Hoiatus! Tegemist on blogiga, mille postitused on sügavalt subjektiivsed, kohati ilukirjanduslikud ning absoluutselt ebaloogilised, vastukäivad ja teaduslikult põhjendamata. See ongi eesmärk.

kolmapäev, 12. juuni 2019

RMK matkatee juurdepääs ühistranspordiga

Ma panen kirja iseenese jaoks märkmed logistika teemadel. Ehk on veel huvilisi, keda ma saan aidata.

Mul on tänaseks läbitud 146 km ja käia veel 224 km

Aga. Ma pole üldse kindel, et see mul õnnestub. Väga lihtsal ja kurval põhjusel. Ma ei tea, kuidas sinna lõikudele juurde pääseda.

Et oleks selge, ma tegelikult ei pahanda kellegagi. Mulle meeldib, et matkatee kulgeb inimtühjades paikades. Ma saan aru, et pole mõtet käigus hoida busse kohtadesse, kus inimesi elab paarkümmend.
Aga ma ei saa aru loogikast, et matkata saab vaid nii, et keegi viib su algusesse ja tuleb hiljem järele.
Või on see kõik planeeritud nii, et lähedki nädalaks ja tagasi tsivilisatsiooni saadki siis, kui oled Oandust Iklasse jõudnud :)

Kuigi ma paar postitust varem hooplesin, kuidas mulle meeldib uurida, siis tundub mulle siiski ebaõiglane, et pean seda RMK asemel ise tegema.

Oandu- Ikla matkatee

Mul on tänase seisuga läbimata
Hirvelaane- Kellisaare 72 km
Kellisaare- Hüpassaare 27 km (Kellusaare, Saeveski, Kabelimäe, Luite, Hüpassaare)
Hüpasssaare Kopra tare 56 km (Hüpassaae, Oksa ait, Kõrtsi-Tõramaa,Läti, Pertlimetsa, Kopra tare)
Kopra tare- Ikla 74 km (Kopra tare, Rae järve, Laiksaare, Kabli, Lemme, Krapi, Ikla)

Neist kõige kättesaadavam on Ikla- Kabli lõik. Esimene Tallinna buss Pärnusse jõuab kell 8.50. Pärnust Iklasse saab alles 13,02, sest eelmisest bussist jääd maha.
Iklast tagasi Pärnusse läheb viimane buss kell 15.38. Ehk siis sul oleks 18 km matkamiseks  2 tundi...
Teoreetiliselt saab teema lahendada, minnes eelmisel õhtul ööbima Pärnusse või Kablisse.
Praktiliselt oleks mõistlik sõita kohale autoga, jätta see kas Kablisse või Iklasse. Ja sõita bussiga edasi alguspunkti.
Kablist Laiksaareni on võimalik samuti Pärnust bussiga saada, aga Kabliga seda ühendada on kellaajaliselt raske.

Kellisaare- Hüpassaare bussiajad ei sobi kohe mitte kuidagi. Ja kuna ka nende kahe koha vahel ei liigu midagi, ei saa Kabli skeemi ka kasutada.
Kellisaare juures ( 4,2 km) on Samliku peatus, kuhu saab kas Vändrast või Pärnust.  Buss sõidab sinna ainult kolmapäeviti ja jõuab kell 11.52.  Tagasi saaks sealt kell 15.34
Hüpasaaarest tuleb lähima bussipeatuseni Arjadile või Kalmesse kõndida 7,6 km. Buss Viljandisse läheb kell 7.48. Teistpidi, Viljandist Kalmesse saaks kell 11.30 või 17.

Kellisaare pole tegelikult kaugel ka Kolust( 15 km), Vändrast ( 14 km)
Seda lühikest rada on võimalik veelgi lühendada, nt Luite lõkkekohast, kust Suure Jaani on 11 km ja Olustverre 16 km. Aga see ei muuda logistikat loogilisemaks.
Selle 28 km lõigu läbimiseks oleks ikkagi vaja 2 päeva ja tohutult lisakilomeetreid.

Hüpassaare- Kopra tare rajale on võimalik pääseda ainult kolmapäeviti.
Hüpassaarest juba kirjutasin. Järgmine võimalik alguskoht on Tipu, mis jääb Kõrtsi- Tõramaa lõkkekohast 9,4 km kaugusele. Ja sinna sõidab kolmapäeviti buss Viljandist
Kuidas alustada matka Oksa aidast ( Kõrtsist 11 km), ma ei suutnudki välja mõelda. Ka Kopra tare asub nowhere. Seega seda lõiku oleks võimalik läbi teha Kõrtsi-Tõramaalt kuni Pertlimetsa lõkkekeohani ( 9,4 km Tipust + 8 km +13,7 km Kärsuni)
Kärsult saab Alvile ja sealt kolmapäeviti Viljandisse  või Pärnusse.

