Hoiatus! Tegemist on blogiga, mille postitused on sügavalt subjektiivsed, kohati ilukirjanduslikud ning absoluutselt ebaloogilised, vastukäivad ja teaduslikult põhjendamata. See ongi eesmärk.

esmaspäev, 27. september 2010

Pühapäevased porgandihommikud

Ma juhtusin kuulama väga põnevat loengut. Tedlased maailmas tegelevad probleemiga, et kas toitude/maitsete eelistamine on geneetiline-kaasasündinud või õpitud harjumus. Uuringud on pooleli, aga saladuskatte all poetati (H.Tuorila), et näiteks magusa maitse nautimine ning ka lõhnade eelistamine on õpitud.
Näiteks soomlased eelistavat kaneelilõhna, mis toob positiivseid emotsioone ning äratab isu- samas, kui teised uuringus osalenud rahvused jäävad kaneelilõhna suhtes külmaks.

Suuresti olevat ka selge, et neofoobia- uute toitude võõristamine on samuti õpitud käitumine. Huvitav on, et lisaks juustule ja kalale ei usaldata eriti ka uusi võõraid köögi-puuvilju. Samas lihatooted ning teraviljatooted võetakse kergemini omaks.
Kui see uuring nüüd ükskord läbi saab ja selgub, et tervete inimeste kaaluprobleemides on süüdi nende lollid vanemad, kes annavad lapsele süüa liiga suuri portse, liiga harva ning valesid toiduaineid. Ning vastutustundetult tekitavad positiivseid emotsioone ja hoiakuid mittetervisliku suhtes- milline oleks siis tulevik.

Sünnipäevatordid ja päkapikukommid keelu alla? Kes maia näoga jäätist limpsib saab trahvi? Uued TAI reklaamid, kus turvatunnet, perekondliku kuuluvust ning hoolivust näitavad ühised brokkolisöömingud?

Kommentaare ei ole :

Postita kommentaar

Palun ära pahanda, kui ma Su kommentaarile ei reageeri/vasta:) Ma olen väga tänulik kõikide mõtteavalduste eest, aga kui olen Sinuga nõus, pole ju põhjust midagi lisada, ning kui oleme eriarvamusel- siis, minu oma on juba kirjas:)
Tänan Sind kaasamõtlemise eest!