neljapäev, 4. september 2014

Ristuvate teede võrrand

Juba vanad eestlased teadsid: punktist A punkti B jõudmiseks valib inimene alati lühima ja optimaalsema tee.

Mingi toruparanduse tõttu kaevati kogu maastik üles. Asi sai valmis. Rajati uued kõnniteed, pandi asfalt ja külvati servadesse muru.
Aga.
Ülemaailmne Ebaloogiliste Teede Rajamise Ühing ei ehita ju teid kunagi sealt, kus see oleks loogiline, vaid salajase vandenõu tõttu äraütlemata arusaamatute reeglite põhjal.

Tuleb laps bussipeatusest. Kõnnib tipa-tapa kooli poole. Kõnnitee lõppeb sõidutee serval. Laps vaatab paremale ja vasakule ning ületab sõidutee. Ja jõuab kohevale mullakamarale, millele on külvatud muru, mis ilmselgelt pole määratud mitte iialgi tärkama. Kõnnitee jätkub 4 meetrit vasakul.
Värske külvipind, millele ma hommikul ei raatsinud astuda, on õhtuks muutunud kinnitambitud rajaks.

Läheb tee. Teest hargneb haru vasakule ja paremale. Ning ilmselgelt pole need haruteed ju kohakuti. Kui inimene tuleb paremalt ja tahab minna risti üle ning jätkata otse, on vajalik väike paremhaak.

Vahel ma juurdlen, mis on selle taga?
Vandenõu rahva tervise nimel: iga astutud samm teeb ainult head.
Lahkelt pakutud võimalus murda välja igapäevasest rutiinist, sest kulgev tee ei lase seda automaatselt läbida- sa pead kaasa mõtlema ja vaatama.
Või siis praktiline kaalutlus: diagonaalis kulgeva otsetee peale kulub sageli rohkem asfaldit. Muru saab küll rikutud, kuid olgem ausad, rikutut muru ei asenda ega paranda mitte iialgi mitte keegi...

4 kommentaari :

  1. Siia sobiks paar fotod kirjeldatud teedest.

    VastaKustuta
  2. Kõik algab maa eraomandusest. Teed lähevad piire pidi või siis nii, nagu omanikud iidsel ajal lubasid. Ja praegused teede ehituse-paranduse projektid lähevad samuti krundi piirist krundi piirini. Kui jääb 4 meetrit järgmisest loogilisest ühenduskohast puudu, siis jääbki ja kellegi asi ei ole.

    VastaKustuta
  3. ei alga päris kõik sellised lollused eraomandusest. Üleni avalikes parkides on samasuguseid skeeme. Ja on hulgem sõiduteid, millest ülesaamise kohad on sama idiootlikult paigutatud. nt Tartu Laia tänava silla liiklusskeem on selline, et neid, kes n.ö õigest kohast üle käiks, on vähemus, sest need "õiged kohad" teevad mis tahes trajektoorile mitmekümnemeetrise jõnksu sisse. Kui ma ise tahan seaduskuulekas olla, siis teen ma juba ammu enne silda plaane, kuidas ma saaks sillalt tuleva / sillale mineva sõidutee ületamist üleüldse vältida. Mis ajab ilgelt vihale uue silla kui niisuguse suhtes, sest vana sild oli üldse jalakäijate sild ja seal ei olnudki sõiduteed, mis vajaks ületamist.

    VastaKustuta
  4. Lollused muidugi ei piirdu eraomandiga. Ma olen lapsest saadik elanud Pioneeride (Politsei) pargi kõrval, ma tean.

    VastaKustuta

Palun ära pahanda, kui ma Su kommentaarile ei reageeri/vasta:) Ma olen väga tänulik kõikide mõtteavalduste eest, aga kui olen Sinuga nõus, pole ju põhjust midagi lisada, ning kui oleme eriarvamusel- siis, minu oma on juba kirjas:)
Tänan Sind kaasamõtlemise eest!