Viimati heitsin pilgu peale. Kirjas oli, et kutsutakse televisiooni. Ja avan meilboksi- ja voila, kutsutaksegi televisiooni..
Aga horoskoobis pole mitte sõnagi sellest, et märts oli teadmiste saamise ja teadmiste jagamise kuu. Palun vastavatesse kvadraatidesse parandused teha :)
Ajaloo huvides, ja astroloogidele õpetuseks, olgu kirja pandud märtsi viimane nädal.
Kes meist poleks mõelnud, vähemalt mina küll olen. Et kui rööviks panka või leiaks suure varanduse või kui keegi annaks triljoni niisama... ( et oleks selge, siis ma ei plaani ei esimest, teist ega kolmandat) "Breaking Bad" saagat vaadates hakkasin esimest korda mõtlema, et aga edasi.. kuida sa seda raha siis kasutada saad.
Pühapäeval sain eksperdilt CPlt, sissejuhatava lühiülevaate rahapesu teemadel. Väga huvitav oli. Valdkond, millest ma midagi ei tea ega jaga, aga selgus, et keeruline ning põnev. (täpsustan ka seda, et ma ei kavatse neid teadmisi kuritarvitada).
Esmaspäeval jätkus eelmisel nädalal alanu. Ma sattusin arusaamatul ja segasel põhjusel kauba-aluste probleemi lahendamise töögruppi. Ok, koosoleku juhtimine ning koordineerimine on lihtne osa. Aga see on teema, millest ma ei jaga ei ööd ega mütsi. Samas tahaks ju ikka sõna sekka öelda. Õnneks oli läbi veebi, seega sai vahepeal guugeldada. Ja taas kuulata tarku inimesi, kes asjast midagi jagavad. Väga huvitav maailm taas.
Esmaspäeva ja teisipäeva õhtul osalesin ohutushoiu koolitustel. Erinevate valdkondade, küber-, loodus- jne just name ohutus ja ohtude ennetamine ning vältimine. Täiesti uus oli minu jaoks tuleohutus. Kes oleks võinud arvata, et maailmas on niipalju eriliigilisi tulekustuteid. Aga koolitus ei pea alati olema uue materjali omandamine. Võib olla ka olemasolevate teadmiste värskendamine ning süstematiseerimine.
Teisipäeval oli ühe messi, mida on nüüdseks juba kolm? neli? korda, edasi lükatud, töökoosolek, Ehk vast ikka toimub. Aga olin väga kuri, et asjad, millest "ma olen sada korda rääkinud" ja mida me oleme juba kaks? kolm? korda arutanud, on endiselt arvesse võtmata. "Ja kuidas nad ei saa aru, et just nii või naa peab midagi tegema".
Mul oli endal pärast paha tunne. Oskus, mida ma peaksin õppima. Kuidas olla rahulolematu ja väljendada seda leebe, pehme ja sõbraliku tooniga.
Kolmapäeval oli seminar, kus muude teemade hulgas räägiti äärmiselt põnevast makrotoitainete ja bakterite omavahelisest seosest ning ka GMO-st. Süsivesikute ja mikrobioomi koosmõjust on palju räägitud. Valkude ja rasvade seosest vähem. Endiselt on minu jaoks küsimus, kumb on põhjus ja kumb tagajärg, Aga see valdkond areneb ja tore, et ka Eesti teadlased osalevad. Koolitusega võeti mõned GMO hirmud maha, Aga ikkagi. Ma saan aru miks ja kuidas ja et osa sest protsessist on loomulik ning kohati ka vältimatu. Aga minu jaoks tekitab endiselt küsimärke selle GMO osa, mida me teeme teadlikult, algpõhjus. Vaja on, et tõsta saagikust ning toita ära kogu maailma elanikkond. Päikesetoit refereerib oma blogis väga huvitavat raamatut M. Schatzkeri "The Dorito Effect“. Mis teise nurga alt lahkab sedasama probleemi. Miks meil on vaja niipalju toitu ja kuidas me enam ei tea, kuidas maitseb porgand, mida sõid meie vanaemad.
Väga huvitav ja silmiavav koolitus oli.
Kolmapäeva õhtul osalesin Gastro Stuudio vegan- toiduakadeemias. Minuga ühes lauas oli kaks väga toredat noort vegandaami, kes tundsid teineteist samast meditatsioonigrupist. Arutasime esimese maailma väljakutseid a la kas eetilistel põhjustel vegan olles on ok süüa nt tehisliha või putukaid (ei). Või et kas sulfaate on rohkem odavas veinis või salatipakis (salatis). Minu jaoks on vegantoidu puhul probleemiks tahkestatud taimerasv ( neil ka) jne jne. Meile pakuti ülimaitsvat toitu ning jagati häid ideid. Oma kööki võtsin kaasa idee praetud tofu maapähkimarinaadis ( võie, laim, ingver, küüslauk, sojakaste, tšilli) ning salati: riisinuudlid, apelsin, granaatõun, porgand, punane kapsas, pähklid. Ja mangokaste: külmutatud mango, india pähkel, sidrun, sool.
