esmaspäev, 1. oktoober 2012

Ajakiri 21. sajandi naisele

Arvake, millise ajakirja tutvustus see on: 
naistele, kes väärtustavad iseennast. Iseenda ja oma elu väärtustamine ei tähenda egoismi, vaid esmajoones paremat kooskõla iseenda, oma vajaduste ja tahtmistega. Oluline on teadvustada, mis elustiilis elad, mida sööd ja jood. Hoolitseda enam oma tervise ja füüsise eest. Õppida ja avastada mida tahes veel, kui see huvitav ja ihaldusväärne tundub.

Ei, see pole Cosmo. Pole ka Anne ja Stiil,  Eesti Naine, Tiiu, Naisteleht ega Naised. Isegi mitte Buduaar ega Mood. See on uus ajakiri Mari. Tervitame uue ajakirja saabumist ning soovime talle pikka-pikka iga.


Küsimus, mis õhku jääb: miks tulla turule, mis on tihedalt-tihedalt täis. kui samas on olemas suur täitmata auk. Kuristik, võiks isegi öelda. Ajakiri reaalsele keskealisele naisele. Ajakiri, mis ei üritaks konkureerida internetiga, vaid pakuks seda, mida netist ei saa- keskendumist, süvenemist, kõik nö ühel pildil, ühel leheküljel.
Selline ajakiri, mis aitaks naisel oma autost, arvutist, investeeringutest ning säästudest viimast välja pigistada. Mis ärgitaks ettevõtlusele. Avaldaks pikki põhjalikke ja samas arusaadavaid ülevaateid välis- ja sisepoliitikast, haridusest ja uuematest teaduse-tervisesaavutustest. Avaldaks kultuuurikriitikat ning esseed inimestelt, kes suudavad elu mõtestada põneva nurga alt. Kui just peab jagama ellujäämisõpetusi, siis teeks seda profid, mitte ajakirjanikud,
Mina küll ootan sellist väljaannet.

14 kommentaari :

  1. Naistele mõeldud meedialaadsete toodete rubriigid on ju teada: "Perekond", "Suhted ja seks", "Mood ja ilu", "Tervis". Mõnel on lisaks "Töö ja karjäär", mõnel "Kodu ja aed", mõnel "Elustiil" (söö, palveta, armasta), enamikul "Meelelahutus" (staarid ja horoskoobid). Ühiskond, majandus, poliitika, tehnoloogia, ajalugu, teadus, loodus ja isegi mitte kultuur ei ole naiste teemad.

    VastaKustuta
  2. Meesisendina ei oska jagada rõõmu, küsimärke, kahtlusi ja lootusi uuele naisteajakirjale - ma pole neid üllitisi kunagi lugenud. Eeelkõige vist ikka seepärast, et need ajakirjad positsioneerivad ja turundavad ennast NAISTEajakirjadena.

    "Spetsiifiliste" meesteajakirjadega on asi vist selge. Kuid ülejäänu osas tundub mulle, et meediaärimehed on veelgi enama stagneerunud mõttelaadiga kui mina oma soopõhise "usuga". Ma näiteks alati tahtmatult muigan, märgates kusagil Eesti Naistoimetajate ühenduse blogi. Kordan, muigan tahtmatult, aga mitte halvustavalt.

    VastaKustuta
  3. Mul tekkis hoopis küsimus, et miks selline ajakiri "reaalsele keskealisele naisele" peaks spetsiifilselt naisteajakiri olema - selles mõttes, et kogu see materjal võiks olla kasulik ükskõik kellele. Või kui rõhk oli sõnal "keskealisele", siis kõigile neile, kes ei ole õppinud juba mähkmetes aipäädi kasutama. Kõigile neile, kes ei ole enam nii noored, et kohanemine suvalise ühiskondliku või tehnoloogilise uuendusega käiks möödaminnes.

    VastaKustuta
  4. hmm.. kas see Mari siis on seda kõike, mis sa kirjutad? Kui on, siis tasub täitsa uurimist. Ainult et - kes siis on need asjalikud inimesed, kes selliseid huvitavaid ja asjalikke lugusid kirjutada suudavad?
    Keskealine naine vs keskealine inimene... juba kolmes apelsinis tehti selgeks, et "ei ole inimene, naine on" :). Aga mingil põhjusel mulle isegi et tundub asjakohane selline eristus teha... miks, ei oska isegi öelda...lähen mõtlen.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ei, sa said valesti aru:) See uus ajakiri on ikka elustiili-moe-suhted-seks-kuidas meestele meeldida ajakiri...

      Keskealise lisasin epiteediks nö kaitseks. Et ehk on noortel mingid huvid ( ja kindlasti on ka), mis minusuguseid enam ei huvita. Mul on tõepoolest ükskõik "mis nad minust arvavad"- ses vanuses juba tean ja arvan ise:)

      kes kirjutaks? noo... kui kasvõi blogimaailmas uidata, siis on ju häid kirjutajaid hulgim. TÜ+TLÜ koolitavad ajakirjanikke, mõni ju ikka suudab ja oskab. Ma arvan, et pigem ei juleta võtta riski. Tradistsiooniline naisteajakiri on kindla peale minek + seda on lihtsam turustada. Nagu Notsu ülal kirjutab- kui ajakiri on "inimestele"- no kuidas sa seda siis müüd?

      Kustuta
  5. noh, ega "meesteajakirja" nimetus samuti midagi sisukat tõotaks. tähendab, kui on juba intellektuaalselt huvitav sisu, siis on ju loogiline, et pakub huvi intelligentsetele inimestele, soost olenemata.

