esmaspäev, 1. juuni 2015

Loe alati peenikest kirja

Tuttav rääkis sellise loo.
Ostis lennukipiletid Tallinn- Amsterdam- Tallinn. Kuna tema töö on seotud reisimisega, siis tuli midagi vahele ja otsutas enne Amsterdami sõitu väikese kõrvalepõike teha. Seega pilet jäi kasutamata.

Hakkab siis tagasisõidu piletit Amsterdamist Talinna  registreerima. Ja... selgub et piletit enam polegi. Helistab Estonian Airi, kust talle vastatakse: loomulikult. Me tühistasime teie pileti ära, sest te ei kasutanud ju sinnasõidupiletit....

???

Selgus, et kõik ongi normaalne ja legaalne. Nii võibki. Õnneks oli saadaval üks äriklassipilet. Loomulikult mitte sõbrahinna eest. Seega koju ikka sai.

Lugege alati peenikest teksti lepingu lõpus.

8 kommentaari :

  1. Mitte "nii võibki", vaid nii ongi. Kõik, absoluutselt KÕIK maailma lennufirmad tühistavad no-show puhul kogu pileti. "Töö on seotud reisimisega" inimene ausalt öeldes võiks sellist asja teada.

    VastaKustuta
  2. Samas on mind ennast USA lennult maha tõstetud, kuna mu pass ei kehtinud piisavalt pikalt ette. Kah asi, mida "kõik võiks teada"... aga näe, mina ei teadnud...

    VastaKustuta
  3. Minu meelest on see üsna absurdne, inimene on ju pileti eest maksnud, mis see nende asi tühistada on.

    VastaKustuta
  4. Püüd lennundus-maailmale loogikat rakendada on teretulnud mõtteharjutus, aga praktikas suht tulutu. Sinu arvates võiks pileti ka sõbrale edasi müüa ja ta saaks sellega samamoodi lennata nagu sina oleks saanud? Loogiliselt oleks see ju võimalik.

    VastaKustuta
  5. Jah, selles on Sul õigus, et lennunduses loogikat pole, Aga see, et ostetud kaup lihtsalt konfiskeeritakse, on mu meelest ikka väga ekstreemne. Mul on küll hea meel, et seda lugu kuulsin, ilmaski poleks selle peale tulnud,

    Niipalju kui ma guugeldanud olen, siis ega neil ratsionaalseid põhjendusi polegi, Lihtsalt nii ongi ja seni, kuni keegi ei viitsi tarbijakaitsesse pöörduda jääbki nii, näiteks, et sa ei saa osta lihtsalt piletit ja isikuandmeid skännida enne lennukisse sisenemist. Ja et kuigi ma annan neile oma kõik andmed majanumbrist rinnaümbermõõduni, ei kasuta nad seda näiteks mu tausta uurimiseks, et saaks vältida läbiotsimisi ja lahtiriietamisi, Või et miks on registreerimine mõne firmaga tasuline, kuigi pagasi vastuvõtuks kasutab see firma endiselt inimetööjõudu, kes lappab dokumente, sisestab mingeid andmeid käsitsi,

    Kuigi midagi vist on muutumas, Viimati sõitsin Frankfurti Lufthansaga nii,et ei vajanud kordagi dokumenti: igal pool oli masin, mis skännis ja vajas ainult piletit,

    VastaKustuta
  6. See on vaid sinu arvamus, et sa otsid midagi. Lennufirma arvab, et te sõlmisite lepingu ja see ei ole mitte seesama.

    Sama asi on moodsal ajal raamatu- või muusikaäriga. "Ostsin raamatu" või "otsisin plaadi" on nende arust möödanik. Sa maksid raha ja said selle eest piiratud õiguse mingit teost kuulata või lugeda. Ettemääratud seadmetel, ettemääratud riigis v maailmajaos, ettemääratud ajal. Arvad, et kingid oma e-raamatu sõbrale edasi? Unista, unista...

    VastaKustuta
  7. Tegelikult on antud juhtumile isegi ratsionaalne põhjendus. Lennufirmad võitlevad sellel viisil uue "moe" vastu piletite ostmisel. Kuna piletihinnad on X, siis palju reisivad inimesed teevad nii, ostavad a'la pileti täna sinna kuu aja pärast tagasi ning teise pileti kuu aja pärast sinna ja kahe kuu pärast tagasi. Kuu aja pärast siis kasutatakse ära teise pileti sinnalend ja esimese pileti tagasilend kuna kaks piletit on odavam kui üks siia-sinna pilet õigetel päevadel. Kusagil Soome lehes jäi mulle ette lausa kalkulatsioon ja vahed olid ehmatavad. Nii on võimalik mõni sada eurot kokku hoida. Ja noh, ega siis lennufirma oma hindu korrigeeri, pileteid on ju lihtsam tühistada!

    VastaKustuta

Palun ära pahanda, kui ma Su kommentaarile ei reageeri/vasta:) Ma olen väga tänulik kõikide mõtteavalduste eest, aga kui olen Sinuga nõus, pole ju põhjust midagi lisada, ning kui oleme eriarvamusel- siis, minu oma on juba kirjas:)
Tänan Sind kaasamõtlemise eest!