esmaspäev, 25. jaanuar 2016

Kui palju maksab blogis reklaam?

Veebis maksab ühe inimese kontakt 0,003- 0,04 eurot. Kui paned oma reklaami ajalehte, siis 0,006- 0,04 eurot. Need hinnad on indikatiivsed hinnakirjahinnad, ma ei tea, kas keegi reaalselt neid maksab. Tavaliselt müüakse neid hindu 75-90%lise allahindlusega, sõltuvalt mahust ja konkreetsest tehingust.
Ehk siis
kui su blogil on 10 000 unikaalset lugejat, kes veedavad sellel lehel vähemalt 1 minuti st loevad postituse läbi, võiksid sa reklaami eest küsida 30 -40 eurot.

Sa kindlasti ju tead, et aus firma ei saa sulle suvaliselt sularaha anda. Teil peab tekkima selle kohta paber. Iga ettevõtte jaoks on kordades lihtsam ja mugavam anda sulle pigem tooteid või teenuseid, kui raha.
Aga raha on ägedam, eks.
Me elame kapitalistlikus ühiskonnas, kus kehtib pakkumise ja nõudluse suhe. Ostja asi on maksta nii vähe kui võimalik. Sinu, kui müüja asi, on küsida nii palju kui võimalik.
See on sinu asi end müüa ja teada oma blogi väärtust. Sa võid saada mitu korda rohkem või vähem. Sõltub sellest, mida on sul reklaamitellijale pakkuda.

Su peamine väärtus on sinu blogi lugejad. Neid võib olla ka 10 või 100. Aga nad peavad olema selle koostööpartneri jaoks õiged. Sinu blogi loevad väga suure tõenäosusega sinuga samasse sotsiaalsesse gruppi kuuluvad ning sarnaseid väärtushinnanguid jagavad inimesed. See, mida ja kuidas sa oma blogis kajastad, annab reklaamitellijale indikatsiooni, milline on su blogi sihtgrupp ning kas konkreetne toode või teenus võiks neid kõnetada,

Su blogil võiks olla mõju. Su blogi on mõjukas, kui seda lingitakse ja  tsiteeritakse. Lühidalt, kui seda loevad ka inimesed väljaspool sinu kitsast sihtgruppi. Kui see tekitab kirgi ning vihaseid kommentaare.  Kui sa suudad mõjutada trende ja mobiliseerida mitutuhat lugejat pääsupesi päästma.

Ja kolmas. Sa pead oskama ning tahtma teha reklaami.
Reklaam stiilis: "firma nipitiri tõi kotitäie tooteid. Mulle ja mu perele meeldisid.", ei too kasu kummalegi poolele. See on mahavisatud raha.
Suhtumine- "ega ma mingit heategevust ei tee. Kui ta reklaami tahab, las siis pakub rohkem", ei ole jätkusuutliku koostöö alus.

Mille eest on reklaamitellija nõus rohkem maksma? Näiteks? Näiteks.

Sa oled selle valdkonna autoriteet, arvamusliider.
Kui oled seni kirjutanud mähkmetest või kingadest, paneb makstud raamatuarvustus Kantist su püsilugejad paremal juhul  kulmu kergitama, halvemal blogilugemisest loobuma. Töötab soovitus, mida jagab asjatundja.
Reklaam peab olema usaldusväärne. Kui oled end eelnevalt defineerinud veganina, siis vorstireklaam ei mõju eriti usaldusväärselt.

Huvitav vaatenurk.
Nagu öeldud, siis" firmal x tuli uus huulepulk" ei ole uudis. Mida sinu lugejad tegelikult ootavad? Ehk huvitab neid hoopis suudlemiskindlus. Või kohvitassilt jälgede mahapestavus...?

Objektiivsus
Palu, et sulle toodaks ka konkurentide näidised. Kutsu sõbrad kokku ja tee objektiivne pimetest.

Sa oled brändi saadik.
Sa oled varjamatult brändi fänn. Kõik su lugejad teavad, et kannad seda, sööd jood toda... mitte keegi ei oota sinult objektiivsust. Sinu valdkond on selle brändi uudised, kasutuskogemus, subjektiivne kriitika.
Tõsi. Brändi saadik saab olla ka diskreetsemalt ja varjatult.

Eksklusiivsus.
Blogis, mis näeb välja kui sedeliuudised, töötab reklaam kehvemini, kui selles, kus reklaam on harukordne. Reklaam ETVs on hinnalisem, kui kommertskanalis.

Pikaajalised testid.
Trükiajakirjandusel pole resurssi, et kuid jäädvustada mõne trennikava või tehnikavidina toimet. Sinul on see võimalus ning konkurentsieelis.

Ja nii edasi.
Nagu sa ise ei tõtta telekat vaatama- oo, äge, reklaamipaus algab- nii ei tule ka sinu lugejad su blogisse reklaami otsima. Hea reklaam peaks pakkuma vähemalt üht neist- olema kasulik, pakkudes infot, teadmisi, inspiratsiooni. Olema lihtsalt nunnu või ilus või armas. Või siis pakkuma meelelahutust.

Nii nagu nn pärisajakirjanikel, ei ole ka sinul (kui pole vastupidist kahepoolset kokkulepet) mingit kohustust tasuta nänni või kutse eest kajastada. Sa ei pea tegema postitust, ammugi positiivset.

See on sinu blogi. Sinu reeglid. Sinu virtuaalkodu, sinu maine. Sinu lugejad.
Sina määrad hinna ja reeglid.
Koostöö  tähendab seda, et see on mõlema poole jaoks vajalik ja kasulik.
Reklaamiostja saab täidetud oma eesmärgi: tema kauba maine, tuntus või läbimüük kasvab. Ja sinu lugejad on rahul, et pakkusid neile midagi ägedat, naljakat, kasulikku või liigutavat.

Tee pakumine, millest ei saa loobuda!

Kommentaare ei ole :

Postita kommentaar

Palun ära pahanda, kui ma Su kommentaarile ei reageeri/vasta:) Ma olen väga tänulik kõikide mõtteavalduste eest, aga kui olen Sinuga nõus, pole ju põhjust midagi lisada, ning kui oleme eriarvamusel- siis, minu oma on juba kirjas:)
Tänan Sind kaasamõtlemise eest!