Hoiatus! Tegemist on blogiga, mille postitused on sügavalt subjektiivsed, kohati ilukirjanduslikud ning absoluutselt ebaloogilised, vastukäivad ja teaduslikult põhjendamata. See ongi eesmärk.

neljapäev, 18. august 2022

Mälestused atmosfääris

Eilne loomaaia-kontsert oli taas super. Kuna seekord oli taas palju lapsi, siis Pille Lill selgitas lugude vahepeal lastele, mis on klaver ja mis vahe on pop- ja ooperilauljal jne. Nii huvitav oli endalgi kuulata.

Aga. Täiesti kava väliselt, Aare Saal puhkas häält, ning Tiina Kärblane räägib, et kui ta alles alustas klaveriõpinguid, siis unistas, et üks pala mida tahaks osata mängida, on Tšaikovski Napoli lauluke.  Hakkab mängima, ja mu suu vajub lahti. See on ju See Lugu ( mida ma tahtsin klaveriõpingute alguses osata mängida :))
Kodus kuulasin Spotifys tervet lastelugude tsüklit ja olen hämmingus. Miks ma neid lugusid tean ja mäletan? Nuku haigus, Uus nukk jne. Ma ei usu, et neid mängisin, sest mu tase ei jõudnud kunagi nii piisavaks. Literatuuritundidest meeles? Igatahes väga rõõmustav taaskohtumine vanade lemmikutega...


Ema sünnipäev läks üllatavalt hästi. Algas tavapärase draamaga- miks seda kõike vaja on, lapsed ärge nähke vaeva, ei ole mõtet jne jne blabla.
Aga nüüd on isegi sünnipäevalaps mitu korda tänanud ja rõõmustanud, et nii tore oli.
Minu laps tegi oma tuntud headuses imelise mälestusvideo. Õetütar õpetas selgeks ja suutis haarata kõik linetantsu tantsima ( üks meie inside teema).
tegime ise vanakooli toitu, ja see  oli maitsev, ilm imeilus. Panin kokku spetsiaalse playlisti.
Üks mu ema leivanumbreid on olnud lihapirukad, seepärast tahtsime teha nn ühisküpsetamise laste- ja lastelastega. Kõik nagu klappis. Ja - pirukate asemel saime küpsised. Tainas läks ahjus kivikõvaks. Kuna lapsed maitsestasid liha üsna vürtsikaks, siis nimetasime nad empanadadeks ( mille meie seltskonna hispaania-oskajad küll kohe vaidlustasid), Kõik söödi küll ära. Aga kahju oli. Oleks ikka pidanud ka ema kampa meelitama.  Ei teagi, mida valesti tegime. Olen sama retsepti varem mitu kord kasutanud. Ainus erinevus oli, et eesti jahu asemel oli mingi soome oma. 


Minu mees võttis kaasa mölkky. Kuna ta ise oli nii elevil, siis ei raatsinud midagi öelda, aga sisemas pööritasin silmi- täitsa segi. Peo sihtgrupiks on ju viis 72- 87 aastast eakat, kelle senine füüsiline väljakutse on poest piima tooomine.
Ja siis vaatasin suurte silmadega, kuidas kolm prouat entusiastlikult pulgakesi loopisid. Meeste osas oli mul siiski õigus ..:)

Kuna kingitusi ei soovitud ja elu on näidanud, et pole ka mõtet, siis minu nn kingituseks olid ristsõnad- mu ema lemmik.  Mõtlesin, et teen 75 sümboolset küsimust st faktid tulid minult, aga küsimused nuputas mees, tal on selle peale annet. Arvasin, et mingi poole tunniga sisestan nad programmi ja valma.
Ma tegin reaalselt terve nädala iga päev mitu tundi !!!! Ilmselgelt oli merkuur retrograadis vms.

Esimene programm  töötas kenasti, peale teist ristsõna hangus kinni ja mitte miski ei aidanud,
Teine TASUTA programm tegi esimese ära ja ütles, et " kuna mulle ilmselgelt see programm meeldib", siis tuleb nüüd maksta
Kolmas programm tegi kenasti ära. Hakkan vaatama- lahendus ei mahu ruutudesse. Selgus, et ta oli kõik täpitähed eemaldanud ja vastused seetõttu lühemaks teinud.
Neljas programm tegi valmis, aga prinditav vaade oli tasuline. Oleks saanud ekraanivaate- mis oli mitmel lehel, mujal tükkidest kokku keepida, aga..