Ehk siis kokkuvõtteks.
Ma pole suutnud leida juurdepääsu
Laiksaare- Rae järve telkimisala (9 km)- Kopra tare (26 km)- Pertlimetsa lõkkekoht (16 km)- sealt 8 km kaugel on Läti lõkkekoht koos Tipu külaga, nii et see lõik on juurdepääsetav, aga tagasi ei saa.

Kellisaare- Hirvelaane lõiku pole veel läbi töötanud. Hirvelaane on Ardu lähedal, see on ok. Ja Kellisaarest kirjutasin.

Jätkan nuputamist. Ehk õnnestub mingi logistiline skeem välja mõelda, või suudan mehe pehmeks rääkida, et ta sõidaks 100 km, et ta naine saaks matkata :)
või tuleb teha sohki ja valida teise tee rajad, et kilomeetrid saaksid täis.

Peraküla- Aegviidu- Ahijärve matkatee

Vihterpalu- Padise 26 km
Vihterpalu on Tamse bussipeatus
Nädalavahetusel on bussidega pahasti. Ajavahe jääb liiga lühike

Padise-Ohtu ca 20 km

Saula lõkkekoht- Alavere 22 km
ajaga läheb kiireks
Saula lõkkekoht= Tuhala peatus, lõkkekohta ca 6,5 km
Mõistlikum on Saula- Kose- Uuemõisa ca 11 km. Lisandub  Kose- Uuemõisast Kuivajõele (bussid 138, 140) ca 3,2 km
Ehk siis kokku 6,5+ 11+3,2 km

Alavere - Aegviidu ca 32 km
Alaverre pääseb nädalavahetustel alles keskpäeval, seega mõistlik on vastupidi.
Aegviitu hommikul vara rongiga,
Alaverest bussiga Kehrasse (K6) ja sealt rongiga Tallinna

Aegviidu- Voose
nädalavahetusel bussi ajad Voosele ei klapi

Penijõe- Aegviidu- Kauksi matkatee

Aegviidu - Tõõrakõrve lõkkekoht 26 km
aga kuna bussijaam asub Lehtses, ja see jääb tee peale, siis ca 20 km
Nii Aegviitu kui ka Lehtsesse läheb rong

Tõõrakõrve- Ohepalu 12,5 km.
Lehtsest Tõõrakõrve on ca 5 km ja Ohepalust Rannavärva peatusesse ca 3 km
ehk siis raja pikkuseks tuleb ca 20 km
Rannavärava peatusest saab bussiga 9 Tapale kell 17.16. Tapalt saab juba rongiga

Eesjärve telkimisala- Mardihansu lõkkeala 12 km
Kadrinast ca 5 km . Kadrinasse saab rongiga ja bussidega. NB! rong läheb väga vara
Bussiga saab Kadrinasse Tapalt.

Mardihansu lõkkekohast Porkunisse ca 5 km
Porkunist bussiga Tamsalusse ( viimane kell 18.16) Tamsalust läheb Tallinna rong (viimane 21.29)
ehk rada kokku on 22 km

Palasi raba. Lelle rongipeatusest, rappa jalutame mööda metsateid (umbes 2,5 km). Matka alguspunkti saab  rongiga. raja pikkus ca 12 km. Laudteed pole, vajab räätsasid.

Keava mägede õpperada saab osaliselt kasutada juba praegu. Keava raba ja Linnaaluse–Paluküla õpperada algavad Linnaaluste küla Täpsi talu juurest.

Loosalu- Paluküla
Loodusrada on 7,7 km pikk, millest peale rekonstrueerimist on laudteed 4 km. Rada ei ole ringne, ning kogu raja läbimiseks edasi- tagasi peab arvestama umbes 15,4 kilomeetriga.
Loosalu matkarada algab Loosalu soosaarelt Loosalu talu juurest ja lõpeb Paluküla Hiiemäel.
Paluküla bussipeatusest 2 km mööda kruusateed. Laudraja alguseni tuleb minna mööda metsa- ja põlluteed 1,6 km.

Kuidas teha tuld.

• vatitupsule u veerand kaaliumpermanganaati. Kalla peale poole vähem glütseriini. Oota ca 2 min
  • purusta karamellkomm, kalla peale kaaliumpermanganaati ja hõõru kiirendamiseks puupulgaga
  • patarei mõlemad klemmid ühenda kokku keeratud peenikese fooliumiga (nätsupaber), foolium läheb kuumaks ja süütab vatitupsu
  • keera vatt või puuvillane riba tihedaks tupsuks. pane kahe laua vahele kruusa/liiva, et oleks suurem hõõrdumine ja hõõru kaht lauatükki omahavahel. (parim lepp, sarapuu, mänd)
Kaaliumpermanganaat sobib ka vee puhastamiseks. Tilguta vette ( kergelt roosakas), lase seista

9 kommentaari :

1. "Või on see kõik planeeritud nii, et lähedki nädalaks ja tagasi tsivilisatsiooni saadki siis, kui oled Oandust Iklasse jõudnud"

-- ma arvan küll, et on.

