Traktor puhastab teed graniitkillustikust. Ta alustab oma teepuhastamist punktist B. Punktis C saab traktori kogumispaak täis ning ta peab minema seda tühjendama punkti A.
Töö jäi pooleli punktis C.
Küsimus esimesele klassile. Kuidas traktorijuht peale koorma tühjendamist (punktis A) oma tööd jätkab?
Õige vastus (st kuidas elu käib):
Traktori liikumist tähistab must joon. Peale koorma tühjendamist punktis A liigub traktor päripäeva liikudes punkti C, kus ta pöörab end ümber ning jätkab tööd poolelijäänud kohast.
Kahju küll, kullake, aga sa pead veel õppima, et traktorijuhiks saada...:)
see on trikiga sissekanne? sest et mis muid variante siis veel pakkuda saaks? *tunneb end väga rumalana
VastaKustutaSa teed nalja, eks? Alusta küsimusest, miks peaks ümber pöörama ja küsi endalt- kas ehk ei peaks töö jätkamiseks ja süsteemi säilitamiseks liiga kaugele sõitma...
VastaKustutaPuhh. Sellised optimeerimisülesanded on tegelikult üsna karmid. Pakuksin välja, et välimist ringi pidi alates ja sissepoole liikudes saaks edasi tagasi sõite vähendada, 1. välimise ringi teeks traktor pea kõik ära, siis oleks paak täis, kusagil A lähedal, teise ringiga saab enam vähem täpse ringi täis, kolmanda käiguga võib sattuade teisele poole, neljas ring läheb poole killustikupaagiga.
VastaKustutaKuid selleks peab kohapeal käima asja vaatamas, on variant, et kogumispunkti saab hoopis lähemale tuua, võtta appi mitu traktorit.
Selle ülesande peaks esitama linnapuhastajatele, äkki nad ei jaga matasu, no ei saa nad Tartu linna tolmust kuidagi puhtaks, ei saa.
kunagi olnud ETVs bussijuht, kes enne oli olnud taksojuht - kuhu iganes oskas sõita, aga selleks tuli kindlasti kõigepeal läbida Draamateatri taksopeatus :-)
VastaKustutaei, ma enne ei teinud nalja, ma tõesti ei saanud aru ja tundsin end rumalana. suhtumise eest blogi autorile igatahes kümme punkti, loodame, et ka päris õpetajad päris koolis sama toetavalt suhtuvad neisse, kes (kasvõi rumalaid) küsimusi küsivad, kuna see garanteerib, et edaspidi enam ei küsita.
VastaKustutaaga tuleb hoopis välja, et ma ei saanud üldse küsimusest aru ennist.
Paraku ongi väga paljud ülesanded õpikutes (mitte ainult 1. klassi omades) kirjas nii, et isegi õpetajad ei saa aru, mida teada tahetakse.
VastaKustutaAntud ülesande juures on mul küsimus, miks üldse peaks ringi sõitma. Võiks ju pärast koorma mahapanekut otse punkti C sõita, mitte ringiga? Ja üldiselt Sekeldaja lahendus ka minu meelest optimaalseim.
Tundub, et ma jätsin kirjutamata kõige olulisema. See juhtus päriselt- ma nägin seda pealt. Panin lihtsalt nö ülesandena kirja, kuna tundus absurdne- aga ju siis mitte piisavalt selgelt:)
VastaKustutaKulla e- tundub, et meil Sinuga on tüüpiline kirjaliku teksti vastastikune mittemõistmine:) Mina ei osatanud Su küsimust vaid küsisin täpsustust- "eks, ju".
Üritan tulevikus täpsemalt end väljendada!:)Vabandust!
No ega ma päris mööda ka oma kommentaariga pannud, ma ei imestaks, kui selliseid asju õpikutesse pandaks :D
VastaKustutaHmm.. aga äkki peakski. Loogikaülesanded kuluvad ikka marjaks ära, nii et suurena ehk enam traktoriga mõttetut tööd ei hakkaks tegema :)