Viies siis lõpuks sobis. Iga ristsõna lubas max 20 rida. Saadan 4 lehte mehele väljatrükkimiseks. Huvitav, küsib ta. Ma saan 65 küsimust? 
Selgus, et äramahutamiseks kärbib programm ise mõned küsimused välja. 
Ja jälle otsast peale....Lõpuks saime tehtud.


Ma olen nüüd üks neist hulludest, kes kasutab veel börsipaketti. Kujutan ette, et mõistlikum osa Eestist sööb praegu popcorni ja vaatab põnevusega, kuidas see kõik lõppeb. 
Ja samas ma ei teagi. Nädal? Paar nädalat? tagasi oli elekter tasuta st mingi 1 sent. Eile oli muidugi katastroof- isegi taimerpistikul pole mõtet, sest sellist odavat aega lihtsat polegi. Praegu on elu näidanud, et tuul ja päike ei ole näitajad ( ja JÄLLE küsin, miks te ei taha neid tuulikuid mu rõdule panna,  ma toidaks kogu Tallinna tuuleenergiaga ära :)), vaid hinda on praegu mõjutanud  konkreetsed remondid. Mis nagu lubaks, et peale 20.08 jälle normaliseerub.
Nüüd pole vist paketi vahetamiseks enam mõtet ka.  Pakkumised on 24-28. EE pakub 5 aastaks, väljumisbarjääriga, 18 senti. Aga valitsus on ju lubanud minusuguseid napakaid aidata... Ootame pakkumise ära ja siis vaatame. Meie elektrikulu on üsna väike. Usutavasti hakkame nutma hoopis kaugkütte arveid nähes. 
Eelmisel nädalal tegin kõrgema matemaatika ülesande, et aru saada, mis hetkel on mul mõistlikum oma 10 liitrist bensiinipaaki täita ja gaasipaak tühjaks jätta. Selgus, et gaasi hind  peaks selleks olema bensiinist 1,5 - 1,8 x kõrgem. Seega, kasvuruumi gaasi hinnaks veel on :)  või sobib siia :(?

Ritsiku blogisabas arutasime, et kas suudaksime teiste blogijate stiili tabada. Ma isegi ei ürita, aga näppan stiili asemel VVN teema. 
Ma tulin järeldusele, et miks ma ei jõua eluga nn rahuloluni. Ma vaimustun asjadest, milleks mul pole annet, oskusi, eeldusi, võimeid. Ja need, milleks kõike eelnevat on, tunduvad lihtsalt nii igavad, et ei viitsi. (vastus Kerstile. See, mida ma planeerisin, ei õnnestunud):

11 kommentaari :

  1. Ma tean ka neid :) Me kuulasime klaveritunnis muusikat vahel, äkki sealt? Samas kas selles eestikeelses klaveriõpikus polnud need sees (sinise kaanega, pean maal üle vaatama)? Mul oleks nagu meeles, et seda nuku-teemat ma kodus harjutasin, sest see kuidagi köitis.

    VastaKustuta
  2. Ma eile just vaatasin oma elektripaketti (pean vahetama 2023 sügis-talvel) ja mõtlesin, et uuega ma saan ilmselt südari, sest kunagi sai sõlmitud Elektrumiga selline pakett (kütsin korterit elektriga) : päevatariif 0.06780 EUR/kWh ja öötariif 0.05680 EUR/kWh, kuutasu lepingu kohta 0.00 EUR.
    Mäletate veel selliseid numbreid? :) OK, sinna tuleb teine ports võrgu eest juurde ja käibemaks. Elektriküttelt läksin kaugküttele üle eelmisel suvel.

    Kaugküte on tõusnud aasta jooksul 3x ja eile tuli teade, et septembrist tõuseb taas: 78,31 €/MWh. Puiduhakkekatlamaja.