    Vikerkaar vist ei liigituks ei naiste- ega meesteajakirjaks, ega? kuigi mu seltskondlik huviring kipub selline olema, et vahepeal hakkas tunne, et ma loen Vikerkaart samamoodi nagu mõni teine Kroonikat - et teada saada, mida olulised inimesed vahepeal teinud on.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Eks see, mis ma teemadena kirja panin, on tegelikult kaetud- Vikerkaar, Digi, Imeline Teadus, AK, Areen jne jne

      Aga miks ei võiks olla kõik ühes kohas? Ja 2 esimesena nimetatud ajakirja on natuke liiga "keerulised", et ajakirja müüa peaks olema natuke lihtsam ja suuremale auditooriumile arusaadavam stiil (kas ma räägin nüüd endale vastu? ootan keerulisemat sisu, mis oleks mõistatav massidele...?)

      Ah, vahet pole. Eesti turg on nii väike, et sellised asjad jäävad nagunii ainult unistusteks.

      Kustuta
    2. vat ei teagi... Vikerkaare kõrvale üritas kunagi tulla Muusa, mis reklaamis ennnast just kergemana, vähem keerulisena, aga kõrbes ometi.

      Keerulisem sisu, mis oleks mõistetav massidele, ei ole iseenesest võimatu, aga see, et massid seda ka osta tahaksid, on juba raskem saavutada.

      Kustuta
  6. Jaaah... mul hakkas sinu kirjeldust lugedes suu nii vett jooksma, et lootus hävitas igasuguse ajurakkude töö. Ega sihukest mitmepalgelist ja hästikirjutatud ajakirja vist ei saagi - kirjutada võivad ju inimesed osata, aga leida iga valdkonna peale keegi, kes oskab kirjutada, valdab geniaalsel tasemel andtud valdkonda ning oskab seda siiski igapäevainimesele arusaadavalt ja huvitavalt kirjeldada... eks selliseid on, muidugi, aga mitte palju.
    Aga ikkagi tahaks :)

    VastaKustuta
  7. Kle, indi, tõesti, palju sellele uuele ajakirjale tegelikult turgu oleks kui enamus reaalselt keskealisi naisi, kes ajakirjandust paberkujul tarbivad, ikka tahaks jätkuvalt 17 olla? Seks, mood, suhted...

    Mina oskaks, sina ostaks, Katri ja notsu vbla ostaks ka ja siis on tükk tühja maad.

    Pole vaja vaevata enese peakest asjadest arusaamisega kui on võimalik osta teenust :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. No tere, pessimism:)Kui Jobs ja Zuckerberg oleks samuti mõelnud, siis...

      Satistikaameti andmetel elab Eestis 35 + vanuses naisi ca 288 tuh. Tavalisel tänasel ajakirjal on lugejaid mingi 10-15 tuh (ja ma oletan, et kuna rõhuval enamusel on nii, ju siis see arv toidab ka ära).
      Ehk siis vaja oleks nõusse saada vaid 5% sihtgrupist.
      Arvuti on arvuti ja paber on paber. Konkurentsieelis peakski olema selles, et see EI OLE nagu internet. Niimoodi tuleks seda reklaamida ning nutikamalt, kui tänaseid üllitisi ka müüa. Teha enne kasvõi test, et pole tõepoolest võimalik poole tunniga läbi lugeda.
      Ning need nõuanded, kuidas meest rahuldada ning ülemusele meeldida jäävad ju endiselt alles (teistes ajakirjades).

      Aga nagu varem öeldud, pole mul plaanis ajakirjandusega tegeleda, Niisama targutan.

      Kustuta
    2. Kaalu varianti ikkagi:) Ma vormistaks püsitellimuse isegi siis kui ma pole juba aastaid ajakirju paberilt lugenud.
      Sinu peatoimetatud ajakirjale teeksin röömuga erandi.

      Kustuta
  8. Võiks olla küll üks mõnus paks ja värviline kogupereajakiri. Sellise kujuteldava intelligentse keskklassipere oma: vanaisa mälumänguhuviline insener, vanaema käsitööõpetaja ja hobikokk, ema arst, isa finantsanalüütik-loodusfotograaf ning lisaks kolm erinevas vanuses last huvidega sudokudest spordini. Et oleks nagu kokku pandud parimad osad ajakirjadest Imeline Teadus, Horisont, National Geographic, Geo, Pere ja Kodu, Kodukiri, Vikerkaar, Looming, Areen, AK, Newsweek, Time, Nauka i Žizn, Tehnika Molodjoži ... ja sama head ristsõnad nagu õige vanasti Kultuuris ja Elus.

    Selline ajakiri võiks ilmuda kasvõi kaks korda kuus :)

    VastaKustuta
  9. jaa, ja ajakirja pealkiri oleks Intelligentne Pere, Tark Pere vms. Kesse siis ei taha intelligentne olla ja seda ajakirjaga tõestada.

    Mõnes mõttes on välismaa ajakirjadest Wired vist sellise profiiliga, ainult seal on kole palju reklaami sees.

    A neid kõiki ei peaks kokku panemagi, Imeline Teadus, Horisont ja National Geographic ja Geo on suht sarnase profiiliga (või õigemini, need kolm õhemat katavad kamba peale NG profiili ära) ja Areen on viimasel ajal nagunii mõttetuks muutunud.

    VastaKustuta

Palun ära pahanda, kui ma Su kommentaarile ei reageeri/vasta:) Ma olen väga tänulik kõikide mõtteavalduste eest, aga kui olen Sinuga nõus, pole ju põhjust midagi lisada, ning kui oleme eriarvamusel- siis, minu oma on juba kirjas:)
Tänan Sind kaasamõtlemise eest!