada väljaveo piirang.

    Kas toon sulle kanasuppi ja vaarikavarre teed? Aga ainult ukse taha!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tänan :) aga paraku olen sõidus, pole valikut. Pelleti hinda tean hästi, mul kass 🐱 pissimiseks kasutab :)

      Kustuta
  3. Sellest gaasi-bensiini teemast ma ei tea midagi, aga hiljuti Redditis keegi (insenerriatudeng?) küsis ideesid toodete kohta, mis töötavad kehvemini kui tahaks...

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mulle palun rõdule paigaldatav tuulegeneraator välja mõelda :)

      Kustuta
  4. Kas tõesti on Eestis biogaas samas hinnas, mis maagaas? Mul endal samuti gaasiauto ja ma olen ülirahul sellega, sest minu kilomeetri hind ei ole praktiliselt üldse tõusnud. Soomes on maagaasi hind hüpanud 2,5 kordseks, aga biogaas on endiselt vana hinnaga 2,09€/kg.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Jah, kohalik biogaas on sama hinnaga, kui sisseostetu.Varem oli kallim, nüüd on hind ühtlustunud.

      Kustuta
    2. Whoa! Ma teen Su nüüd veel kadedaks ja lisan sellele heale hinnale sellise infokillo, et mul on gaasi Volvo (st järelpaigaldusega gaas) - gaasi saab nupuvajutusega välja lülitada ja bensiinipaak on nii 60l.

      Kustuta
  5. Gaasiauto mitteprogrammeeritavus tuleb ilmselt EU direktiivist, mis suurema bensiinipaagi (kuuldavsti) ära keelas. Seda ümberprogemist ei lase tehase tarkvara lihtsalt teha, ja offline's ei saa vist miskit peale hakata.
    Gaasi hinnast - käi vahete-vahel Viljandis ja põika Koksverest läbi. Mul on kundekaardiga seal 1.75 kilohind, kaardita ilmselt mõni sent rohkem.
    Ja Soomes õnnestus tehase tanklas ka 1.38 biogaasi saada.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. mu kiire guugeldus ütles, et gaasiauto bensiinipaagi suurust (15 liitrit) piirab ÜRO standard. Aga see käib ainult nn ühekütuselise gaasisõiduki kohta, millel bensiinimootor on ainult hädalahendus, kahekütuselised on ka olemas.

      Mõni insener võiks nüüd muidugi täpsustada, mida teeb mootoriga n.ö abikütuse põletamine, kui mootor on põhiliselt millegi muu jaoks mõeldud.

      Kustuta
    2. Ma ei usu, et turul saaks mõni müüja pakkuda mistahes toodet - gaasi, arbuuse - oluliselt odavamalt kui teised. Lühikest aega või piiratud mahus - jah. Pikalt - ei ole võimalik.

      Energiakandjate turg on muidugi imelik, reguleeritud, turutõrgetega, kohati hästi pika vinnaga ja kohati jube kärme reaktsiooniga.

      Kustuta
    3. ainult besiiniga sõit ei tee mootorile midagi, juba uurisin. Ja tänud infole- ma seda ei teadnud, et ümberprogrammeerimine on lausa keelatud

      CNG hinnas on täna ilmselgelt kasum sees. Kohalikku biogaasi tootmist ei tohiks täna Vene turul toimuv küll mitte kuidagi (palju)mõjutada. Aga milleks müüa 2-ga, kui turg on valmis maksma 5.
      Ja kardetavasti on autokütus nii väike nišs, et ei huvita ka, kui keegi enam ei osta. Ühistransport on ilmselt teiste lepingutega kaetud.

      Kustuta
    4. CNG-ga ei ole võimalik nupulevajutusega ühelt kütteliigilt teisele minna, küll aga on see võimalik LPG ga. Samuti ei ole LPG hind praktiliselt tõusnud, aga olen päris kindel, et kui ma peaksin ostam LPG auto, siis ta raudselt tõuseb.

      Kustuta

Palun ära pahanda, kui ma Su kommentaarile ei reageeri/vasta:) Ma olen väga tänulik kõikide mõtteavalduste eest, aga kui olen Sinuga nõus, pole ju põhjust midagi lisada, ning kui oleme eriarvamusel- siis, minu oma on juba kirjas:)
Tänan Sind kaasamõtlemise eest!