Ahtol oli seljas rüüzidega pluus.
Viis minutit ma ei uskunud silmi.
Siis hakkasin naerma.
Siis noomisin ennast, No miks ei võiks mehed kanda rüüzidega pluuse. Kui nad tahavad.
Ja järsku sain aru, siis hakkas mul veel rohkem piinlik.
See pole võrdõiguslikkuse ja poliitkorrektsuse teema.
See on teema moest.
Ja mina olen see, kes peab häbenema... et pole kursis viimase sõnaga.
Ma ei tea, kas mu pea ümber on roosad, rohelised või indigovärvi tulukesed- aga üsna tihti on mul tunne, et olen teiselt planeedilt...
Hoiatus! Tegemist on blogiga, mille postitused on sügavalt subjektiivsed, kohati ilukirjanduslikud ning absoluutselt ebaloogilised, vastukäivad ja teaduslikult põhjendamata.
See ongi eesmärk.
neljapäev, 2. november 2017
Tellimine:
Postituse kommentaarid
(
Atom
)
Muidugi sa ei tea moest midagi. Guugelda näiteks "ruffled tuxedo shirt mens" vms.
VastaKustutaJa mis õigekirjasse puutub, siis need on rüüsid. Mitte rüüzid ega isegi mitte rüüžid.
No need polnud mingid rüüsid. Vaid ikka RÜÜZID :) :)
Kustutaveider sõna, hääldus on ju z-ga. MA oleks võinud lahjat mürki võtta, et z on õige. Aga tänud, nüüd tean elu lõpuni.
ot mis mõttes viimane mood? isegi kui me unustame korraks paarisaja aasta taguse mineviku, siis seitsmekümnendatel oli päris palju rüüžidega meestesärke. Mu isa leidis kaltsukast ühe, mis on lausa broderiipitsiga, ja kannab seda pidulikumatel puhkudel.
VastaKustutaNing jah, eriti palju on neid rüüže näha olnud õhtusärkidel.
Aga kui kaugemale ajalukku minna, siis on selge, et "uus mood" kui viimase saja-kahesaja aasta mood on olnud pigem masendavalt minimalistlik.
vt näiteks see:
https://en.wikipedia.org/wiki/1650%E2%80%931700_in_Western_European_fashion#/media/File:WLA_vanda_Wedding_suit_worn_by_James_II.jpg
ja tagasihoidlikult rõivastunud puritaan (lihtne must ülikond! ja ilma lokitud parukata, omad sirged juuksed peas!):
https://en.wikipedia.org/wiki/1650%E2%80%931700_in_Western_European_fashion#/media/File:John_freake_1674.jpg
ühesõnaga, isegi 350 a tagune normcore on tunduvalt dekoratiivsem kui tnp meeste piduriided. Traditsioonilistest väärtustest ei peeta lugu maivõi, mehed ei oska enam riides käia nagu tõelised mehed ehk isased paabulinnud.
(aga rüüž-rüüs teema on huvitav. tõsi ta on, et isegi 1976. aasta ÕSis on "rüüs". aga mul oleks nagu mälestus, et vanades Siluettides oli veel "rüüže". vbla olid siis enne 1976.aastat.)
KustutaJah, see on hea tähelepanek, Meesteriietuses on täna oluliselt vähem lubatud.
KustutaHuvitav, kui oleks sama, mis keskajal. Kas siis oleks enesehävitust vähem? Oleks rohkem võimalust end välja elada ja stressi vähem..?
See vist olenes ka, kus mees elas? Ma loen praegu seda https://www.rahvaraamat.ee/p/eesti-argielu-teekond-moodsasse-maailma/1005129/et?isbn=9789949851652#
Kustutaja mitmeid näiteid on seal, kuis isa ja poeg olid nagu copy-paste - soni, tume ülikond. Kirkad värvid olid täiesti lubamatu värk (nagu karnevalitola). Katmata peaga ei käidud ja üleüldse, väga palju nn kirjutamata reegleid oli maainimestel.
Soni ja tume ülikond on selgelt ikka viimase kahesaja aasta teema (sellist asja nagu ülikond polnud keskajal olemaski). Ja ometi tähendas isegi siis indigo siiamaile jõudmine, et mitmel pool läksid meesteriided potisiniseks.
KustutaKeskaja esteetikaga oli nii, et kõigi arust oli värviline ilus, lihtsalt vaestel ei olnud nii kalleid värvaineid võtta ja nemad pidid piirduma sinerõika, madarapunase jms värgiga.
Riiete luksuslikkuse piiramiseks oli seisuslikke norme ka, aga need olid just nimelt sellepärast kehtestatud, et inimesed üritasid šlikerdada ja oma seisusest uhkemad välja näha.
Üritasin praegu keskaegse ja varauusaegse Liivimaa pilte sirvida, kahjuks sain peamiselt ülikute pilte - mis olid kas enam-vähem samasugused nagu Lääne-Euroopas või nn sarmaatia malli järgi (nagu Leedus ja Poolas, kaftanid ja värgid), mõlemad uhked. Aga ülikute moed kipuvad tavaliselt viivitusega ka alamkihti lekkima.
Ning ei maksa unustada, et päris keskajal oli siin talupoegade staatus veel kõrgem kui hiljem (üks staatuselangus tuli kohe pärast Jüriöö ülestõusu, ning hiljem, Rootsi ajaga koos tuli pärisorjus).
Selles, et Euroopa meeste soliidne riietus tähendab, et tuleb riietuda korstnapühkijaks, tuleb vist süüdistada Beau Brummelli - kuigi ta ise kohe päris nii radikaalseks ei läinud.
aga mis enesehävitusse puutub - oleneb, mida silmas pidada. Jõid nad ka siis; ja lõid üksteist kakluse käigus maha. vägivaldset kuritegevust oli rohkem nagu üleüldse riskikäitumist - nagu ühiskondades, kus noorte meeste osakaal on suhteliselt suur, ikka. Meil on vanade naiste ühiskond ja juba tänu sellele on igasugust hävituslikkust tegelikult vähem.
KustutaTeisest küljest oli tõenäoliselt vähem põdemist (selle kõnekeelses, "mis sa põed"-tähenduses).
Kes on Ahto?
VastaKustutaBlogi administraator eemaldas selle kommentaari.
VastaKustutaBlogi administraator eemaldas selle kommentaari.
VastaKustuta