reede, 5. aprill 2024

Tviit 5

Esimese kvartali kohal oli tähtedes suurelt, boldis ja punaselt kirjas " auto".

Algas sellest, et keegi juhtis mu tähelepanu auto alumises servas väga ebaloogilises kohas olevale mõlgile. " Ostukäru", ütles mu tuttav kindlustustöötaja. Nojah. Miks inimesed küll teistele niimoodi teevad?

Kui mõni aasta tagasi kerkis gaasi hind üleöö 87 sendilt 5 euroni, siis tüütasin spetsialiste sooviga, et kas saaks nii, et auto alustab kütuse võtmist bensiinist ja läheb alles siis üle gaasile. Ei saa nii, vastasid profid. Vahepeal langes gaasi hind normaalsele tasemele. Mu autol on pikad juhtmed. Aga võttis mind kuulda ja näitas, et saab nii küll. Alatasa alustab nüüd bensiinist. Siis juhtusin lugema artiklit, mis väitis, et gaasiga töötavad autod lendavad kohe õhku.  Helistasin paanikas esindusse.

Poisid naersid mu välja. Ei lenda, väitsid.

Ja siis teisel hommikul ütles mu auo, et lõpetab 30 päeva pärast töötamise. Üldse. 
Helistasin uuesti. Seekord osutus info tõeseks. Aga mõistlik on teadmisi jagada jupikaupa, eks. Selgus, et tulebki gaasisüsteem üle vaadata, muidu lõpetab töötamise.

Siis avastasin ühel hommikul, et keegi on minu kõrval olles nii lennukalt oma autost väljunud, et ukse jälg on ka minu auto uksel näha.
Miks inimesed küll teistele nii teevad?? Ma lihtsalt ei suuda. Jälle peab midagi tegema, midagi toimetama, sõitma, kirjutama, helistama.... Tõele au andes selgus, et pidi ainult korra kohale sõitma, autot näitama. Muud asjad sai netis ära teha. Aga ikkagi.

Gaasiseade vaadati üle. Samuti tehti korraline hooldus. Päev hiljem ka ülevaatus. Auto tiptop korras. Minu ebaprofessionaalse arvamuse järgi on küll ( nagu alati) pidurid pisut roostes, aga kes olen mina, et seda väita.

Päevad hiljem oli vaja teha pikem sõit. Ja. Armatuurlaual hakkab põlema " heitgaasiandur". Kas ma nagu .. üleeeile?? ei käinud just kaks korda sajaprotsendilisel ülevaatamisel?! Esindusest lubati edasi sõita, aga kokku leppisime vea diagnostika kohtumise ja siis seejärel vea parandamise kohtumise. Sinna lisaks veel ukseparanduse kohtumine. Ega mul tõesti muud oma eluga teha polegi, kui mööda remonditöökodasid käia.

Jõudsin hilja, pimedas, üliväsinult suure tormi ajal koju. Parkimiskohti muidugi polnud. Putkade vahel manööverdades üritasin parkida. Vahetult enne seismajäämist kuulen metallikriginat.. kuidas see üldse võimalik oli? Aga oli. Õnneks? Kriimustus. 
Miks inimene küll endale  sellist asja teeb?
Mitu kasko-avaldust kvartali jooksul on okei?

4 kommentaari:

  1. a) Mul on auto nüüd 10 aastat vana ja jamasid tuleb aina juurde. Ja minu enda kulul. Viimati läks läbi esisilla vedru. Selle vahetamine koos saja kaasneva jublakaga...

    b) Raha on? Siis võta täisteenusliising. Kõik töökojad, ülevaatused, rehvivahetused on siis teenusepakkuja mure. Sulle vaid helistatakse, et "me vahetame täna teil rehvid ära, kas auto on teil kodu või töö juures?" või "teil peaks see kuu oleme 60kkm hooldus, mis päeval soovite, et me ära teeks?". Mul vahepeal oli, mega mugav. Aga - maksab.

    VastaKustuta
  2. Pidurikettad peavadki roostes olema, eriti talvel ja soolaga sõites.

    VastaKustuta
  3. Hea, et meenutasid. Ma pean aprillis tehnoülevaatuse tegema ja rehvid vahetama... nagu siia kuusse poleks juba miljon asja lambist sisse lennanud.

    VastaKustuta

Palun ära pahanda, kui ma Su kommentaarile ei reageeri/vasta:) Ma olen väga tänulik kõikide mõtteavalduste eest, aga kui olen Sinuga nõus, pole ju põhjust midagi lisada, ning kui oleme eriarvamusel- siis, minu oma on juba kirjas:)
Tänan Sind kaasamõtlemise eest!