Hoiatus! Tegemist on blogiga, mille postitused on sügavalt subjektiivsed, kohati ilukirjanduslikud ning absoluutselt ebaloogilised, vastukäivad ja teaduslikult põhjendamata. See ongi eesmärk.

reede, 14. august 2015

Amsterdami TOP

Ööbimine
Kesklinna hotellide toad on reeglina imepisikesed (olen ööbinud 1,7x 2 m toas) ja söök, kui pole spetsiaalselt märgitud, on üsna nadi a la prantsusmaa. Mõistlikum (kui pole euro-buffee) on sellisel juhul süüa hommikust väljas. On spets kohad, palju pakutakse pannkooke. Ja mingi 5 euriga saab kindlasti söönuks.
Äärelinnas võib juhtuda, et rajoon eeldab pearätikut:), aga hotellid on kaasaegsed, suured. Ja ka toit on seal tavaliselt laia valikuga hommikubuffee.

Kui olete autoga, siis soovitan kindlasti Park and Ride parklat linna servas. Auto linna äärde parklasse ja sealt saab tasuta ühistranspordi päevapileti. Trammiga on kesklinna vaid paar peatust.
Kesklinnas parkimine on kallis, lisaks kohtade puudus, kitsad tänavad, hullud jalgratturid..
Ühistransport on väga hea. Ja vahemaad lühikesed.
Taksoga lennujaamast kesklinna on ca 35-45 euri.


Trammipileteid saab muidu osta trammist seest, trammi keskel on putka, kus neeger müüb pileteid. Hind ca 1 eur, sõltub tsoonist. Saab osta päeva-tunni jne pileti. Kõik räägivad inglise keelt.

Rongipiletiga on keerulisem. Mina pole nende mitme korra järel veel suutnud lahendada piletiautomaadi kasutamise saladust. Aga äkki sul õnnestub...:)
Pileteid on mulle vajadusel müünud hotelli reception.


Vaatamisväärsused ( mis siia kirja panen) on kõik jalgsi leitavad- käidavad. Piisab kui sõita nt Central Stationisse ja sealt hakata jalutama.

Söök.

Külasta kindlasti kauplusi " Cheese and More"- saab  degusteerida juustu ja siirupivahvleid.
Kaasa osta Lidlist:) Lennujaamas on kirvehinnad.
Sama ka lillesibulate osas.


Päevane söök osta Albert Heijnist. Vapustav salatite ja valmistoidu valik (nagu ikka Lõuna-Euroopas)
Kui lähed Rembrandtplein (plats)-ilt ( õhtuti on seal kontserdid ja muidu väga meeleolukas) Regulierbreestraati mööda Kalverstraatile (lilleturg), siis jääb teepeale (Albert Heijni juures) nende kuulus kalaputka, kus müüakse heeringa ja angerjasuupisteid. Tunned selle kohe ära, kala pilt on suurelt peal.
Ning moslemite salatibaar (Regulierbreestraati nurga peal).
Nad ise on uhked oma friikartulite ja majoneesi üle. Raudteejaama viival teel on mu meelest kõige soodsama hinnaga.
Restorane ma soovitada ei oska. Neid on miljon ja kui ringi jalutada, siis leiab palju sooduspakkumisi.
Kanepi(haisu) ma vihkan. sp ka selles osas soovitusi ei jaga. Aga viisakas on ilmselt kord elus läbi astuda (Coffee shop on nimi- ja neid on musttuhat).  Võimalik piirduda ainult (kanepi)kookide-küpsisega.
Supi"restoran". 




Vaatamisväärsused. Ma aadresse ei pane, leiad kaardilt ise üles.
arvuta läbi, kas sul on mõtet võtta  Amsterdam City Map (24 h), sest kõik kohad võtavad aega. Igal pool on järjekorrad, vahel tahaks vetsu ja jäätist ja kõike tahaks ju nautida, mitte lihtsalt läbi tormata. Kui seda kaarti ei võta, tasub pileteid osta tänaval  turismipunktidest või internetist seal on ca 10% soodsam, kui otse kassast. Alati tasub küsida ka isic soodustust, sageli polnud infi väljas, aga alet anti:)
1. soovitan kindlasti võtta kanalituuri ( u tund aega) Neid pakkujaid on palju. Üks võimalus on raudteejaama Central Stationi juurest alustada. 

Central Stationi juurest saab soovi korral ka Hop on- off bussidele. Nagu igas linnas, on mitu konkureerivat liini. Ära esimese peale mine, vaid uuri enne hindu.

