teisipäev, 9. detsember 2025

Tähelepanekud 2

Olles nüüd läbi vaadanud mingi sadakond kodulehte, võin täie kindlusega väita, et ca 90% on üks ja seesama probleem.

Avad lehe- ja seal raporteeritakse vapralt -Me oleme nii rohelised, jätkusuutlikud. Saime alguse siis ja siis. Omanikud need ja need.  Omame sertifikaate x, y, z..

aga!! Aga??? millega te tegelete? Ostate? Müüte? Vahendate? Pakute teenust??
Otsi tikutulega.
Ja no seda, et kontaktid pole avalikud, seda ei pea isegi vist mainima.
Sellega meenub, et peaks enda lehe ka üle vaatama.

Et ma hiljem üles leiaks. Supertsitaat Kersti Kaljulaidilt

... "keegi" ja "mõni" on väga halvad koduabilised. Nad ei tee sinu eest asju ära. Meie ei ütle kunagi, et " keegi" peaks. Meie teeme.

9 kommentaari:

  1. Ja kus te ometi asute? FB-s "Prääniku kohvik pakub parimat piparkooki", aga isegi linna pole kirjas, kõik ju teavad :-(

    VastaKustuta
  2. Paar päeva tagasi oli fb-s uudis "tegime uue asja, avasime teenuse, KIITKE MEID KÕIK PALUN". Tükk aega ajasin taga, et kus see siis on - ettevõtte nimi on üks, kuid teenust teevad nad allhankena teisele, teenust pakutakse aga hoopis kolmanda nime alt. Ja kogu info kodukatel mattus jõulureklaamide alla.
    Omanike infoga on küll see häda, et pooled ettevõtted on vene kapitali käes, seda ei taheta aga hästi öelda. Võta kümme suvalist Tallinna restorani ja püüa nende omanikud kätte leida... Mina aga tahan teada, kellele ma oma raha viin.

    VastaKustuta
  3. Lõpuks jääb kälutäis ettevõtteid, kellelt teenust osta. Mu välismaised sõbrad ostavad teenuseid ainult nendelt ettevõtetelt, kellega savaad vahetult suhelda, isegi kuk peab liinil 10 min ootama. Kui peab saatma kirja, suhtlema jututajaga… on see esimene mǎrk, et kliendiat ei hoolita - nii ongi, lõputu AI ja e- kiri peletavad nö msksujõulust klienti
    Just tegelen lennupiletite broneerimsega ja kõim on automaatne, ei mingit inimest.(

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mina kellegagi rääkida ei taha, aga tahan saata e-maili või rääkida chatis pärisinimesega. Kui neid variante pole, siis pigem ei.

      Kustuta
  4. Ei näe probleemi, kui infi ei leia valin järgmise, puudust pakkujatest juba ei tule. Inimesega otseselt suhtlen harva äärmisel vajadusel. Toote või teenuse kohta saan palju põhjalikuma info AI kui ükskõik millise klienditeenindaja käest.

    VastaKustuta
  5. samal teemal (hea küll, servapidi, ülikoolide saitidest) xkcd karikatuur:

    https://xkcd.com/773/

    hovertext on ka väga hea.

    VastaKustuta
  6. Igal tööstusharul on oma pimetähn info osas.

    Ravumite "patsiendi infoleht" on segu meditsiinileksikonist ja hiina keelest, mikroskoobilise kirjasuurusega. Olen meedikute käest küsinud ja saanud vastuseks agressiivse pahameele. Seda infot ON VAJA. Ilma selleta ravimit kellelegi kätte anda EI OLE VÕIMALIK. Mis mõttes liiga keeruline? Loll oled või?
    Oleks see farmatseudi infoleht - saan aru. Aga kas ei saaks kirjutada ravimi pakendile "nohurohi"? - ei. Ei, ei, ei!!!!

    Eile kulutasin kolm minutit, et leida makaronipaki pealt keetmisaeg. Tobe kogus mingeid aineid ja arve, mida mitte keegi ei vaja. Kellele, miks??? Pane QR kood, kui päriselt arvad, et keegi tahab teada, mitu grammi ja kalorit siin on.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. siis on ka mäng, mida kõik toidutootjad mängivad: "leia pakilt säilivustähtaeg! arva ära, kuhu me selle seekord peitsime! hihii!"

      Kustuta
    2. Selle infolehe osas pean ma ka ohkama ja ohkama ja veel kord ohkama.

      Kustuta

Palun ära pahanda, kui ma Su kommentaarile ei reageeri/vasta:) Ma olen väga tänulik kõikide mõtteavalduste eest, aga kui olen Sinuga nõus, pole ju põhjust midagi lisada, ning kui oleme eriarvamusel- siis, minu oma on juba kirjas:)
Tänan Sind kaasamõtlemise eest!