Neljapäeval osalesin ministeeriumi korraldatud fookusintervjuul, kus sooviti minu sisendit riigile rohepöörde teemadel. Oi, kuidas ma armastan selliseid asju. Targutamine sobib mulle hästi :) keegi võiks mulle sel alal tööd pakkuda :)
Täna algas aprill. Ja praegu seda kirjutades osalen ma sotsiaalmeedia koolitusel. Õpin, kuidas teile paremini müüa. Ma olen sel teemal olnud kogu aeg väga skeptiline. Ja mida aeg edasi, seda rohkem. Jah, mul on endal hiljutine näide. Vaatasin saadet " Kolm naist Islandil" ja otsisin instast välja saapad, mida nad kandsid ( Samelin). Sain Marcalt MTM kinnituse, et on hea toode, Nii et PP töötab küll :) Või siis see, et siinsamas blogis olen saanud oma küsimustele asjalikud ja sisulised vastused.
aga, aga...
Täna olen jõudnud seisu, et mul on pandud igaks päevaks meeldetuletus, et ma avaks sotsmeedia kontod... Ilmselt hakkan ma vanaks jääma. Ma ei suuda suhestuda selle ajaviitmisvormiga. Aga peab. sest.. peab. sest noored olevat ju seal. Ja ma luban end nüüd sajandat korda veenda, et nad ei tarbi seal ainult meelelahutust, vaid et nad ka täiesti päriselt võtavad vastu reklaamsõnumid.
Reklaamsõnumid? Sotsiaalmeedias? Milleks siis adblock on?
VastaKustutaNo täpselt!! Kuidas ma siis sinuni jõuan? Telekat ei vaata, raadiot ei kuula, lehti ei loe, netis on adblock ja skrollid peatumata, influkaid on palju ja nende kontod on kui sedeliuudised...
Kustutaehhee, ma sain just praegu ad blocki vastu lahenduse :)
KustutaVanasti räägiti, et suva need noored, neil pole rahagi. Raha on vanematel ja nendeni pääsemiseks ei pea olema kõige hipim sotsmeedia kunn. Minuni näiteks läbi TikToki ega Insta ei pääse, sest neid kontosid mul pole ega tule. Absoluutselt ei huvita need keskkonnad. Blogide kaudu minuni küll pääseb, aga makstud reklaami suhtun skeptiliselt. Kas sellepärast, et ma olen ise turundusinimene või oleksin skeptiline ka juhul, kui turundusega ei tegeleks, ma arvata ei oska. Aga nii on.
VastaKustutaEks ma reklaami ikka tarbin ja saan mõjutatud ka. Isegi sotsmeedias. Aga mulle mõjub hea emotsiooniga reklaam. A la Hortese "Taim aut" kampaania.
Turundusinimesena võiksin muidugi ka sotsmeediast rohkem teada, aga ma ütlen ausalt, et see teema tõesti ei huvita mind. Kui saaks, ei teeks ma FB jaoks mitte ainsamatki reklaami. Ja mul tegelikult ongi ainult kaks klienti, kellele ma mõnikord harva teen. Muud selleteemalised päringud lükkan tagasi.
Nii et müts maha kõigi üle 15-aastaste ees, kes viitsivad sotsmeedia turundusse üldse süveneda ja neil teemadel koolitusi kuulata. Mina ausalt ei viitsi :D
kõigega nõus.
KustutaKõige nõmedam on see, et korraliku postituse/sisu loomine on kallim kui saadav kasu...
õpin edasi :)
Algteadmised on üksnes vundament, nüüd tuleb ehitama hakata ;)
VastaKustutaSotsiaalmeedia kursus - äratab uudishimu. Vahepeal oli sellel rindel küll tunne, et enamus teeb vaid jaga ja võida kampaaniaid, see oli väga väsitav...toode/teenus ise oli tagaplaanil. Teades pisut reklaamimaailma telgitaguseid -> puudu jääb julgetest reklaamitellijatest, tegijatel ideid jagub ;) Vahel tekib tunne, et sõida justkui raudteel...üksikud sähvatused ikka teivasjaamas on kui sõõm värsket õhku.
Jah julgeid reklaame on vähe, sest sellega võib puusse panna. Mul endal tuleb esimesena meelde Coopi plakatid " mine p...i". Turundus juht saadeti minema, kogu meedia arutas, kuidas nii tohib.Aga töötas superhästi. Esimest korda teadvustas klient, et see Coop on olemas. Ja turundusjuht kutsuti tagasi :) :)
KustutaSamas Eesti 200 siin venelased, siin eestlased jäigi negatiivseks lõpuni.