    Kas keegi on aru saanud, kas fikseeritud hinnaga paketid jäävad alles peale seda kiirreformi, mida riik kavandab? Ma ei jaksa süveneda, mitte enne kui ma kindlasti kohe pean.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. OOOo!! tundub, et siin on sul pm äriidee- laenad oma ahju söögivalmistajatele "normaalse - no ütleme 30 senti, hinnaga" välja :) :)
      detaile pole veel avaldatud, aga nagu ma aru saan, siis universaalteenus tuleb ilmselt ca 30-50 kanti. Seega kirves.
      Naudi valgust ja soojust kuni saad :) :)
      ja väidetavalt saada rõõmsalt oma vanaga jätkata.
      kaugküttega on raskem. Siin ei saa paraku mitte midagi teha. Meil on reeglina kõikidel talvedel termostaadid 0-s, sest piisavalt soe on ja ikka maksame, sest üldkulud. Ja torud hõõguvad nagunii.

      Kustuta
  3. Meil on ka börsipakett. Selle aasta jaanuarikuu elektriarve oli näiteks 700 eurot. :) (leibkond=kaks pensionäri + mina). Seda vist ei ole õnnestunud enam üle lüüa. Järgmise talve kohta ei tea lubada.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. notsu, uudishimulikult: kas teil on elektriküte selle 700 euro eest? (ma siin kodus mõtlesin, et talvine ligi 150 oli suur arve, ja see sisaldas mh ka vannitoa ainsaks küttekehaks olevat elektriradikat ja kaht õhksoojuspumpa).

      Kustuta
    2. Meil on kahekorruseline maja, kus on kaks õhksoojuspumpa, boiler ja vannitoas ja koridoris põrandaküte. Muud asjad siis nagu inimestel ikka (telekad ja külmkapp ja elektripliit jne). Ehk siis otseselt elektrikütet ei ole ja pärast selle 700-eurose arve saamist lülitasime pumbad välja ja hakkasime ahjusid kütma :)

      Kustuta
  4. Ma lapsena mängisin terve selle lastealbumi läbi,siiani aeg-ajalt tuletan meelde,nii mõnus :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma rõõmustan, et sa oled täitsa olemas ja elus!! :) kirjutisi palun :) :)

      Kustuta
  5. Võtsin märkmiku, vaatasin elektriarveid. Tegi hea meelt, et juulikuu arve oli 4 korda väiksem kui jaanuaris. Septembris saabub tõehetk augustikuu osa ja ei ole isegi kütteperiood. Börsipakett ja boonusena küpsetamist armastav laps.

    Päikesepaneelid said paigaldatud, nüüd vaja veel juhtmed vedada. Järgmiseks peaks sügis-talviseks perioodiks panema tuuliku püsti. Vaatasin, et saabki vaba krundi "hoonestatud". Ainult kahtlen, kas sellega majapidamise (2 maja) ära toidab? Ei ole jõudnud tuuleenergia arvutusi teha, sest see põhineb ju statistilisel tõenäosusel ja ilmaolude ennustamine on tänamatu töö.

    Ristsõnade programmid - lahe!!! Mul on kodus 2 inimest, kes lahendavad ristsõnu erinevas raskusastmes. Vanem isend - keerulisi, noorem isend - "Ristiku" ja "Naistelehe" tasemel. Kui ristsõna koostamine võtab terve nädala ja mitu tundi päevast, jääb raamatu lugemise aega ju vähemaks...muidu võiksin isegi kaaluda nikerdamist (küsimusi leidub).

    VastaKustuta
    Vastused
    1. sul läheb kindlasti kiiremini, sest ma tegin ju musta töö ära st leidsin toimiva programmi :9 :) :)
      Need tasuta vesrioonid on tegelikult lahjad- nagu ma kirjutasin siis max 20 küsimust. Igal saidil olid ka tasulised versioonid, seal saab juba tõsisemaid versioone teha.

      Kustuta
  6. Ma tegin vanasti müügitiimile ärireeglite peale ristsõnu kui me neid kogu aeg koolitama pidime ja nad ei viitsinud hoolad õpilased olla :P Siis testisin ka neid programme. Uskumatult kaua läks kui sai ühe vidina lõpuks tööle :D

    VastaKustuta

Palun ära pahanda, kui ma Su kommentaarile ei reageeri/vasta:) Ma olen väga tänulik kõikide mõtteavalduste eest, aga kui olen Sinuga nõus, pole ju põhjust midagi lisada, ning kui oleme eriarvamusel- siis, minu oma on juba kirjas:)
Tänan Sind kaasamõtlemise eest!