Hoiatus! Tegemist on blogiga, mille postitused on sügavalt subjektiivsed, kohati ilukirjanduslikud ning absoluutselt ebaloogilised, vastukäivad ja teaduslikult põhjendamata. See ongi eesmärk.

kolmapäev, 16. detsember 2009

Paralleelmaailmad vol 2

Loen (suurest igavusest) turundus- ja juhtimisblogisid ja mõtisklen, kuidas inimesed täiesti siiralt selliseid jutukesi kirjutavad ja avaldavad.
No näiteks tänasest valikust.
5 asja, mida Sa pead enne aastavahetust tegema. Solgist ja tulemusjuhtimisest. Kõige tähtsam küsimus ehk mida sa tegelikult elult tahad? jne jne jne...

Tegelikult olen ma muidugi ülbe ja ülekoolitatud. Eks.



Käisin hiljuti ühel uuringuesitlusel. Ja pean taaskord küsima, kas reklaamist on ikka kasu või on see vaid valitud siseringi mäng. Või on järgneva näite puhul ( pool turunduseelarvest läheb raisku, aga ma ei tea kumb..) tegemist just selle raisatud poolega?

On jaekett X, kellel on üks Eesti suurimaid reklaamieelarveid. Palju auhindu tehtud kampaaniate eest ning oodatud külaline seminaridel kogemusi jagamas. Loomulikult on nad nii Twitteris kui ka Facebookis. 

Ja siis on jaekett Y, kelle reklaamieelarve on selline keskmine. Reklaamid adapteeritakse Leedu versioonidest. Poed on räpased ja mustad. Ma ei käiks selles poes, kui see poleks mu kõrvalmajas. Sõltumata, kas ma lähen sinna hommikul, lõuna ajal või õhtul- selle poekese viies kassas on alati ca 10 inimest sabas seismas.
Ja milline on tulemus. Jaekett X kaotab turuosa ning lojaalseid kliente. Jaekett Y on aga tõusmaks tõeliseks täheks.
Kas võib siin tegemist olla taaskord sellega, et me ei taju sihtgruppe. Viisakaid, FB ja Twitteris hängivaid kliente on kordades vähem, kui neid, kellel raskusi igapäevase toimetulekuga?

6 kommentaari :

  1. Ja kaotabki X oma kliendid, sest kui täpselt sama toode on saadaval kolmandiku (ja enam) odavama hinnaga, siis ei raha lugev kodanik hangib selle sealt, kus soodsam. Lojaalsuseks on vaja tunduvalt tugevamaid tegureid...

    VastaKustuta
  2. poodide müügiargumendiks on asukoht, asukoht, asukoht. ja siis puruga muuda ka natukene.

    VastaKustuta
  3. Toivo, ma arvan, et Sa üldistad siin enda pealt kogu ostjaskonnale. Vanem-vaesem ostja läheb maailma otsa, kui teab, et seal on sibul pool kopikat odavam.

    VastaKustuta
  4. poe valikul võib igasugu erinevaid valikukriteeriume olla. ka neil, kes kasutavad nii FB kui twitterit. meie näiteks loobusime prismast, sest ta kaotas ära sooduskaarti eestlastele ja jättis alles soomlastele (Eestis). teine pood on kodunt kaugemal. jalgsi käin ikka lähemal asuvas prismas. aga tolles prismas on saast parkida, sest kohti on vähe. teises poes on mugavam taarat ära anda. prismaga samas keskuses on muid poode ja asju, mida võib mõnikord vaja olla, teises pole suurt midagi.

    kui asukoha järgi valida, siis kõige lähem on 1 keldripood ja seal on alati järjekord.

    ehk asukoht küll loeb, aga neid asju on veel. ja kõigi peale ei tule ka palju koolitarkust saanud tüübid (kes tihtipeale on mehed, kes ise poes eriti ei käigi)

    VastaKustuta
  5. Nojah, ma jätsin osa tausta avamata. Tegelikult pole ka X-i asukohtadel miskit viga. Y võidab (uuringu põhjal)tänu soodsa hinna kuvandile, kliendikaardile ja huvitavale sortimendile.
    Manjana- Sul on samuti üks õige ja hea point. Yi reklaamid on tehtud Tallinna intelligentsete noormeeste poolt, mistõttu võivad paljudele "kaugeks" jääda. Hea ja naljakas vaadata, aga täna võidab paraku pragmaatiline-ratsionaalne "või 5,50" sõnum..
    Mõtlemapanev on see, et reklaamieelarve ei ole lineaarses sõltuvuse eduga..

    VastaKustuta
  6. aga kui mitte tallinnakeskselt mõelda? Kui palju on neid, kes X ja Y kettide mänge kõrvalt vaatavad, ohkavad ja mõtlevad, et teeks oleks ja ostaks, kui ei oleks nii kaugel. Njahh, kaugel see Tallinn = Eesti on, kes kurat käskis sinna kolkasse kolida

    VastaKustuta

Palun ära pahanda, kui ma Su kommentaarile ei reageeri/vasta:) Ma olen väga tänulik kõikide mõtteavalduste eest, aga kui olen Sinuga nõus, pole ju põhjust midagi lisada, ning kui oleme eriarvamusel- siis, minu oma on juba kirjas:)
Tänan Sind kaasamõtlemise eest!