Hoiatus! Tegemist on blogiga, mille postitused on sügavalt subjektiivsed, kohati ilukirjanduslikud ning absoluutselt ebaloogilised, vastukäivad ja teaduslikult põhjendamata. See ongi eesmärk.

teisipäev, 11. oktoober 2011

Mõjuga raamatute edetabel

Maria tegi oma elu edetabelitega otsa lahti.  Hea mõte. 101 nimekirju ma teha ei viitsi, aga maailma kindlasti väga huvitavad raamatud, mis on rohkemal või vähemal määral mu elu mõjutanud:)

V. Levi "Enesemuutmise kunst". Raamat, millest pärit enesekontrolli ja autosugestsioonitehnikaid kasutan ma siiani. Ja
D. Carnegie "Kuidas võita sõpru...".  kust on pärit käitumismustrid ja -oskused, millest ma siiani üritan tagajärjetult vabaneda. Mõned raamatud peaksid olema alla 16 keelatud.

Kui mõned inimesed leiavad kõigele elus juhtuvale selgituseks sobiva tsitaadi Piiblist või Švejkist, siis minu jaoks leidus selgitus vanuses ca 16-20  kogu elu ja armastuse kohta neis kahes raamatus.
Goethe "Faust"
E.M. Remarque “Arc de Triomphe"
Uskumatud teosed, mille iga lause kohta noogutad pead ja ütled, just, täpselt nii. Raamatud, mis olid mingil hetkel mul peas.
Kui maitsed head, siis tea et kõige parem, 
ah, ikka ainult viirastuseks jääb...

Natuke vanemas eas jõudsid minuni
N. Klein "No Logo"
Jensen "Unelmate ühiskond".
tänaseks on tulnud juurde uusi huvitavaid teooriaid, mu vaated pole enam nii äärmuslikud ning olen leppimas globaliseerumise paratamatusega. Kuid tollel ajal olid need minu jaoks "vau!" raamatud, mis kindlasti kujundasid mu vaateid, inspireerisid ning mõjutasid ka mu igapäevast tööd ning tegevust.

Vaieldamatult, iga loetud raamat annab meile midagi loodetavasti  juurde.  Ning oleks patt salata, et lapsepõlveaegsed kangelaspioneeride lood möödusid jälge jätmata , ei kujundanud suhtumisi ja hoiakuid.
Aga kogu oma lemmikraamatute virnast tahan ma esile tõsta ühe, mis ehk rohkem kui teised, mõjutas.
O.Stone "Michelangelo".
Vaimustus ning üllatus, et on olemas selline fanatism, pühendumine ja kirg. Raamatule järgnesid ilmselt tuhanded visandid, rongis-tänaval- ühikas portreede joonistamine jne. Kuni tõdemuseni, et ma olen küll keskmisest andekam, aga mus puudub see, mis tegi Michelangelost Michelangelo- tahe. Kirg, Kutsumus.

Huvitava kokkusattumusena oli viimases Digis viide saidile, kus on võimalik oma edetabeleid kogu maailmaga jagada, (aga kuna mul ajakirja käepärast pole, siis mälu järgi otsisin ning jõudsin sellele) lehele.

Kommentaare ei ole :

Postita kommentaar

Palun ära pahanda, kui ma Su kommentaarile ei reageeri/vasta:) Ma olen väga tänulik kõikide mõtteavalduste eest, aga kui olen Sinuga nõus, pole ju põhjust midagi lisada, ning kui oleme eriarvamusel- siis, minu oma on juba kirjas:)
Tänan Sind kaasamõtlemise eest!