Hoiatus! Tegemist on blogiga, mille postitused on sügavalt subjektiivsed, kohati ilukirjanduslikud ning absoluutselt ebaloogilised, vastukäivad ja teaduslikult põhjendamata. See ongi eesmärk.

neljapäev, 17. veebruar 2011

Geni lood 7- privaatsusest

Mu kunagine lasteaiaaegne parim sõbranna jõudis facebooki. Me pole suhelnud ja näinud ja rääkinud 30 aastat! Aga kuidagi silmakirjalik oleks küsida, mis sinust saanud on ja kuidas läheb, Sest tegelikult ma tean. Tean, mis kooli lõpetas, kus töötab, et tal on laps ning millistest koolitustest ja spordivõistlustest on osa võtnud jne jne jne.
Internet.
Me lihtsalt elame sellisel ajal, kus meist on igal pool kas me tahame või mitte, jäljed maas. Ehk siis Geni on tegelikult üks ebamugavamaid kohti, tänu viletsale layoutile, kust pahalane, kellel peaks tekkima perverssne huvi uurida kas mu esiisaks on Sauna Jaan või Põllu Mikk, seda vaadata. Genis pole mitte midagi sellist, mida ei saaks lihtsa vaevaga lisaks Googlele, ais-ist, saagast, samuti on perekonnaseisuametid vähemalt minu päringutele alati vastanud kiiresti ja vastutulelikult.

Seega ma leian, et privaatsuse rikkumise teema Genis on pseudoprobleem. Ma mõtlen õudusega selle peale, kui hakkaks jälle mingi salastamine ja varjamine ja lauskeelamine . Mulle meeldib elada maailmas, kus ma saan vaadata töölesoovija ja uue ülemuse tausta; hotelli, milles ma ööbida kavatsen jne ning samuti andes osa oma privaatsusest saan ma vastu turvatunnet- keegi kusagil väga tabavalt ütles selle kohta, et varas, kes on ukse muukinud tuvastatakse enne, kui ta jõuab öelda sõna LCD telekas.
Me võiks suunata oma energia pigem sellele, et õpetada järeltulev põlv ise juhtima ja kontrollima infot, mida jätame (virtuaal)maailma.

Ma usun, et Geni vastaste probleem on hoopis valikuõiguse ja iseotsustamise teema. Inimesele ei meeldi leida, et keegi on tema kuhugi sisestanud ja minu meelest on tal täiesti õigus olla selle peale pahane. Samas saan täiesti aru algaja genilase hasardist esimese liigutusena võimalikult palju sugulasi kirja panna, aga kindlasti tuleks vähemalt elusolevate paremale, vasakule ja alla kastikestega pidada piiri. Näiteks lapsi tohiks minu meelest sisestada üldse ainult nende lihased vanemad.
Küll aga olen ma seisukohal, et meie esivanemate suhtes pole kellelgi ainuõigust ning meie esivanemad pole meie eraomand. Ehk siis minu vanaisast ülespoole uurida, ei tohi mind küll keegi keelata.

Geni fanaatikuna  tahaks panna veel alustajatele südamele- pole suuremat pettumust, kui hakkad oma uut oksakest tegema ning avastad, et keegi on selle juba ära teinud. Jäägem oma esivanemate juurde ja jätame õdedele-vendadele-tädidele-onudele nende endi valikud.

Kommentaare ei ole :

Postita kommentaar

Palun ära pahanda, kui ma Su kommentaarile ei reageeri/vasta:) Ma olen väga tänulik kõikide mõtteavalduste eest, aga kui olen Sinuga nõus, pole ju põhjust midagi lisada, ning kui oleme eriarvamusel- siis, minu oma on juba kirjas:)
Tänan Sind kaasamõtlemise eest!