kolmapäev, 15. jaanuar 2014

Ahju- sõrnikud

Aasta alles algas ja juba saan lahtrisse, "tee heategu", märkida - Tehtud.
Internet on ühe märksõna võrra rikkam.

Mulle ei meeldi praadimine. Esiteks pole mul aega. Teiseks on siis terve maja rasva haisu täis. Kolmandaks omandan ma päevaks vajaliku rasvakoguse niisamagi. Ja kui me räägime sõrnikutest, siis tainas peab olema ülitäpne- muidu on see üks rist ja viletsus- jääb kinni ja laguneb ära ja peal kõrbeb ära ja seest jääb tooreks.

Ma tahtsin teada, kas sõrnikuid saaks teha ahjus. Või, tegelikult, see on vale küsimus- muidugi saab. Kõike saab ahjus teha. Pigem huvitas mind,
et milline jääb tulemus. Ja kujutleda- internetis pole selle kohta praktiliselt mitte midagi!!!
Ma sain teada, et meie sugulased, ugri rahvad teevad ahjus madalal temperatuuril kuivatatud sõrnikuid. Aga see polnud vastus. Küsimus oli tavaliste kohta.

Nii et, palun. Järgmine otsija- siin on sulle puust ja punaseks.

Taigen nii nagu ikka:
2 muna,
400 g kohupiima
soola, suhkrut
1 dl jahu
sisse riivisin ka sidrunikoort

Panin eelkuumutatud ahju 200 kraadiga ja kokku kulus aega ca 15-20 minutit.
Oi-oi, mis siis juhtus:) Pätsid hakkasid kerkima, kerkima.. meenutades pigem präänikuid, kui sõrnikuid.
Jahtudes vajusid nad kahjuks pisut lössi.
Maitse oli nagu küpsetatud kohupiimal ikka, suurepärane.

Järeldused:
Kui ei taha just tuliseid õhupalle süüa, siis peaks atraktiivsuse huvides  pätsidel korra küpsemise ajal külge keerama, et anda rohkem kotleti/sõrniku lamedamat kuju.

Samuti oleks ilmselt mõistlik lisada vähem muna, hoida tagasi segamisega ning mitte hoida enne küpsetamist külmikus (seda soovitatakse pannil küpsetamise puhul, kuna see muudab taigna paremini vormitavaks).
Eelnimetatu peaks vähendama pätsi kerkimist ja seda, et õhku nii palju sisse satub. Ehk siis vorm peaks tulema lamedam ja muutus peal jahtumist väiksem.
Samuti on oma iva ilmselt sees ugri-mugri retseptil: järgmisel korral ma prooviks 180 kraaadiga ja pigem pikema küpsetusajaga.

Kokkuvõttes. Tehtav. Ja väga maitsev.

7 kommentaari :

  1. Näevad väga isuärtavad välja. Üldse ei sega, et lamedad pole.

    VastaKustuta
  2. Mis juhtuks, kui panna näpuotsaga küpsetuspulbrit ka hulka?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Siis, ma arvan, et plahvatab:)
      See oli tegelikult uskumatu, kui palju see pätsike kerkis ja õhku täis läks...

      Kustuta
  3. Oi ärge pange küpsetuspulbrit! :D
    Lihtsalt suurepärane retsept, ma ka ei viitsi panni ääres seista.

    VastaKustuta
  4. Mina olengi nüüd üks selline järgmine otsija :)
    Aitäh, et jagasite oma kogemust! Väga head sõrnikud tulid!

    VastaKustuta
  5. jah!!!kas siis kui teha ahjus sõrnikud ja lisada seda küpsetuspulbrit, et siis sõrnikud plahvatavad või???
    Enneolematu jutt!!!Ja hea nali küll jah!!!

    VastaKustuta

Palun ära pahanda, kui ma Su kommentaarile ei reageeri/vasta:) Ma olen väga tänulik kõikide mõtteavalduste eest, aga kui olen Sinuga nõus, pole ju põhjust midagi lisada, ning kui oleme eriarvamusel- siis, minu oma on juba kirjas:)
Tänan Sind kaasamõtlemise eest!