Ma ei tea ühtegi sõpra, kes teeks seda rada nii nagu sina: jupiti ja üksi.
    Tehakse kas
    - üksi, aga siis tõesti Oandust Iklasse.
    - mitmekesi ja kombineerides.

Ei tasu alahinnata ka hääletamise võimalusi. Mingi kahepäevase jupi lõpust saime me tagasi nii, et ma astusin esimesse majja sisse ja palusin meid autoga ära visati. Töötas. :) Aga kui on vaja bussile jõuda, siis nii hästi ei saa...

Aga võta sõbranna kaasa ja saab üldiselt lihtsam JA lõbusam :)

VastaKustuta
  2. Mul on just see ots tehtud: Iklast Kopra tareni, aga jalgrattaga. Iklasse viis auto ja Kilingi-Nõmme tuldi järele, ööbisime Kabli linnujaama külastuskeskuses. Teise lõigu jaoks sõitsime rongiga Torisse, ööbisime Soomaa looduskeskuses ja Kilingi-Nõmme tuldi jälle autoga vastu.
    Ilma ööbimiseta jala matkates oleks logistika palju keerulisem olnud. No mis teha, perifeerias ongi ühistranspordiga pahasti.
    Rattaga meeldib mulle rohkem seigelda ka seepärast, et ei viitsi tundide viisi ühel ja samal maastikul kõndida.
    Kusjuures ööbimisi külastuskeskustes ametlikult vist pole, (vähemalt tol ajal oli nii), mis on veider, sest neid matkajaid on ikka omajagu ja see oleks ju hea teenimisvõimalus.
    Kui plaanid täpsemad, anna teada, vbla saan sinnakanti kuskile autoga vastu tulla.

VastaKustuta
  3. Oi need külastuskeskused. Need on lahti tööpäeval kell 11-16 või umbes nii. KES SEAL KÄIB SEL AJAL??? Me oleme seltskonnaga mitut suletud ust vaadanud ja mõelnud, et RMK või kestahes neid ülal peab peab ikka püsti loll olema.

Vastused
    1. Sama on meil maal raamatukogudega. Kolmeks kuuks kehtestasid sellised lahtiolekuajad: E: 10.00-18.00, T-N: 10.00-17.00, R: 10.00-14.00, L & P: Suletud. Nii ma käingi naabervallas, sest see on veel laupäeviti lahti. Ma saaks aru, kui neil on suvel 1 kuu selline, kus peab kuidagi puhkustega klapitama jne. Eih, kolm kuud! Ja siis teevad ülejäänud aja palehigis reklaami ja statistikat ning mässavad külastatavuse teemadel. Vahel tahaks riigiametnikele ja teenistujatele soovitada aastat erasektoris, ehk siis paraneks ka suhtumine. Kelle jaoks see teenus siis on?

Kustuta
    2. Oo jaa. Olen kursis. Mu laps tegi raamatukogude aardejahti. Ka Tallinna raamatukogud on lahti X aegadel.

Aga "erasektor" töötab samas suunas, ära muretse :)

3. Ma seda muutust küll veel ei näe, vähemalt mitte suurfirmas... Täna just muigasin. Tahaks tund varem ära minna, et aktusele jõuda, ülemus: "Ega sul kattuvaid kohtumisi või kõnesid ei ole?" (nagu ma siis läheks,eksole :D ) Aga kui on vaja ületunde teha, siis ei küsi keegi selliseid küsimusi.

Tallinnas ka? Mu ristikaema on igal laupäeval tööl nagu aamen kirikus. Üks kuu kollektiivset antakse, mis on muidugi luksus. Ma pole vist 15aastat saanud 4 nädalat jutti puhata. Kohati tundub uskumatu, et see Eestis veel võimalik on :D

Kustuta
    4. Olime raamatukogudes, laps lahendas ülesandeid ja mina lugesin / sirvisin, ja kuulsin mitut arutelu stiilis "me oleme nüüd vähem lahti. me paneme nüüd 15 min pärast ennast kinni. oi teil vedas, jõudsite viimasel hetkel."

4. Küsin siinkohal, et kas Ikla bussijaamast RMK raja algusesse on viiteid st et leiab ikka ülesse😎

Vastused
    1. Kuna ma ise sinna jõudnud pole, siis ei oska vastata. Aga kogemus ütleb, et RMK äpp on täna juba nii tulbi, et raja leiab kindlasti üles.

Kustuta

Palun ära pahanda, kui ma Su kommentaarile ei reageeri/vasta:) Ma olen väga tänulik kõikide mõtteavalduste eest, aga kui olen Sinuga nõus, pole ju põhjust midagi lisada, ning kui oleme eriarvamusel- siis, minu oma on juba kirjas:)
Tänan Sind kaasamõtlemise eest!