Hoiatus! Tegemist on blogiga, mille postitused on sügavalt subjektiivsed, kohati ilukirjanduslikud ning absoluutselt ebaloogilised, vastukäivad ja teaduslikult põhjendamata. See ongi eesmärk.

teisipäev, 4. oktoober 2016

Kuidas tegelikult peaks olema

Viimasel ajal olen ma olnud järjest ostja rollis. Mul on raha. Mul on huvi. Ja siis tuleb see müügiinimene ja räägib, räägib, räägib, räägib, räägib... Viimatisel 2- tunnisel kohtumisel ei esitanud ta mulle mitte ühtegi küsimust.
Sul pole aimu, ja mis olulisem ka huvi -mis mulle meeldib, mida ma ootan ja soovin, millised on mu vajadused ja probleemid.
Sa vahutad tundide kaupa sellest, mis sul on ja mis sulle meeldib.
Nii ei lähe.

Inimesed saadavad lõputuid kirju. Üks ei saa aru, teine saab valesti. Kolmandale tundub, et teda on kirjaga solvatud ja neljas ei viitsi neid üldse lugeda. Lõputud tunnid.
Selle asemel, et võtta lihtsalt telefon ja asi selgeks rääkida.

Ka eelmises postituses ma vihjasin, et inimestele meeldib asju keeruliseks ajada. Mingid mängud ja rutiinid ja rollid ja.. milleks see kõik. Kas meil kõigil poleks lihtsam, kui me teeks kiiresti ja lihtsalt. Kõik saavad aru, aega ei kulu ja läheme laiali oma tegemiste juurde.
Sa suudad ju selle üle elada, et sa ei saanud olla tähtis.


5 kommentaari :

  1. Need müügiinimesed teevad hästi seda, mida neile õpetati. Nad on oma müügijutu hästi ära õppinud ega lase potentsiaalsel kliendil end eksitada. Lisaks on paljudel inimestel empaatiaga ka veits kehvasti.

    VastaKustuta
  2. mul on kirjade ja rääkimisega vastupidi - kirjas on vähemalt fikseeritud, mida keegi (sh ma ise) ütles ja saab pärast kirja juurde tagasi minna ja vaadata. suulise teksti puhul tuleb pärast välja, et igaühel on oma ettekujutus, mis info nüüd õieti antigi.

    praktikas on muidugi nii, et kui on vaja, et hulk inimesi kõik kindla peale iks infot teaksid, siis tuleb seda neile rääkida JA meilida JA lisaks telefoni peale sõnumid saata JA kindluse mõttes üle helistada. Sest ühed ei registreeri suulist infot üldse ära, teised ei loe meili jne.

    VastaKustuta
  3. Facebook linkis just artiklit "san francisco communications etiquette", üles ma seda muidugi enam ei leia. Seal oli täpselt kirjas, mitu sekundit võib sales pitch kesta. Pikemalt ei saa - sind vaadatakse nagu jobu ja visatakse välja.

    Emaili pikkuseks on 5 rida:
    - 2 x kes ma olen
    - 2 x mida ma teen
    - 1 x mida ma sinult tahan
    Pikem läheb prükkarisse kui "lobiseb, järelikult mingi friik".
    Jne.

    VastaKustuta

Palun ära pahanda, kui ma Su kommentaarile ei reageeri/vasta:) Ma olen väga tänulik kõikide mõtteavalduste eest, aga kui olen Sinuga nõus, pole ju põhjust midagi lisada, ning kui oleme eriarvamusel- siis, minu oma on juba kirjas:)
Tänan Sind kaasamõtlemise eest!