reede, 19. juuni 2015

Väga oluline küsimus:)


Mingid nädalad tagasi juhtusin pühapäeva õhtul kuulama raadiot Elmar. Tuli parasjagu edetabel.
Sain teada, et Eestis lauldakse laule, mida ma pole iialgi kuulnud ning on olemas lauljad, kelle olemasolust polnud mul aimugi,
Ja vähe sellest, nad on edetabeli tipus.
Väga värskendav.

Raadio jäi kanalile ning nädalajagu kuulates, muutus asi väga segaseks. Kuidas need laulud sinna jõuavad?
Raadios neid selle nädala jooksul peaaegu ei mängitud. Peamiselt domineeris ikkagi vanem kraam.
Soovikontsert on ka, aga sealgi tellivad inimesed pigem vanemaid lugusid. Soovikontsert iseenesest on muidugi huvitav nähtus. See seisneb selles, et saatejuht loeb ette: Mari Märjamaalt ja Signe Sõmerpalust tahavad kuulata seda ja seda. Me võtame selle teadmiseks, sest lugu tegelikutl ei esitata.
Tegelikult mängitakse mingeid täiesti suvalisi lugusid saatejuhi suva järgi.
See pole ainult selles jaamas nii. Vaid mujal ka.
Guugeldasin teemat ja mingi teise jaama spetsialist seletas, et edetabel tekib selle järgi, kui tihti lugu eetris mängitakse, Aga selle, kui tihti mängitakse, määrab ju seesama spetsialist, või?

Ma saan aru müügiedetabelitest. Konkreetne ühik on midagi müüdud ja nii ongi. Midagi on vaadatud või kuulatud rohkem kui teisi ja nii on.

Ma saan isegi aru blogiauhindadest. On sihtgrupp ja selle eelistused ja see ongi selle konkreetse sihtgrupi konkreetne eelistuste kaardistus ühel ajahetkel.

Aga kuidas tekivad raadiotes edetabelid?

2 kommentaari :

  1. 1) ma ei tea, aga
    2) surfa ka youtube eesti muusika osakonnas!!! See on samuti pilgeni täis bände ja laule, mille olemasolu sa EI USU, isegi kui näed ja kuulad.

    VastaKustuta

Palun ära pahanda, kui ma Su kommentaarile ei reageeri/vasta:) Ma olen väga tänulik kõikide mõtteavalduste eest, aga kui olen Sinuga nõus, pole ju põhjust midagi lisada, ning kui oleme eriarvamusel- siis, minu oma on juba kirjas:)
Tänan Sind kaasamõtlemise eest!