2. Üks piirkond:
Heineken Experience. VÄGA soovitan. võtab ca 2 tundi. Väikelastele see vast ei sobi, kuigi õlut jooma kedagi ei sunnita. Kuid alates u 10 eluaastast, saab lustida täiega. Esimesed meetrid olid pettumus- no, kas ongi seintel pildid, tekstid kõrval... aga siis läks lahti. 
Kellad, viled, hobused, õlu ja parimad turundusnäited. Sisse lastakse gruppidena.
Sealt minge
Museumpleinile. Tehke kohustuslik pilt " I AmSterdam":)
soovitan sealsamas ka Van Gogh muuseumi. Interaktiivne ja minu meelest huvitav. Enne loe läbi "Elujanu":) Näitus oli kompaktne, haaratav. Konteksti tajumiseks oli lisatud tollaste kaasaegsete ja sõprade töid- mõni isegi samast objektist. Väga äge oli näha, kuidas sama asja erinevalt tajuti ning kujutati. Neile, keda kunst väga ei köida, oli samas interaktiivne võimalus tutvuda restaureerimise algtõdede ja saladustega. Soovitan väga! 
Ka u 2 tundi. Võib olla järjekord.


Kui on ilus ilm, siis piknik Vondelparkis. Lihtsalt väga chill koht.

Rijk muuseum on klassikaline kunstimuuseum. Rembrandt ja Vermeer. Kuna ma pole eriline kunstifriik, siis jäi minu jaoks kellasid- vilesid pisut väheks ja pilet liiga ülehinnatuks. See kogu vajab aega, teadmisi ja rahu.

Linna poole tagasi minnes Elandgracht servas kanali ääres on võimalik sisse minna paatmajja (muuseum). Järjekorravaba ja paar eurot, aga päris huvitav vaatamine kuidas on seal võimalik elada. Eestikeelne info:)
Sinna suunda jääb ka Anne Franki maja. Väga pikk järjekord!! ja kuna muuseumisse mahub vähe iniemsi, siis liigub ka aeglaselt. Klassikaline muuseum, aga toob pisara silma.
Muuseumi kõrval on kena kirik, imelise kellamänguga. Ma olen seal lähedal olnud kunagi hotellis.  Rajoonis on ka suur pannkoogikohvik.


3. Kesklinna piirkond.
Madame Tussaud muuseum. Väidetavalt on Londonis parem.
Shopingu tänavad- Rokin  ja Damrak. Algab Rembrandtpleinilt ja lõppeb Central Stationis (või vastupidi).
Pisikesed ja huvitavad butiigid on kogu piirkond Heinekenist kuni kesklinnani. Suva, millist tänavat mööda tuled.

seal on ka seximuuseum, kus ma pole käinud ja veel miljon muuseumit.
Teemandimuuseumis käisin, aga see oli igav.


peale kl 19 võib jalutada punaste laternate tänavatel. Kaardil on see reeglina märgitud. Aga jääb muidu Damist paremale ( Raudteejaama poole vaadates). Ma pole kunagi üksinda ja väga öösel olnud, aga tundub suhteliselt turvaline, kuna palju on turiste.


(Dam. Loe uuuesti läbi Viplala. Seal on koht, kus katusel seisev Atlas ärkab korraks ellu ja kurdab, et maakera on tal väga raske. Seesama koht on selle katusel. Niipalju kui ma aru saan, siis kuninganna elutseb mujal).


Meie käisime autoga ka  Kinderdijk-is.  Sinna on koondatud  vanad tuulikud. Saab ratast laenutada ning kanalite vahel sõites tunda end tõelise hollandlasena. Pileti eest saab külastada üht tuulikut seestpoolt.


Ajalehest lugesin, et Mati Kaal soovitab ka Arnhemis Burger Zood http://www.burgerszoo.com/.

Amsterdamist tund aega. Ise käinud pole. Aga Mati Kaalu ma usaldaks:)

Linnas ma rattaga sõita ei soovita... st omal vastutusel.  Kuna tempo on neil meeletu ja nad on täiesti hullud.. Ja jalakäijana ka ettevaatust, nendel on eesõigus.


Üks mu lemmiklinnadest:)

1 kommentaar :

Palun ära pahanda, kui ma Su kommentaarile ei reageeri/vasta:) Ma olen väga tänulik kõikide mõtteavalduste eest, aga kui olen Sinuga nõus, pole ju põhjust midagi lisada, ning kui oleme eriarvamusel- siis, minu oma on juba kirjas:)
Tänan Sind kaasamõtlemise eest!