neljapäev, 2. juuli 2009

Tallinna parkimissüsteem ajab jooma

Eile tuli teade, et Mustamäe Haigla ümbrus muudeti samuti tasuliseks alaks. Ja otse loomulikult oli just eilne päev viimase viie aasta jooksul see, kui minul sinna asja oli...:)
Tõele au andes rikkusin ma seadust- ma märkasin märke tasulise ala kohta, aga kuna kusagil polnud näha parkimisautomaati ning mul polnud kopikatki sularaha, siis otsustasin, et teen oma kiire käigu ära. Selle, maksimaalselt 15 minuti jooksul, kui arst retsepti välja trükkis, oli mu auto kojamehe vahele jõudnud juba ilmuda teade rikkumise kohta...
Mõtlesin õudusega oma viimase kiirabiskäigu kohta- annaks jumal, et mul kunagi enam sellist vajadust tekkima ei peaks. Kui oleksin oma olukorras hakanud otsima sularahaautomaati, parkimiskohta, seejärel võtnud pileti- vantsinud tagasi piletit klaasi vahele panema.. ma oleks surnd olnud. Ja pole vähemalt minul küll kunagi arsti juures õnnestunud käia etteplaneeritud aja jooksul. Ikka kuluba aega rohkem või vähem, kui planeeritud.
Ma ei suuda küll välja mõelda ühtegi põhjust, miks näiteks Mustamäel-Lasnamäel elav inimene peaks viima oma auto näiteks kesklinna lihtsalt lambist parkima. Ju neil inimestel on ikkagi eesmärk ja põhjus, miks neid piirkondi külastada. Mida annab, kui muuta terve linna tasuliseks parkimisalaks??
Et vähendab autodeuputust?.. vaadakem aknast välja ning on täiesti selge, et linn on juba autodest uputatud sõltumata sellest, kas parkimine on tasuline või tasuta. Olen töötanud oma elu jooksul 10-s erinevas nn kontoris. Neist ükski pole asunud mu kodust jalgsikäigu kaugusel. Kui eesmärk on autode hulga vähendamine, siis võikski tegeleda selle eesmärgi saavutamisega- andma inimestele alternatiive autode kasutamisele. Proovige praegu näiteks ühistranspordiga Õismäelt Bussijaama või mõnesse Mustamäe piirkonda sõita...
Lisasissetulek linnale?.. ok, raskel ajal on iga kopikas abiks. Aga miks on sellisel juhul parkimise eest tasumine nii keeruliseks tehtud? Eriti "armsad" on automaadid, mis võtavad vastu ainult sularaha ja kindla väärtuse ulatuses. Ehk siis, kui su rahakotis on vaid sajane, siis sõltumata sellest, et tahaksid parkida näiteks 15 krooni eest pead loobuma oma sajasest- või leidma teise koha/sularahaautomaadi.

Ei oskagi öelda, kas olen linnaga juba tasaarvelduses või kumma kasuks seis on. Sama palju kui olen nn üle maksnud, sama palju olen ka linna petnud, kui mul juhtub olema väiksem rahatäht või siis võttis mu peatus rohkem aega, kui planeerisin.

Kui eesmärk on teenida raha, siis võiks oma vahendid suunata sellele, et inimene saaks parkimise eest maksta mugavalt ning õiglaselt-ehk siis mitte ettemaksuna, vaid tegeliku aja ulatuses, kaardi ja sularahaga ning võimalusega saada üleliigne raha tagasi.

Ohh..

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Palun ära pahanda, kui ma Su kommentaarile ei reageeri/vasta:) Ma olen väga tänulik kõikide mõtteavalduste eest, aga kui olen Sinuga nõus, pole ju põhjust midagi lisada, ning kui oleme eriarvamusel- siis, minu oma on juba kirjas:)
Tänan Sind kaasamõtlemise eest!