kolmapäev, 28. mai 2014

Juhend uurimistöö kirjutamiseks

Nii, nagu mu blogi statistika näitab eksimatult millal loetakse koolides "Stepihunti" või "Tõde ja õigust" ja millal arutletakse teemal "Kas Eestis on hea elada", on tänu uuele õppekavale lisandunud veel üks tore teadmine.
Lapsed kirjutavad uurimistöid.
Nii mõned kuud tagasi ummistus mu postkast ja telefon palvetest aidata uurimistöö tegemisel.
Ma aitan meelsasti - kes siis veel, kui mitte oma ala spetsialistid. Kuidas peaks noor inimene siis targemaks saama, kui talle infot ei anta.
Kuid järjest enam küsin ma endalt, kas tegelikult on neile lastele ikka räägitud, mida uurimistöö tähendab.
Tavaliselt tuleb kõne või meil- kas saaksin pühendada paar minutit. Ikka saab paar minutit.
Ja siis saabub küsimustik 25 küsimusega.
Kullake, kui ma vastaksin kõigile neile küsimustele, siis kirjutaksin ma sulle töö valmis- mis siis sinu teha jääb?

Selleks aastaks on uurimistööd tehtud. Ma väga loodan, et järgmisel aastal enne küsimustiku saatmist sa guugeldad, leiad selle postituse ja loed läbi järgmised soovitused:


1. Loe läbi ettevõtte kodulehekülg. Vastused küsimustele: ettevõtte nimi, tegevusalad, töötajate arv jne jne jne leiad sealt. Enne küsimuste saatmist/ esitamist tee endale selgeks, mis ettevõttega tegemist on ja kuhu ning kellelt sa abi küsid.
2. Kasuta internetti. Vali endale sobivaim otsingumootor ja sa saad vastused küsimustele a la kes on selle ettevõtte konkurendid, millised ettevõtted on maailma mastaabis ettevõtte konkurendid.
PS: väga palju infot saad ettevõtte pressiteadetest. Neid leiad samuti kas kodulehelt, või kui võtad näiteks postimees.ee või bns.ee või err.ee ja sisestad otsingulahtrisse firma nime.
3. Kuula, vaata ja pane tähele. Millised reklaame ettevõte kasutab, näed, kui vaatad vahelduseks telekat või loed ajalehti. Info selle kohta, milliseid tooteid firma valmistab ja kus neid müüb- saad esimesest poest, kuhu viitsid minna.
4.Kuldreegel tulevikuks. Alati on lihtsam algmaterjali muuta ja täiendada kui hakata midagi nullist tegema. Ürita ISE kõigile oma küsimustikus olevatele küsimustele vastata. Ettevõtte esindajalt küsi vaid selle kohta, mida sa tõepoolest ei tea või mida ei leidnud. Keegi ei keeldu ka valmis töö läbilugemisest, et kontrollida üle faktide kasutamine ning kontekst.
5. Palve saata graafikuid, SWOT ja skeeme on väga komplitseeritud. Selge, et nende tegemiseks peavad olema taustateadmised ja rohkem infot, kui sinul tõenäoliselt on. Samas on nende koostamine väga töömahukas ka ettevõtte esindaja jaoks.
Kõige mõistlikum oleks ilmselt korraldada spetsialistiga intervjuu, koostada ise selle info põhjal graafiline materjal või analüüs ning saata see siis firma esindajale vaatamiseks ja täiendamiseks.
6. Ole konkreetne. Väga raske on vastata palvele "Saatke mulle mingeid pilte või graafikuid". Milliseid sa sooviksid? Mis on sinu töö eesmärk?
Ma pole väga täpselt aru saanud, kas küsimused antakse kooli poolt ette või mõtlevad lapsed need ise välja.
Ilmselgelt puudub neis küsimustes fookus ja point. Samuti on nad tavaliselt väga laiahaardelised- logistikast kuni keskkonnakaitse ja tööohutuseni. Kui mina oleks selle töö juhendaja, siis ma laseks lapsel keskenduda siiski ühele valdkonnale ja seda sügavuti uurida ning võrrelda.
7. Õigekiri. Või õigemini hoolsus ja tähelepanu. Kui sa õpid gümnaasiumis või kutsekoolis, võiks eesti keelt juba osata. Kurvastavalt palju on saadetud töödes just lohakusvigu. Kasuta arvutis olevat õigekirjakontrolli ning lase oma töö üle lugeda võõral inimesel.


Ma olen oma kahtlusest, kas referaadi tegemine ja internetist ümberkirjutamine ikka asendab selle ärajäetava tüki haridusest, mis varasemalt oli, kirjutanud piisavalt. Seega, las jääb.
Ka suhtlemisoskus on vajalik oskus.
Loodetavasti läheb lastel nende töödega hästi. Edu.

Kommentaare ei ole :

Postita kommentaar

Palun ära pahanda, kui ma Su kommentaarile ei reageeri/vasta:) Ma olen väga tänulik kõikide mõtteavalduste eest, aga kui olen Sinuga nõus, pole ju põhjust midagi lisada, ning kui oleme eriarvamusel- siis, minu oma on juba kirjas:)
Tänan Sind kaasamõtlemise eest!